Planificarea este foarte importantă pentru succesul afacerii. Este imposibil să atingi un obiectiv fără o planificare în prealabil. Desigur, numai planificarea nu va produce rezultate, trebuie să lucrați smart pentru a vă bucura de succes.
Ce este planificarea?
Planificarea este considerată o funcție de bază a managementului. Înseamnă că un plan este necesar pentru orice activitate desfășurată:
- Planificarea dictează modul de organizare eficientă a unei afaceri (cuprinde determinarea activităților viitoare necesare, atribuirea acestora personalului potrivit, delegarea autorității, furnizarea de instrumente și materie primă, etc)
- A avea un plan de acțiune facilitează direcționarea, deoarece oferă instrucțiuni, îndrumare și motivație bazate pe o strategie clară;
- Stabilirea standardelor și măsurarea performanței efective se face în funcție de așteptările stabilite de planificare.
Care este rolul planificării?
Planificarea este esențială, deoarece oferă claritate. De asemenea, conduce viziunea generală către o cale de acțiune, fundamentală pentru a asigura atingerea obiectivelor. În același timp, ajută la identificarea timpurie a situațiilor critice din afacere (obstacole, posibile capcane și zone care nu au fost analizate).
Planificarea într-un business vă ajută să îmbunătățiți productivitatea muncii, astfel încât să rămâneți pe calea corectă către îndeplinirea obiectivelor.
Unde poate fi aplicată planificarea de business?
Planificarea poate fi introdusă în toate elementele componente ale unei companii. Ea se realizează adesea în departamentul de vânzări. Planificarea vânzărilor este o funcție cheie în procesul de gestionare a vânzărilor. Planificarea vânzărilor este o metodă eficientă care implică prognozarea vânzărilor, gestionarea cererii, stabilirea obiectivelor de vânzări bazate pe profit și pașii de execuție ai unui plan de vânzări.
Deși importantă, planificarea vânzărilor nu este singura responsabilă de asigurarea unui cash flow potrivit în companie. Este necesar să ai o evidență asupra cheltuielilor actuale și estimărilor costurilor viitoare. Totodată, acesta depinde și de cât de repede poți încasa facturile emise pentru clienții tăi. În cazul în care rămâi fără lichidități, poți întotdeauna să apelezi la Instant Factoring, care îți oferă posibilitatea de a obține banii cât mai repede de la clienți astfel încât să îți acoperi costurile.
Planificarea este utilă și în gestionarea personalului, deoarece arată de ce forță de muncă vei avea nevoie sau dacă sunt necesare skill-uri suplimentare pentru îndeplinirea obiectivelor.
Departamentul de Producție are și el nevoie de planificare. Poate conduce la eficientizarea producției în funcție de nevoile clienților și ale companiei. Optimizează atât procesele dependente de clienți – cum ar fi livrarea la timp – cât și procesele independente de clienți, cum ar fi timpul ciclului de producție.
Concluzii
Planificarea strategică a fost întotdeauna asociată cu o eficiență îmbunătățită și o creștere durabilă. Cu toate acestea, lumea dinamică și concurența agitată pe piață fac ca planificarea în management să fie esențială. Astfel, indiferent dacă vă place sau nu, zicala comună specifică a managementului este valabilă: dacă nu reușiți să planificați, planificați să eșuați.