- In anul 2019 au fost portate 958.821 de numere de telefon, din care 93% (895.083) sunt numere de telefonie mobila, si doar 63.738 sunt numere de telefonie fixa.
- Media lunara de portari aferenta anului 2019 este in usoara crestere fata de anul anterior, de la 77.543 in 2018 la 79.902 de portari.
- In lunile mai, decembrie si ianuarie s-au portat cele mai multe numere: 89.584, 88.317, respectiv 88.183 de numere portate.
In 2019, 81% din numarul de portari au fost realizate de catre persoane fizice si 19% de catre persoane juridice.
In procesele de portare desfasurate in anul 2019 au fost implicati 32 de furnizori de telefonie fixa si mobila.
Astfel, de la introducerea serviciului de portabilitate in Romania, in 21 octombrie 2008, peste 6,3 milioane de numere au fost transferate intre retele. Dintre acestea, 5,5 milioane sunt numere de telefonie mobila (86%) si peste 800 de mii de numere sunt de telefonie fixa.
Telefonie mobila
Furnizorii de telefonie mobila au reusit in anul 2019 sa atraga prin portare 895.083 de utilizatori.
Dintre acestia, cei mai multi au optat pentru reteaua RCS & RDS – 337.784, in timp ce Orange a primit prin portare 170.528 de utilizatori, Telekom Romania Communications – 152.274, Vodafone – 137.385, iar Telekom Romania Mobile Communications – 97.086.
Din cele 895.083 de numere de telefonie mobila portate in 2019, 47% au fost numere de cartele preplatite.
Telefonie fixa
In anul 2019 au fost portate 63.738 de numere de telefonie fixa, reprezentand 7% din totalul numerelor portate in acest an.
Majoritatea numerelor de telefonie fixa portate au fost impartite intre principalii furnizori, astfel: RCS & RDS – 34.527, Vodafone – 10.488, Orange – 9.954, UPC Romania – 5.085 si GTS Telecom – 1.025.
In 2019 au fost portate 14.795 de numere independente de locatie, numere cu acces gratuit si numere cu tarif special.
Pe parcursul anului trecut ANCOM a primit 346 de petitii pe tema portabilitatii, cele mai multe fiind generate de anumite probleme tehnice aparute in derularea procesului de portare, respectiv intarzierea mesajelor introduse de furnizori in baza de date centralizata (BDC) sau probleme de rutare.
Alte probleme semnalate de utilizatori s-au referit la anularea proceselor de portare, la cererea utilizatorilor, precum si la intarzierea realizarii procesului de portare.