Un nou studiu efectuat de Kaspersky Safe Kids a evidențiat interesele copiilor în timpul sărbătorilor de iarnă 2020-2021. În ciuda restricțiilor din întreaga lume, copiii au reușit să se distreze în primul rând prin intermediul conținutului de pe YouTube (21%), dar și cu jocuri (15%) – Minecraft fiind cel mai popular. Între timp, Donald Trump a fost în topul căutărilor în ceea ce privește oamenii celebri.
Anul acesta, copiii au avut o vacanță de iarnă foarte neobișnuită. Datorită situației epidemiologice, festivalurile și târgurile de stradă din multe țări au fost anulate; iar vizitarea rudelor mai în vârstă era nedorită sau interzisă. Raportul cuprinde analiza listelor anonimizate de căutări ale utilizatorilor Kaspersky Safe Kids în perioada 20 decembrie – 10 ianuarie, cu scopul de a descoperi care sunt activitățile pe care le aleg copiii pentru a compensa lipsa jocului în aer liber. Metadatele anonimizate furnizate voluntar acoperă cererile făcute prin Bing, Google, Mail.ru, Yahoo!, Yandex și YouTube, atât pe dispozitive mobile, cât și pe desktop-uri.
Cele mai populare solicitări au fost asociate cu YouTube (21%), jocuri (15%), traducători de limbi străine (11%), platforme de comunicare (10%) și muzică (9%).
Când foloseau YouTube, copiii căutau cel mai frecvent jocuri video (37%). Au căutat canalele anumitor gameri care prezintă jocuri diferite (39%) și canale care acoperă altele specifice precum Minecraft (19%). Celelalte jocuri cele mai solicitate pe YouTube au fost Among Us, Brawl Stars și Gacha Life, care permite crearea de povești video.
A doua cea mai importantă categorie de căutare (21%) de pe YouTube a fost legată de anumiți bloggeri sau canale specifice. De exemplu, subiectul DIY a devenit destul de popular în rândul copiilor, dovadă fiind topul primelor trei solicitări de canale: 5-Minute Crafts, 123 GO! și Troom Troom.
Al treilea cel mai popular subiect de căutare pe YouTube, în mod surprinzător, a fost muzica. Cei mai populari muzicieni au fost trupele de K-pop BlackPink și BTS; cântăreții Ariana Grande și Billie Eilish; și rapperul Travis Scott. Cele mai populare melodii au fost ‘Baby Shark’, ‘Dance Monkey’ și ‘Savage Love’.
Pe lângă muzicieni și bloggeri, copiii au căutat și alte personalități celebre. Al 45-lea președinte american Donald Trump a fost în topul căutărilor copiilor, înaintea altor vedete cum ar fi actrița Emma Watson sau antreprenorul Elon Musk.
Un alt interes puternic în această iarnă a fost TikTok, care a înregistrat 800 de milioane de utilizatori activi lunar în peste 150 de țări. În această vacanță de iarnă, copiii au căutat „TikTok mashup”, anumiți TikTokers și „cum să schimbi modurile restricționate pe TikTok”. În plus, cea mai populară provocare a fost „încercă să nu râzi”, care a fost, de asemenea, căutată frecvent în limba germană – „versuche nicht zu lachen”.
„Popularitatea DIY arată faptul că majoritatea copiilor încă adoră lucrurile făcute manual, iar pasiunea pentru Gacha Life poate facilita capacitatatea de a povesti și abilitățile de a crea desene animate. TikTok îi inspiră pe copii să filmeze videoclipuri creative, în timp ce vedetele pop coreene predau mișcări de dans prin videoclipurile lor. Astăzi, copiii care nici măcar nu cunosc o lume fără jocuri video, YouTube și aplicații de mesagerie arată că știu să se distreze indiferent de pandemie. Noi, ca adulți, ar trebui să învățăm de la ei”, comentează Anna Larkina, expert în analiza conținutului web la Kaspersky.
Iată câteva sfaturi de la experții Kaspersky pentru a ajuta părinții să facă experiența online pozitivă și sigură pentru copiii lor:
- Încurajați copiii să utilizeze mediul digital pentru creativitate și dezvoltarea exprimării personale. De exemplu, le puteți recomanda să aleagă jocuri care au la bază dansul și mișcarea sau să participați împreună la provocări video
- Puteți avea grijă de securitatea copilului dumneavoastră făcându-i contul mai privat – TikTok și-a actualizat recent funcția de control parental
- Aflați mai multe despre interesele copiilor dumneavoastră. Kaspersky Safe Kids vă poate oferi rapoarte regulate despre activitățile lor în mediul digital. Aplicația analizează activitatea de căutare online a copiilor și gestionează timpul de ecran fără a le invada spațiul personal