Ce înseamnă „influencer marketing” şi când ar trebui să apelezi la influenceri pentru a-ţi promova businessul?

Fie că îi admirăm sau invidiem, trebuie să recunoaştem că influencerii au schimbat modul în care ne raportăm astăzi la marketingul digital şi la promovarea online. Cu câțiva ani în urmă, nu ne-am fi putut imagina că poţi face bani printr-un singur click, iar singura responsabilitate profesională să fie cea de a posta o poză cu un produs şi a vorbi despre el. Deşi adesea criticaţi în mediul online, influencerii aduc un aport important businessurilor locale. Conform Media Kix, 80% dintre specialiştii în marketing consideră că influecerii reprezintă una dintre cele mai eficiente metode de promovare online , având în vedere expunerea şi numărul de vânzări pe care le generează. Desigur, nu orice business se pretează unei astfel de strategii, însă există afaceri care pot obţine avantaje majore dintr-o astfel de colaborare. Înainte de a lua o decizie în ceea ce priveşte bugetul de promovare, trebuie să înţelegem mai întâi ce înseamnă conceptul de „influencer marketing.”

„Influencer marketing” presupune parteneriatele de business cu persoane care au o anumită notorietate în mediul online şi care îşi pot folosi influenţa pentru a promova anumite produse sau servicii. Atenţie, termenul de „influencer marketing” nu înseamnă neaparat promovare prin intermediul vedetelor, ci expunerea businessului pe canalele de socializare ale unor persoane publice care deţin expertiza şi autoritatea într-un domeniu. De exemplu, dacă ai o firmă de echipamente medicale, îţi va fi util să găseşti un specialist medical care să fie popular în mediul online şi care să îţi poată promova produsele. Deşi promovarea online a crescut datorită celebrităţilor care aveau deja notorietate în mass media, conceptul de „influencer marketing” reprezintă mai mult decât vedete care promovează industrii care nu au nicio legătură cu domeniul lor de activitate. Pe de altă parte, majoriatea influencerilor sunt persoane care au un număr mare de urmăritori pe o anumită nişă.

Astfel, este necesar să înţelegi dacă ai nevoie de strategia „influencer marketing” sau trebuie să găseşti altă metodă. Acum, hai să vedem dacă ai nevoie să apelezi la „influencer marketing.”

1. Vinzi produse sau servicii foarte competitive care nu au nicio şansă reală de succes dacă nu apar pe pagina unei persoane influente.

Din păcate, nu toată lumea are norocul de a se bucura de piaţa „virgină” pe o anumită nişă. În ziua de astăzi există puţine industrii neexploatate, astfel, concurenţa este din ce în ce mai mare, în special în ceea ce priveşte produsele consumabile sau serviciile de îngrijire personală. Astfel, dacă ţi-ai deschis un salon beauty sau o sală de fitness, încearcă să atragi influenceri care să îţi promoveze serviciile. De asemenea, aceeași regulă se aplică şi în industria horeca, fashion sau în ceea ce priveşte comerţul online. Chiar dacă nu sună bine deloc, în ziua de astăzi, datorită sau mai bine zis, din cauza accesului de informaţie, concurenţa a crescut în orice domeniu. Astfel, ai şansa de a-ţi face brandul cunoscut prin intermediul unor persoane care au notorietate în mediul online.

2. Doreşti să creşti o comunitate

Când businessul tău presupune interacţiunea cu oamenii, cea mai bună modalitate de expunere este formarea unei comunităţi. Atunci când te asociezi cu persoane care corespund target-urilor tale, ai toate şansele să creşti popularitatea afacerii tale. De exemplu, dacă afacerea ta presupune un business hub sau o comunitate de mame, cel mai bine ar fi să colaborezi cu influenceri care au deja o audienţă pe o astfel de nişă şi a căror recomandare cântăreşte destul de mult în ochii oamenilor. De asemenea, mulţi influenceri au posibilitatea de strânge grupuri mari de persoane care au un interes comun, iar o comunitate unită reprezintă cheia spre succes a oricărei afaceri.

3. Reclamele de pe canalele de social media nu dau rezulate

Aşa cum discutam la punctul anterior, este greu să găseşti o nişă pe care să ai 0 concurenţă. Chiar şi atunci când investeşti în bugetele de Facebook şi Google Ads, poţi avea surpriza ca businessul tău să nu funcţioneze aşa cum îţi doreşti. Mulţi consumatori s-au săturat de reclamele din mediul online şi folosesc Ad Blocker, astfel, din păcate, banii investiţi în social media pot fi o imensă pierdere. Pe de altă parte, „influencer marketingul” nu foloseşte aceleaşi principii. Deşi consumatorii au realizat că influencerii primesc bani în schimbul promovării online, reclamele sunt făcute totuşi într-un mod mai subtil, sub forma unor recomandări care nu sunt atât de agresive precum o reclamă în sine.

Nimănui nu îi este uşor la început de drum, şi, de multe ori, atunci când începi un business, ai impresia că tot ce construieşti dimineaţa se dărâmă seara. Totuşi există soluţii care să îţi propulseze businessul, „influencer marketingul” fiind una dintre ele. Dacă însă mai cauţi şi altele, Do Ads te poate ajuta.

- PROMO - img

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WWW