În industria auto putem spune că România este un jucător important la nivel european. Dacă Dacia are o tradiţie de decenii în domeniu, lider de piaţă internă şi exporturi încă de secolul trecut în Europa, Asia, Africa şi America de Sud, achiziţia fabricii de automobile de la Craiova de către Compania Ford Motor a crescut prestigiul ţării noastre în acest domeniu. Competiţia dintre grupurile Renault-Nissan şi Ford pentru adjudecarea supremaţiei în România şi Europa de Est nu poate fi decât în beneficiul cumpărătorilor. Iată câteva modele care au convins.
Dacia Duster
Cu un scor de 9 din 10 acordat de specialiştii Top Gear de la BBC, primul SUV românesc care a ieşit pe porţile uzinei de la Mioveni se vinde foarte bine în piaţa internă şi la export. Ajunsă deja la a doua decadă de viaţă, Dacia Duster a cunoscut îmbunătăţiri substanţiale odată cu fiecare generaţie lansată. Disponibil în trei versiuni – Essential, Confort şi SL Blueline – Duster este accesibil, dar nu ieftin, arată bine şi face faţă cu brio în orice condiţii de drum. Există deja fan cluburi de offroad dedicate acestui model la nivel internaţional, iar Dacia câştigă competiţii de profil.
Ford Puma
Puma, noul Crossover Suv realizat de Ford la Craiova a avut dezavantajul ieşirii în piaţă fix la începutul anului de tristă amintire 2020, evident din cauza pandemiei. Cu toate acestea, aşteptările clienţilor nu au fost înşelate. Din punct de vedere al tehnologiilor, Ford Puma surclasează tot ceea ce s-a construit în România. Pentru un SUV de oraş nu poţi cere mai mult, iar preţul este dintre cele mai competitive. Cu inovaţia MegaBox ascunsă sub mocheta portbagajului obţii un nesperat plus de 80 de litri extra spaţiu, modelul devenind astfel lider de piaţă din acest punct de vedere. Cu Ford Puma s-a scris o nouă pagină de istorie a industriei automobilistice autohtone: primul automobil hibrid fabricat în România. Tendinţa orientării către tehnologiile prietenoase cu mediul înconjurător şi avantajele financiare oferite de stat sunt argumente pentru achiziţia unui model Puma hibrid.
Dacia Sandero
Prin modelele Sandero şi Sandero Stepway, Dacia acoperă segmentul de piaţă atât de căutat al maşinilor de oraş. Sandero 2013 a obţinut 4 din 5 stele la testele Euro NCAP, una dintre performanţele de vârf ale fabricii de lângă Piteşti. Sandero Stepway este unul dintre cele mai accesibile crossovere, cu performanţe notabile. La final de 2020 a fost lansată a treia generaţie de Sandero şi Sandero Stepway, cu îmbunătăţiri la nivel de design şi tehnologii. Pentru Dacia, viitorul în materie de maşini de oraş sună bine. Sistemul ECO-G GPL atrage tot mai mulţi clienţi în căutare de alternative la motorizările clasice cu combustibili tradiţionali.
Ford EcoSport
Primul SUV construit de Ford la Craiova a fost EcoSport. Este un crossover elegant, inteligent şi supertehnologizat. EcoBoost de 1.0 litri benzină a primit premiul pentru cel mai bun motor al anului 2017. Pentru mai multă putere există varianta diesel de 1.5 litri EcoBlue. Sistemele avansate de siguranţă te ajută ca şofer atât în traficul urban, cât şi în eventualitatea unor obstacole apărute la drum întins. Disponibil în trei versiuni de echipare, este un model de luat în seamă când eşti în căutarea unui SUV de oraş.
Din punct de vedere economic, anul 2020 a fost unul al supravieţuirii provocărilor impuse de pandemie. Cu toate acestea, fabricile de maşini au încercat să evite închiderea producţiei, impunând măsuri speciale de protecţie a angajaţilor. În primele nouă luni, piaţa auto din ţara noastră a fost cu aproximativ 30 de procente sub aceeaşi perioadă a anului 2019, însă finalul de an a fost încurajator. Românii au încredere în maşinile autohtone, iar acest lucru se vede în statistica celor mai vândute modele.