Conform datelor celui mai recent studiu de piață realizat de către MEDNET Marketing Research Center, 89,6% dintre persoanele din mediul urban intenționează să cumpere cadouri de Moș Nicolae pentru cei dragi.
Menționăm faptul că, de-a lungul ultimilor 5 ani (2015-2019), procentul celor care sunt darnici cu ocazia primului “moș” din decembrie este constant.
Și în acest an, cadourile preferate rămân dulciurile (72,5%), urmate de jucării (44,2%) și de articole de îmbrăcăminte/încălțăminte (41,8%). De asemenea, se vor oferi și fructe, cosmetice/parfumuri sau cărți. Pe lângă acestea, au mai fost menționate articole de design, bijuterii și accesorii, cafea și accesorii pentru smartphone/tabletă. Cei care nu au avut suficient timp să achiziționeze toate cadourile sau nu l-au găsit pe cel mai potrivit, vor oferi și bani (1,5%).
Deși magazinul fizic rămâne locul principal de achiziție pentru cadouri (86,6%), magazinele on-line atrag și ele o parte importantă dintre respondenți (45,2%), în timp ce un sfert dintre orășeni (25,7%) aleg și târgurile de Crăciun pentru acest tip de cumpărături.
Suma medie pe care respondenții o vor aloca pentru cadourile de Moș Nicolae este de 355,38 lei.
Aceasta înregistrează o foarte ușoară creștere în comparație cu anul trecut (355,38 lei în 2019 versus 345,26 în 2018).
Studiul a fost realizat online, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban (orașe mici – sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, orașe mari – peste 100.000 locuitori) în perioada 28 noiembrie – 2 decembrie 2019.
Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 800 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,30%.