INTERVIU. Cum contribuie producătorul de mijloace de transport în comun Bozankaya la mobilitatea sustenabilă și inovatoare din România: „Transportul public poate juca un rol semnificativ în reducerea poluării”
Președintele Consiliului de Administrație Bozankaya, Aytunç Günay, a dezvăluit planurile de dezvoltare pentru piața din România și cum intenționează să se adapteze la cerințele tot mai complexe ale transportului și a mobilității în evoluție.
„Una dintre principalele direcții de dezvoltare pentru Bozankaya este de a fi un pilon de ajutor în procesul de trecere la vehicule electrice și autonome, pe fondul preocupărilor tot mai mari legate de mediu și al progreselor tehnologice. Compania investește în dezvoltarea infrastructurii de încărcare electrică și a sistemelor de conducere autonomă, promovând astfel opțiuni de transport mai ecologice și mai sigure” a declarat Aytunç Günay.
„Bozankaya își propune să dezvolte eficiența mobilității electrice, infrastructura și dispozitivele de încărcare, urmărindu-și motto-ul de a modela viitorul mobilității” adaugă Aytunç Günay.
Compania se concentrează și pe adoptarea tendințelor și tehnologiilor emergente din transportul urban. Printre acestea se numără vehiculele electrice, vehiculele autonome, mobilitatea partajată, mobilitatea ca serviciu (MaaS), sistemele inteligente de transport (ITS), micro-mobilitatea, parcarea „smart” și managementul traficului.
„Bozankaya își adaptează tehnologia și «know-how-ul» pentru a îmbunătăți mobilitatea electronică a orașelor prin introducerea de sisteme inteligente și eficiente pe vehiculele sale” mai adaugă Aytunç Günay.
Bozankaya este recunoscută pentru producția primului autobuz electric din Turcia și continuă să inoveze, concentrându-se în special asupra bateriilor și dezvoltării de autobuze electronice cu conducere autonomă.
Provocările de pe piața românească
Cu toate acestea, pe piața din România, Bozankaya se confruntă cu provocări specifice în ceea ce privește transportul public.
„Finanțarea și sustenabilitatea financiară reprezintă un aspect crucial, deoarece operațiunile de transport public necesită investiții semnificative și finanțare constantă” susține Günay.
„Pentru a-și consolida poziția pe piață, Bozankaya urmărește explorarea de parteneriate cu entități guvernamentale, căutarea de parteneriate public-private sau asigurarea de contracte pe termen lung pentru a garanta stabilitatea financiară. În plus, compania poate implementa sisteme eficiente de colectare a tarifelor, poate optimiza planificarea rutelor și poate explora surse alternative de venituri, precum publicitatea sau parteneriatele de retail” a explicat Aytunç Günay.
Integrarea și intermodalitatea reprezintă alte provocări importante pentru transportul public din România.
Aytunç Günay: „Pentru a depăși aceste obstacole, Bozankaya poate colabora cu alți operatori de transport și autorități pentru a dezvolta sisteme integrate de emitere a biletelor, soluții de mobilitate partajată și sisteme de informare a pasagerilor în timp real. Integrarea perfectă între diferitele moduri de transport, cum ar fi autobuzele, tramvaiele și trenurile, este esențială pentru furnizarea de servicii de transport public eficiente și convenabile.”
Infrastructura din România
România deține infrastructură pentru funcționarea tramvaielor în multe din orașele sale de foarte mult timp. Așadar, țara are experiență în operarea tramvaielor și are viziunea și cultura tramvaiului ca vehicul public de transport. S-au putut observa o serie de avantaje ale tramvaielor comparativ cu celelalte mijloace de transport în comun, printre care capacitatea mai mare, confortul ridicat, fiabilitatea și eficiența, viteza medie mai mare și economisirea mai eficace a timpului.
Compania Bozankaya subliniază de asemenea câteva avantaje în plus, privind tramvaiele lor, cum ar fi sustenabilitatea mediului, accesibilitatea, incluziunea și siguranța. Aytunç Günay explică despre integrarea urbană și estetică a tramvaielor în marile orașe: „Tramvaiele au adesea un impact pozitiv asupra mediului urban. Integrarea lor în peisajele urbane, în special în zonele istorice, poate spori atractivitatea estetică a împrejurimilor. Tramvaiele pot contribui la revitalizarea urbană, pot promova peisaje stradale prietenoase cu pietonii și pot încuraja dezvoltarea urbană și investițiile de-a lungul rutelor lor.”
Tramvaiele reprezintă un aspect important al ofertei de transport public în România, iar Bozankaya a contribuit semnificativ în acest domeniu, în prezent fiind unul din marii jucători din această piață, având garnituri atât în Timișoara, cât și în Iași și se așteaptă la colaborări și în alte orașe mari.
„Bozankaya consideră că transportul public poate juca un rol semnificativ în reducerea poluării și a aglomerației rutiere în orașele din România. Compania se diferențiază pe piață prin producția exclusivă de vehicule electrice, care nu au emisii de carbon și sunt eficiente energetic. Prin tehnologia și designul avansat, Bozankaya își propune să crească eficiența și să reducă poluarea” a mai menționat președintele Consiliului de Administrație al companiei Bozankaya.
Compania se concentrează pe introducerea de sisteme inteligente și eficiente în vehiculele sale pentru a îmbunătăți mobilitatea electrică a orașelor. Bozankaya își valorifică capacitatea de inovare și design, adaptându-se la noile condiții și având avantajul cunoștințelor într-un sector al transporturilor extrem de competitiv.
„Cu produsele avansate tehnologic și cu strategiile de adaptare la cerințele în schimbare ale pieței, Bozankaya se diferențiază prin oferirea de soluții de transport moderne, eficiente și ecologice” conchide Aytunç Günay.