Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) organizează în perioada 27-31 mai 2019, în parteneriat cu Universitatea Politehnica din București (UPB) și sub auspiciile Președinției României la Consiliul Uniunii Europene, evenimentul Bucharest CyberDrill, la sediul universității partenere.
Dezvoltat în cadrul celei de-a patra inițiative regionale europene a Uniunii Internaționale a Telecomunicațiilor (ITU) privind consolidarea încrederii în utilizarea tehnologiilor informaționale, Bucharest CyberDrill este un eveniment amplu care cuprinde o componentă de sesiuni de pregătire și instruire în materie securitate cibernetică pentru companii (27-28 mai), o conferință (29 mai) cu participare internațională din peste 17 țări ce aduce în prim planul discuțiilor problemele curente din domeniul securității cibernetice la nivel mondial și care se va încheia cu o prezentare a unor diverse scenarii ce implică cele mai comune tipuri de atacuri cibernetice.
”Atacurile cibernetice prejudiciază anual economia globală cu 400 miliarde euro, iar impactul economic al criminalității cibernetice a crescut de cinci ori din 2013, fiind considerată o provocare pentru însăși securitatea internă a UE. De aceea, reacția rapidă la astfel de incidente este vitală pentru limitarea pagubelor și protejarea utilizatorilor.”
„Scopul evenimentului Bucharest CyberDrill este acela de a dezvolta și consolida capacitatea de răspuns în materie de securitate cibernetică, precum și capacitatea de comunicare/interacțiune a reprezentanților companiilor participante la acest exercițiu. De asemenea, evenimentul își propune să asigure un efort colectiv continuu în ceea ce privește contracararea amenințărilor cibernetice din cadrul centrelor de răspuns la incidente de securitate cibernetică din Europa”, a declarat Alexandru Petrescu, ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale.
MCSI a lansat, la 2 mai 2019, prin Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică, un număr unic, 1911, apelabil din toate rețelele, la care pot fi raportate incidentele de securitate cibernetică de către persoane fizice, juridice și instituții publice, oferindu-li-se prin Call Center o asistență primară și consiliere pentru diagnosticare și remediere.