O clădire care respectă normele nZEB este o clădire performantă, al cărei necesar de energie este foarte scăzut sau aproape egal cu zero. În plus, necesarul de energie al unei astfel de clădiri este acoperit cu cel puțin 30% energie obținută din surse regenerabile.
Conceptul nZEB nu este un moft al dezvoltatorilor imobiliari, ci a devenit obligatoriu în construcții începând cu anul 2021. Acesta se referă la construirea unor imobile cu performanță energetică foarte ridicată, iar un aliat în atingerea acestui obiectiv l-au găsit în producătorii de sisteme PVC. Clasicele termopane au devenit învechite, iar tehnologiile de ultimă generație au favorizat evoluția și dezvoltarea unor profile care să asigure un nivel ridicat de eco-eficiență, conforme cu standardele nZEB.
„Motivele sunt evidente: costurile tot mai mari ale energiei electrice și resursele naturale tot mai limitate și scumpe. În plus, trebuie să ne aliniem la noile norme Nearly Zero Energy Building (nZEB) pentru toate tipurile de clădiri. Asta înseamnă că energia regenerabilă trebuie să acopere cel puțin 30% din consum într-o clădire cu standard nZEB. Anul acesta s-a observat o afinitate crescută și pentru smart living, care se reflectă inclusiv în accesorii și device-uri aplicabile sistemelor de tâmplărie, cum ar fi sisteme de încuietori inteligente cu deschidere digitală, amprentă sau aplicație pe Smartphone”, explică Mirela Ivașcu, partner managerul DecoPlast.
Sistemele termopane DecoPlast au răspuns cerinței pieței și nevoii dezvoltatorilor de a realiza clădiri performante energetic, o tendință în continuă creștere, după cum subliniază și Mirela Ivașcu, partner managerul unuia dintre cei mai importanți și relevanți producători de sisteme termopane de pe piața autohtonă:
„În 2023, ne-am axat mai mult pe vânzarea produselor performante, conforme cu clădirile nZEB. Promovarea începută în a doua parte a lui 2023 a mers în această direcție, așa că în luna iunie am participat la evenimentul nZEB Timișoara, iar în decembrie, la nZEB București. Suntem încântați de interesul din piață, care este în creștere, către produse mai performante și, implict, pentru seriile Spatio și Sensio din portofoliul nostru. Direcția către clădirile eficiente energetic a apărut în urmă cu câțiva ani și, cu siguranță, aceasta va fi, în continuare, tendința pe termen mediu și lung”.
Dincolo de eco-eficiență, alte atuuri ale acestor sisteme termopane de ultimă generație sunt:
- eficientizarea costurilor de investiție;
- eficiența energetică remarcabilă;
- protecție eficientă împotriva frigului și a altor condiții meteorologice;
- nivel înalt de izolare fonică;
- durabilitate;
- întreținere facilă;
- protecție împotriva eventualelor tentative de fraudă;
- design atrăgător;
- personalizare.
Sistemele PVC specifice nevoilor clientului reprezintă un alt obiectiv al companiei mai sus numite, menit să ofere “puțin mai mult” decat termopane și un motiv în plus pentru ca acestea să fie alese:
„Noi ne focalizam pe oferirea de soluții personalizate, care să se potrivească perfect nevoilor și preferințelor fiecărui client. Această abordare ne permite să creăm produse de calitate, realizate cu atenție la detalii, dar și să construim relații durabile cu clienții noștri. În contrast, lanțurile de magazine cu vânzare în masă comercializează produse fabricate în serie. Noi ne-am adaptat strategia, prin producția unor stocuri mai mari și expedierea comenzilor cu mai mult timp în avans pentru a evita întârzierile”, încheie partner managerul.