Să fii antreprenor e ușor, dar să ai succes în afacerea ta necesită nu doar multă muncă, intuiție, ci și cunoștințe cât mai vaste. Vezi care sunt unele dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să le știi ca antreprenor.
Fii bine informat
Nu se referă doar la noutățile din domeniul tău, ci și la ce presupune gestionarea și promovarea afacerii. Chiar dacă vei lucra cu o agenție sau cu alți specialiști, e nevoie să cunoști măcar parțial domenii precum contabilitate, project management sau promovare online.
Și dacă vorbim de promovarea online, cel puțin la început, peste 60% dintre antreprenori se ocupă singuri de promovare.
Însă, chiar și dacă ai deja un buget disponibil pentru a colabora cu o agenție, tot e nevoie să aveți un limbaj comun, să știi ce să ceri, ce așteptări ai și cum să evaluezi rezultatele.
Prin urmare, investește în tine și participă la cursuri care te pot ajuta să obții informațiile necesare, fie că e vorba de cursuri de finanțe sau promovare online.
Trebuie să fii vizibil
Nu e vorba neapărat de tine, ci de business-ul tău. Indiferent că ai o mică afacere sau țintești să transformi business-ul în ceva măreț, trebuie să fii pe internet. A sta înseamnă că site-ul companiei e obligatoriu.
În cazul în care ești un “one man show” și ai o profesie ca trainer, coach sau psiholog, site-ul te va ajuta inclusiv la crearea unui brand personal.
Dacă cumva ai aptitudini și interes spre web design, poți învăța cum să îți creezi singur un site. SEOmark.ro organizează atât cursuri de promovare online, cât și un curs de realizare site în WordPress, pe care ai putea să îl urmezi. Astfel, vei putea să îți construiești singur un site de prezentare pentru afacerea ta sau un site de conținut, dacă îți dorești să ai un blog sau o revistă online.
Nu crea produse noi, ci satisface o nevoie
Mulți antreprenori consideră că un produs nou lansat pe piață va avea automat succes, însă nu e așa. Ceea ce trebuie să iei în calcul e nevoia consumatorilor și care sunt produsele sau serviciile care îl pot ajuta să o satisfacă.
Circa 42% dintre antreprenori eșuează deoarece nimeni nu are nevoie de produsele ori serviciile lor.
Vrei să lansezi un produs nou? Întreabă-te dacă e nevoie de el pe piață și dacă satisface o nevoie sau rezolvă o problemă a consumatorilor potențiali.
Nu renunța
Antreprenorii care au succes nu au renunțat la prima piedică. Nimeni nu spune că va fi un drum lin, ușor către succes. Dacă ar fi așa, toți ar fi antreprenori de succes. Prin urmare, înarmează-te cu răbdare și încearcă să găsești modalități prin care poți rezolva problemele care apar. Nu renunța din start, nu renunța la orice obstacol. Și vor fi multe.
Sursa: SEOmark.ro