Având în vedere potențiala interdicție a rețelei de socializare TikTok de către autoritățile din Statele Unite ale Americii, o altă aplicație chineză de socializare numită RedNote a urcat în mod neașteptat pe prima poziție în clasamentul descărcărilor și utilizatorilor, atât în Apple App Store, cât și în Google Play Store.

RedNote, cunoscut în China sub numele Xiaohongshu, a înregistrat o creștere bruscă a popularității în rândul utilizatorilor americani, deoarece TikTok s-a confruntat cu o posibilă interdicție începând cu data de 19 Ianuarie a.c. Aplicația a devenit un paradis pentru creatorii și utilizatorii americani de conținut care caută o alternativă la TikTok.
Interesul brusc pentru aplicația chineză în SUA a apărut în timp ce Curtea Supremă urmează să se pronunțe asupra aplicării unei legi care poate fie să interzică TikTok, fie să forțeze compania-mamă chineză, ByteDance, să o vândă unei firme americane.

Această situație juridică a determinat mulți utilizatori TikTok să caute platforme alternative, RedNote devenind o alegere populară.
Fondată în 2013, RedNote s-a concentrat inițial pe sfaturi de cumpărături în străinătate, apoi a evoluat spre o platformă cuprinzătoare de stil de viață. Aplicația permite utilizatorilor să împărtășească recenzii despre produse, sfaturi despre stilul de viață și experiențe personale prin intermediul mesajelor text, foto și videoclipurilor scurte.

În Decembrie 2024, RedNote avea lunar aproximativ 300 de milioane de utilizatori activi, la nivel global.
Baza de utilizatori RedNote este formată în principal din tinere chinezoaice din mediul urban, 70% dintre utilizatorii fiind născuți după 1990. Cu toate acestea, afluxul recent de utilizatori americani a început să diversifice demografia rețelei.

Succesul platformei poate fi atribuit amestecului său unic de social media și funcțiilor de comerț electronic. Utilizatorii pot partaja conținut și pot achiziționa produse direct prin intermediul aplicației, creând o experiență de cumpărături perfectă.
Pe măsură ce numărul utilizatorilor cresc pe RedNote, unii îmbrățișează natura internațională a platformei. Astfel, au început să apară videoclipuri ale utilizatorilor americani care se identifică ca „refugiați TikTok”, unii chiar ajungând să intre în dialog cu membrii chinezi pentru a descoperi meme-urile în tendințe din China.