Dacă ai o firmă cu care vrei să câștigi cât mai multe lucrări și licitații și vrei să te bucuri de încrederea partenerilor tăi de afaceri, atunci vei avea nevoie să închei o serie de asigurări de garanții. Acestea sunt polițe care se adresează companiilor care vor să garanteze pentru calitatea lucrărilor pe care le efectuează sau pentru împrumuturile pe care le fac.
În funcție de specificul activității sale, o companie poate încheia multe asigurari de garantii, dar cele mai frecvente sunt următoarele: garanția de participare la licitație, garanția de bună execuție și de mentenanță/întreținere, garanția de returnare a avansului, de reținere sau de bună plată, garanții vamale, garanții pentru utilizarea fondurilor europene nerambursabile sau garanția de antrepozit fiscal. Toate aceste tipuri de asigurări de garanții fac parte din portofoliul Leader Team Broker, care lucrează cu peste 25 de societăți de asigurare și oferă produse unice și inovative, potrivite cu nevoile fiecărui client în parte.
Asigurările de garanții sunt perfect adaptabile oricărei companii care face un business fie cu statul, fie cu companii private. Dacă participă la o procedură de atribuire pentru un contract de achiziție publică, dacă a câștigat o licitație cu obiect contract de achiziție publică, dacă are nevoie de lichidități și nu dorește blocarea acestora la dispoziția beneficiarului, dacă dorește o alternativă la Scrisoarea de garanție bancară sau, pur și simplu, să garanteze pentru buna execuție a lucrării, atunci orice companie ar trebui să aibă o astfel de asigurare de garanții.
O asigurare de garanție de participare la licitație se încheie pentru a proteja beneficiarul lucrării de o eventuală neîndeplinire a obligațiilor ofertantului în cadrul unei proceduri de atribuire a unui contract de achiziții publice. Astfel, o asigurare de de participare la licitații își face efectul în cazul în care ofertantul își retrage oferta în perioada de valabilitate, nu constituie garanția de bună execuție, după ce a câștigat licitația, sau refuză să semneze contractul de achiziție publică.
Datorită caracterului său obligatoriu în contractele de achiziții publice, garanția de bună execuție, completată, după caz, și de o garanție de mentenanță sau întreținere, este și ea foarte des întâlnită în cazul unor contracte de lucrări cu statul. O astfel de asigurare poate avea efecte și într-un contract încheiat între două entități private, această poliță conferind credibilitate și seriozitate executantului unei lucrări.
Garanția de bună execuție protejează beneficiarul lucrării de riscul neîndeplinirii obligațiilor contractuale asumate, în timp ce asigurarea de garanție de mentenanță este instrumentul care garantează că executantul va remedia orice defecte sau erori apărute după finalizarea lucrărilor.
În consecință, avantajele unei asigurări de garanții sunt variate și pot face diferența la licitație sau în timpul execuției unei lucrări. Așadar, o astfel de asigurare vine cu costuri mult mai mici față de scrisorile bancare, în condițiile în care consultanții Leader team negociază cele mai bune prețuri pentru tine. Totodată, o scrisoare de garanție oferă posibilitatea participării la mai multe proceduri de achiziție publică. Reprezintă o alternativă a scrisorilor de garanții bancare emise de către bănci, fără blocare de fonduri și asigură deblocarea garanțiilor mobiliare, imobiliare sau bănești constituite în favoarea băncilor, în contul scrisorilor de garanție bancară.