Biofarm, unul dintre cei mai importanți producători de medicamente din România, raportează evoluții pozitive pentru rezultatele preliminare ale anului 2021: cifră de afaceri în valoare de 239 milioane lei și un profit net de 60 milioane lei, în creștere cu 11% față de 2020. În plus, Biofarm a raportat EBITDA de 82 milioane lei, în creștere cu 10% comparabil cu anul 2020.
„ Inovația, motorul care duce mai departe misiunea Biofarm, se reflectă puternic în cifrele anului 2021, un an marcat de realizări semnificative pe toate planurile. Evenimentele principale care au definit Biofarm în anul 2021 au fost: celebrarea celor 100 de ani de activitate neîntreruptă, inaugurarea uneia dintre cele mai moderne fabrici de medicamente din România și lansarea Biofen Extra, prin care am activat una dintre cele mai importante categorii CHC din punct de vedere potențial de business”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.
Din punct de vedere sell-out (vânzările din farmacii către pacienți), Biofarm a încheiat, anul trecut, pe poziția a doua în termeni de volum, respectiv pe poziția a patra în termeni de valoare în categoria CHC (Consumer Health Care). Lansarea Biofen Extra consolidează poziția Biofarm în topul companiilor din categoria CHC prin activarea uneia dintre cele mai importante categorii CHC din România – managementul durerii. Biofen Extra, un medicament OTC (Over-the-counter) indicat în terapia durerilor severe, a devenit lider valoric în segmentul de combinații ibuprofen și paracetamol, în primele 8 luni de la lansare.
La finalul anului 2021, în categoria CHC, Biofarm ocupă poziția de lider din punct de vedere volumic în piețele de referință a nouă branduri din portofoliu: Colebil, Triferment, Bixtonim, Sennalax, Carmol, Nervocalmin, Carbocit, Extravalerianic și Devaricid.
Investițiile constante pentru creșterea capitalului de brand, în special pentru brandurile principale din portofoliul Biofarm au reprezentat, de asemenea, un pilon important în anul 2021. Pe parcursul anului trecut, s-a finalizat procesul de revitalizare a identității vizuale pentru alte 9 branduri din portofoliul Biofarm. De asemenea, s-au alocat resurse consistente pentru lansarea unor campanii noi de comunicare, declinate 360 de grade, în vederea creșterii notorietății și a ratei de încercare pentru branduri focus din portofoliu.
Portofoliul Biofarm acoperă cele mai importante arii terapeutice din divizia Consumer Healthcare – digestiv & metabolic, respirator & ORL, cardiovascular & circulator, sistem nervos, multivitamine, cu peste 20 de branduri reprezentative.
Biofarm continuă să investească în viitor și să contribuie semnificativ la dezvoltarea pe termen lung a industriei farmaceutice din România.
Echipamentele/sistemele de fabricație de ultimă generație din dotarea noii unități de producție permit monitorizarea continuă a proceselor, asigurând astfel obținerea de medicamente de înaltă calitate, care îndeplinesc cele mai riguroase cerințe prevăzute de legislația europeană.
Cu o suprafață utilă de peste 10.000 mp și un flux de producție anual de peste 30 milioane de unități comerciale de comprimate și capsule și peste 10 milioane de produse în formă lichidă, noua fabrică Biofarm se aliniază obiectivelor strategice ale companiei: dezvoltarea portofoliului prin extensii de linie sau lansări de produse noi și extinderea pe piețe externe.