Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Cât de importantă este fișa de sinteză a unui contract de telefonie, internet sau televiziune
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Actualitate

Cât de importantă este fișa de sinteză a unui contract de telefonie, internet sau televiziune

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 19 septembrie 2024
Distribuie
Foto: Freepik

Înainte de încheierea unui contract, indiferent de modalitatea de încheiere a acestuia (într-un spațiu comercial sau prin mijloace de comunicare la distanță), furnizorii de servicii de comunicații electronice trebuie să pună la dispoziția utilizatorilor finali o serie de informații minime, într-un format standard, referitoare la serviciile de care vor beneficia. Fișa de sinteză include aceste informații și reprezintă o modalitate de informare precontractuală, devenind parte integrantă a contractului încheiat cu utilizatorii.

Formatul fișei de sinteză

Reglementările actuale vin în sprijinul utilizatorilor și obligă operatorii să furnizeze informațiile esențiale despre oferta aleasă de cumpărător sub forma unei fișe de sinteză a contractului. Aceasta ar trebui să fie concisă și ușor de citit, pe un suport durabil (pe hârtie, email, DVD etc.) sau, în cazul în care furnizarea pe un suport durabil nu este fezabilă, într-un document care poate fi deschis, vizualizat și descărcat cu ușurință.

Formatul fișei de sinteză se aplică tuturor contractelor de telefonie, internet sau televiziune și le permite utilizatorilor să compare mai ușor ofertele de servicii. Modelul este în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 2019/2243 de stabilire a modelului fișei de sinteză a contractului și poate fi vizualizat aici.

Conținutul fișei de sinteză

Potrivit prevederilor legale în vigoare, fișa de sinteză trebuie să includă:

  • denumirea, adresa și informațiile de contact ale furnizorului, inclusiv pentru primirea unor reclamații;
  • principalele caracteristici ale fiecărui serviciu furnizat;
  • prețurile aferente pentru activarea serviciului de comunicații electronice, precum și orice taxă recurentă sau aferentă consumului;
  • durata contractului și condițiile de reînnoire și încetare a acestuia;
  • un rezumat al informațiilor privind parametrii de calitate și remediile pe care consumatorul le are la dispoziție, în cazul serviciilor de acces la internet;
  • în ce măsură produsele și serviciile contractate sunt concepute pentru utilizatorii finali cu dizabilități.

Important!

  • Primirea fișei de sinteză în formatul standardizat și simplificat face parte din procesul de informare precontractuală, contractul intrând în vigoare după exprimarea consimțământului utilizatorului pe un suport durabil.
  • În cazul în care, în funcție de modalitatea de încheiere a contractului, din motive tehnice obiective, este imposibilă punerea la dispoziția utilizatorului final a fișei de sinteză a contractului la momentul încheierii contractului, aceasta se pune la dispoziție ulterior, fără întârzieri nejustificate, cel târziu la momentul livrării echipamentului terminal sau înainte de începerea prestării serviciului solicitat.
  • Obligațiile cu privire la primirea fișei de sinteză se aplică atât contractelor încheiate cu consumatorii, cât și celor încheiate cu alte categorii precum microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizații non-profit.

Ce, cum și unde reclami

Înainte de a sesiza orice aspect cu privire la încheierea unui contract, utilizatorii trebuie să se asigure că dețin și au verificat documentele care alcătuiesc contractul (informarea precontractuală, fișa de sinteză, contractul de bază, condiții generale, broșura de tarife etc).

În cazul în care furnizorul nu a pus la dispoziție fișa de sinteză la încheierea contractului de furnizare de servicii de comunicații electronice, utilizatorii pot sesiza ANCOM.

În cazul în care furnizorii nu respectă clauzele din contract, consumatorii pot sesiza Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), iar utilizatorii finali care sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizații non-profit se pot adresa mediatorilor autorizați sau instanțelor de judecată. ANCOM poate oferi consiliere și mediere, dar nu are atribuții cu privire la sancționarea furnizorilor în astfel de situații.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior ANAT este surprins de declarațiile primarului Constanței, Vergil Chițac
Articolul următor Provocările financiare determină românii să caute soluțiile sustenabile cu beneficii economice directe
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

25 mai 1856, „fila de aur” a Unirii Principatelor Române
Cultură și Educație
Se poate evita creșterea de impozite și taxe?
Economie Featured Opinii
Luna mai – luna promovării Economiei sociale, eveniment organizat de AJOFM Maramureș în cadrul „Bursei Generale a Locurilor de Muncă”
HR

RSS Știri Fotbal

  • VIDEO | Ce salarii au sportivii de la secția de fotbal a Stelei
  • Reșițenii strică sărbătoarea Stelei, dar roș-albaștrii termină pe loc de Superliga
  • CFR Cluj, regina Cupei! Victorie cu 3-2 într-o finală dramatică cu Hermannstadt
  • Steaua urcă pe primul loc în Liga 2! Roș-albaștrii au trecut lejer de Metaloglobus
  • Farul câștigă la limită și o trimite pe Gloria Buzău înapoi în liga secundă!

Citește și

Actualitate

8 mai – Ziua Mondială a Crucii Roșii și a Semilunii Roșii

5 minute
Actualitate

ANRE introduce sistemul de clasificare a furnizorilor de energie electrică și gaze naturale

6 minute
Actualitate

Persoane necunoscute își atribuie în mod mincinos calitatea de angajați ai BVB și Depozitarului Central

2 minute
salariu
Actualitate

Alimentele, in topul scumpirilor

1 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?