Consiliul Concurenței a anunțat, miercuri, că a autorizat tranzacția prin care Auchan Romania preia magazinele destinate comercializării produselor alimentare și non-alimentare din stațiile Petrom.
Auchan Romania este membră a grupului Auchan Holding SA, principalul obiect de activitate fiind comerțul cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi și tutun.
Auchan Romania și OMV Marketing
În România, Auchan își desfășoară în prezent activitatea prin 33 hipermarketuri și prin 22 magazine de proximitate MyAuchan.
OMV Petrom Marketing S.R.L are ca obiect principal de activitate comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate. Compania comercializează prin intermediul stațiilor de distribuție Petrom şi produse alimentare, băuturi alcoolice și răcoritoare, produse pe bază de tutun, precum și diverse servicii legate de restaurant, snack-bar etc.
În urma analizei acestei concentrări economice, Consiliul Concurenţei a constatat că operaţiunea propusă nu ridică obstacole semnificative în calea concurenţei efective pe piaţa romȃnească și nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal.
Parteneriatul Auchan-Petrom
Inițial a existat un parteneriat între Petrom și Auchan, inițiat în 2017 cu o fază pilot în cadrul căreia au fost deschise magazine de proximitate MyAuchan în 15 stații Petrom.
La începutul acestui an, OMV Petrom și Auchan Retail România au declarat că urmăresc să extindă parteneriatul pentru deschiderea de magazine de proximitate MyAuchan în stațiile Petrom. Cele două părți au agreat un Memorandum de înțelegere care exprimă intenția ambelor părți pentru a discuta extinderea parteneriatului, condiționat de obținerea aprobării finale din partea Consiliului Concurenței.
În cele din urmă, Auchan Romania SA preia magazinele destinate comercializării produselor alimentare și non-alimentare din stațiile Petrom, tranzacție aprobată de Consiluil Concurenței.