Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Bugetul dedicat sărbătorilor de iarnă crește cu 13% în 2024. Creșterea nu indică neapărat un consum mai mare, ci acoperirea inflației
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Actualitate

Bugetul dedicat sărbătorilor de iarnă crește cu 13% în 2024. Creșterea nu indică neapărat un consum mai mare, ci acoperirea inflației

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 20 decembrie 2024
Distribuie
Foto: Freepik

Studiu Reveal Marketing Research

Studiul anual realizat de Reveal Marketing Research în preajma sărbătorilor își propune să obțină o perspectivă detaliată asupra evoluției planurilor românilor pentru sărbătorile de iarnă și a modului în care aleg să își petreacă timpul și să își organizeze bugetul în această perioadă festivă. 

68% dintre români întâmpină sărbătorile de iarnă cu sentimente pozitive, însă proporția celor care se confruntă cu gânduri negative a crescut anul acesta cu +7%, ajungând la 29%

Conform rezultatelor studiului Reveal Marketing Research, românii au sentimente preponderent pozitive în asteptarea sărbătorilor de iarnă (68%). Cele mai des menționate emoții pe care le trezesc sărbătorile sunt cele de fericire/ bucurie (18%), starea de bine (14%) și sentimentul de mulțumire (10%).

Pe de altă parte, gândurile negative nu îi părăsesc pe 29% dintre români nici anul acesta, procentul fiind in creștere cu +7% comparativ cu anul trecut (22%). Principalele sentimente negative resimțite în prag de sărbători sunt starea de indiferența (8%) tristețea sau stresul (6%) și melancolia (6%).

Și în acest an, majoritatea românilor își vor petrece, sărbătorile de iarnă acasă  doar cu persoanele cu care locuiesc în aceiași gospodărie (53%) sau în vizită la cei dragi (40%).  Dintre cei care aleg să meargă în vizită, 32% vor petrece sărbătorile cu familia, iar 8% cu prietenii. La o privire mai atentă, putem observa că 85% dintre români își vor petrece sărbătorile de iarnă în localitatea de reședință.

Bugetul dedicat sărbătorilor de iarnă crește cu 13% în 2024. Creșterea nu indică neaparat un consum mai mare, ci acoperirea inflației

Potrivit studiului realizat de Reveal Marketing Research, românii estimează că bugetul pentru sărbătorile din acest an va fi similar (53%) sau mai mic (34%) față de cel de anul trecut. Femeile se diferențiază printr-o abordare mai prudentă, menționând într-o proporție mai mare decât bărbații un buget mai mic decât anul trecut (37% față de 31% în cazul bărbaților).

Doar un procent de 12% menționează un buget mai mare, în măsură semnificativ mai mare cei cu vârste cuprinse între 44-55 ani (25%).

Referitor la organizarea cheltuielilor, procentual, 33% din bugetul alocat zilelor de sărbătoare va merge către mâncare și băuturi, 25% către cadouri și 10% către decorațiuni și atmosferă festivă.  În plus, 13% din bugetul pentru acest an este alocat unui fond de cheltuieli neașteptate.

Asemănător sărbătorile de iarnă de la sfârșitul anului trecut, peste jumătate dintre români (61%) declară că vor reduce cheltuielile pentru decorațiuni și atmosferă festivă, în timp ce 47% intenționează să aloce un buget mai mic cadourilor, iar 36% vor reduce suma cheltuită alimentelor și băuturilor cumpărate.

În contextul creșterii prețurilor și a costului vieții din ultimul an, suma medie pe care românii estimează că o vor cheltui de sărbători a crescut cu 13% față de sfârșitul anului trecut, ajungând de la 1188 RON la 1340 RON.

 „Inflația de 5,1% înregistrată în noiembrie 2024 față de anul trecut explică atât creșterea bugetului alocat sărbătorilor, cât și prudența crescută a românilor în gestionarea cheltuielilor din această perioadă. Cu toate acestea, în ciuda preocupărilor financiare, dorința de a sărbători tradițional și alături de cei dragi rămâne puternic înrădăcinată.”, menționează Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

Cele mai dorite cadouri de Crăciun anul acesta sunt produsele de îngrijire personală (23%), hainele (20%) și articolele pentru casă (14%)

Schimbul de cadouri este o tradiție importantă de Crăciun, iar majoritatea românilor (31%) nu sunt prea pretențioși, afirmând că nu contează ce cadouri primesc.

- Publicitate -

Produsele de îngrijire personală sunt cele mai dorite cadouri (23%), în special în rândul tinerilor cu vârste între 18 și 34 de ani (37%). Hainele (20%) și cadourile pentru casă (14%) completează lista preferințelor.

În continuare, românii aleg să cumpere cadourile de Crăciun din magazinele fizice (50%), preferându-le în detrimentul celor online (22%). De asemenea, 22% dintre respondenți au achiziționat cadourile din timp pentru a profita de reduceri și a evita aglomerația.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Hidroelectrica anunță stornarea facturilor pentru octombrie și noiembrie 2024
Articolul următor Guvernul României aprobă investiții strategice, de aproape 410 milioane lei, pentru modernizarea producției de muniție la Uzina Mecanică Cugir
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Johnson&Johnson, obligată să plătească 40 de milioane $ despăgubiri la două femei care au spus că pudra de talc le-a cauzat cancer ovarian
Extern
UGIR – invitat la ședința Comisiei de dialog social din cadrul Instituției Prefectului, Județul Maramureș
Actualitate
Donald Trump, dat în judecată pentru că a demolat o aripă a Casei Albe ca să construiască o sală de bal
Extern

RSS Știri Financiare

  • Largest office occupiers spend under 5% of turnover on modern workspaces
  • Romania’s coworking market expands by 20% this year
  • Piața de coworking din România a crescut cu 20% anul acesta
  • MedLife a devenit cea mai valoroasă companie a sectorului de sănătate din România

Citește și

Actualitate

1 din 4 bucureșteni ar avea de suferit în urma unui cutremur major. Fundația Comunitară București susține pregătirea individuală drept soluție în situația unui dezastru seismic

10 minute
Actualitate

Reșița, Galați și Sfântu Gheorghe: municipiile reședință de județ cu cel mai curat aer, conform analizei CITY INDEX de Calitate a Aerului

7 minute
Actualitate

Avertismentul Uniunii Europene

12 minute
Actualitate

Nicușor Dan, după ce dronele rusești au intrat în spațiul aerian al Poloniei: Rusia a demonstrat din nou că se comportă agresiv

3 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?