Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Cât costă magia Crăciunului la Sibiu: vizitatorii au cheltuit aproximativ 20 de milioane de euro la Târgul de Crăciun, în 2024
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Actualitate

Cât costă magia Crăciunului la Sibiu: vizitatorii au cheltuit aproximativ 20 de milioane de euro la Târgul de Crăciun, în 2024

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 10 ianuarie 2025
Distribuie

Târgul de Crăciun din Sibiu, unul dintre cele mai așteptate evenimente de iarnă din România, a înregistrat un impact economic record la ediția din 2024. Cu peste 500.000 de vizitatori atrași în cele 52 de zile ale târgului, evenimentul a generat venituri estimate la 20 de milioane de euro pentru economia locală.

Creșterea cu 60% a numărului de vizitatori față de edițiile anterioare reflectă atractivitatea evenimentului, poziționând Sibiul ca una dintre destinațiile principale de Crăciun din țară. Potrivit datelor preliminare, un vizitator de o zi a cheltuit, în medie, 250 de lei (50 de euro), iar turiștii care au ales să petreacă cel puțin o noapte în oraș au alocat un buget de aproximativ 750 de lei (150 de euro). Beneficiile directe au fost resimțite de sectorul HoReCa, retail și servicii, consolidând rolul târgului ca cel mai important catalizator economic al sărbătorilor de iarnă pentru Sibiu.

„Târgul de Crăciun din Sibiu continuă să genereze un impact economic semnificativ în oraș, contribuind cu aproximativ 20 de milioane de euro la economia locală. Această valoare a fost calculată pe baza cheltuielilor medii estimate ale vizitatorilor. La ediția din acest an, estimăm peste 410.000 de turiști de o zi care au cheltuit, în medie, un buget de 250 de lei, echivalentul a 50 de euro. Apoi sunt turiștii care aleg să se cazeze și să petreacă cel puțin o noapte în Sibiu, peste 90.000 de persoane, care alocă un buget aproximativ de 750 de lei, echivalentul a 150 de euro, la care se adaugă cheltuielile localnicilor și beneficiile pentru sectorul HoReCa, retail și servicii. La ediția cu numărul XVII, am atins un număr record de peste 500.000 de vizitatori, fiind o confirmare că evenimentul rămâne cel mai important motor economic pentru Sibiu în perioada sărbătorilor de iarnă”, spune Andrei Drăgan Răduleț, reprezentantul Asociației Events for Tourism, organizatorul Târgului de Crăciun din Sibiu.

În 2024, a avut loc cea mai extinsă ediție de până acum, evenimentul ocupând trei piețe ale orașului. Santa’s Land a ocupat Piața Mică, unde mii de copii s-au bucurat de activități de sezon, iar pădurea din brazi a putut fi vizitată în Piața Huet. În Piața Mică a fost instalată prima cabană tiroleză din lemn în cadrul unui Târg de Crăciun din

România, o experiență tip apres-ski unde vizitatorii s-au bucurat de băuturi și preparate calde, de sezon. Influența și asemănarea cu târgurile de Crăciun autentice din țările germanice au fost câteva dintre detaliile apreciate de vizitatori.

Reputația internațională a Târgului de Crăciun din Sibiu

Timp de 52 de zile, atmosfera de Crăciun din Piața Mare fost susținută de cele 120 de căsuțe cu produse autentice care au creat o experiență completă pentru sutele de mii de vizitatori. Produse tradiționale, artizanale și contemporane, precum și delicii culinare au fost parte din oferta de Sărbători a expozanților prezenți. Una dintre cele mai iubite atracții ale acestei ediții a fost și una dintre premierele sezonului, primită cu entuziasm de către miile de vizitatori care au stat la coadă: Liftul Fermecat, o experiență care a transportat vizitatorii în casa lui Moș Crăciun.

Introduse anul acesta pentru prima dată, autocarele Sibiu Christmas Shuttle s-au plimbat prin țară și au adus turiști la Sibiu, timp de două luni.

La nivel global, vizibilitatea Târgului de Crăciun a crescut datorită publicațiilor internaționale precum Conde Nast Traveller Magazine care a inclus evenimentul din Sibiu în topul european al destinațiilor de iarnă. De asemenea, motorul de căutare Bing a inclus în aplicația sa, Bing Wallpapers, folosită de sute de milioane de utilizatori din toată lumea, imagini cu Târgul de Crăciun din Sibiu, confirmând încă o dată reputația celui mai longeviv eveniment de sezon din România.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Mari compoziții de Puccini, Verdi și Donizetti, pe scena Operei Naționale București, în perioada 13-19 ianuarie 2025
Articolul următor Jandarmii au sesizat organele de urmărire penală după ce mai multe persoane ar fi agresat jurnaliști la protestul din fața CCR
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Nicușor Dan: Majorarea salariului minim poate să trimită oamenii în șomaj
Economie
Soluționarea disputelor în zona prețurilor de transfer – aspecte practice în România și alte state ECE
Economie
România, pe ultimul loc în Europa la turiști străini
Turism

RSS Știri Financiare

  • Romania falls behind Europe as foreign tourist numbers drop below communist-era levels
  • România, pe ultimul loc în Europa după numărul de turiști străini
  • Black Friday la Dreame: prețuri speciale între 7 și 9 noiembrie
  • Jumătate dintre companii folosesc AI pentru traduceri. O treime pentru idei noi

Citește și

Actualitate

Preşedintele Nicușor Dan a mers la summitul B9 din Lituania cu un avion al Forțelor Aeriene Române

4 minute
Actualitate

Programul România-Republica Moldova: Proiecte transfrontaliere de peste 62 de milioane de euro, în derulare

3 minute
Actualitate

ANCOM propune noi reguli pentru resursele de numerotație și transferul numerelor în cazurile de reorganizare a operatorilor

4 minute
soldati
Actualitate

Viziere de protecţie produse de MApN pentru militarii din teritoriu

2 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?