Ford intensifica producția pe platforma industrială din Craiova. Pe 4 mai s-a reluat producția de vehicule într-un singur schimb de lucru. Aceasta a fost față de trei schimburi câte erau înainte de pandemie.
Începând de pe 18 mai, producătorul auto din Craiova introduce un al doilea schimb de lucru. Este vorba de Secțiunea vehicule, cât și la Secțiunea Motoare.
„Am reluat producția la fabrică Ford Craiova pe dată de 4 mai, într-un singur schimb de lucru, și intenționăm să trecem la două schimburi de lucru începând din 18 mai. Strategia noastră a fost întotdeauna aceea de a ne adapta volumele de producție la cererea pieței”, a răspuns Ford, la o solicitare Gazeta de Sud.
În dată de 4 mai, atunci când producția fabricii Ford Craiova a fost reluată, aproximativ jumătate dintre cei 6.300 de angajați au revenit la serviciu. De luni vor reîncepe activitatea peste 1.000 dintre angajații care fuseseră în șomaj tehnic. Restul angajaților neangrenati în procesul de producție rămân în șomaj tehnic, momentan.
În două schimburi, fabrica va produce circa 600 de mașini pe zi
La început de an Ford anunță că va produce 1.000 de mașini pe zi la Craiova. Creșterea volumului de producție de la vremea respectivă era dat de introducerea în fabricăție a modelului Puma mild-hybrid. „Așa cum am anunțat la începutul anului, volumele estimate de producție erau la aproximativ 1.000 de vehicule pe zi și 17.000 de motoare pe zi”, informează Ford.
Puma a luat startul în producția de masă pe finalul anului trecut. Dar în debutul lui 2020 s-a trecut la volume semnificative. Lansarea noului model pe piețele din Europa s-a făcut în perioada ianuarie-februarie. Însă când Puma ar fi trebuit să fie în plin sezon de vânzări a apărut pandemia. Volumele de producție s-au „retezat”, odată ce efectele coronavirusului au luat amploare în China și Europa.
Acum cererea de vehicule în Europa începe treptat să își revină. Introducerea schimbului doi la Ford de pe 18 mai, arată o ușoară creștere a cererii de mașini în Europa, în contextul în care în majoritatea statelor s-a reluat activitatea.
Dacă înainte de pandemie, Ford producea circa 1.000 de mașini pe zi (volumul este cel estimat de Ford), în trei schimburi. De pe 4 mai produce într-un singur schimb. Ceea ce înseamnă în jur de 300 de mașini zilnic. Din 18 mai, odată cu introducerea celui de-al doilea schimb de lucru, estimăm că se vor produce circa 600 de mașini pe zi în uzina Ford de la Craiova. Nu se știe care este cadența de producție pentru Puma și care este cea pentru mini SUV-ul EcoSport. Ford spune că cele mai multe vehicule produse reprezintă Puma, dar nu menționează câte se produc. „Politica noastră este aceea de a nu comunica detalii privitoare la volumele de producție. Cu toate acestea, putem confirmă că majoritatea volumelor de producție din acest an au fost reprezentate de Puma”, sustine Ford.
Dacă ritmul de reluare a cererii pe piețele europene se reia rapid, Ford estimează că până la finele anului să ajungă la Craiova la un volumul de producție similar cu cel dinainte de pandemie.
Înainte de pandemie, Ford producea circa 13.000-17.000 de vehicule pe luna
Ford nu comunica volumele de producție în mod constant. Însă acestea sunt vizibile, pe lunile din urmă, în statisticile Asociației producătorilor de Automobile din România (ACAROM).
Conform datelor furnizate de ACAROM, Ford Craiova a fabricat, în primele 4 luni ale anului 2020, peste 53.500 de unități EcoSport și Puma. În medie, producția lunară la fabrică auto din Craiova ar rezultă la 13.375 de unități produse lunar. Dar având în vedere că o bună parte din aprilie a fost oprită producția, se poate raporta producția de 53.500 de unități la trei luni. Media ar fi de aproximativ 17.800 de vehicule produse lunar. Deci producția efectivă lA cRAIOVA sub 1.000 de unități pe zi, dacă raportăm la zilele lucrătoare ale fiecărei luni.
Unde sunt exportate mașinile produse la Craiova
Cea mai mare parte a producției de la Ford Craiova este destinată exportului. Ceea ce face că Ford să fie unul dintre cei mai mari exportatori din România. Dat fiind voloarea exportului de autovehicule produse la Craiova… Principalele piețe de desfacere pentru Ford sunt marile state din Europa grav afectate de pandemie. Scadera cererii de vehicule pe aceste piețe a fost semnificativă, pe perioada pandemiei. Ford nu produce foarte mult pe stoc, ci în special în funcție de comenzile externe. Ceea ce înseamnă că o reluare a cererii pe piețele europene se poate „traduce” printr-o creștere a producției auto și în România. Numai că nimeni nu poarte anticipa cu exactotate când va crește cererea la nivelul dinainte de coronacriza. „Ford Craiova exportă în toate țările în care exportă și înainte de pandemie – peste 50 de piețe din întreaga lume. După cum am anunțat la începutul acestui an, Ford Puma va fi, de asemenea, livrat, începând cu a două parte a anului 2020, către Australia și Nouă Zeelandă.
Principalele noastre piețe europene sunt Marea Britanie, Germania, Italia, Spania și Franța, a informat Ford