- În centrul experienței Stellantis din cadrul Consumer Electronic Show (CES), care are loc în perioada 5-8 Ianuarie 2022 în Las Vegas, Marca Citroën va prezenta două inovații puternice ce reflectă viziunea mărcii asupra mobilității prezente și viitoare: Citroën Skate și Citroën Ami.
- Citroën prezintă Skate, parte a conceptului îndrăzneț al Mărcii de mobilitate autonomă și partajată, Citroën Autonomous Mobility Vision. Conceptul combină o platformă tehnologică autonomă, Citroën Skate, cu capsule (pods) destinate unei game de servicii și utilizări concepute de parteneri (autorități locale, companii de servicii). Skate-urile transportă utilizatorii dintr-un punct în altul al orașului, oferindu-le o experiență unică la bord.
- Citroën Ami va fi, de asemenea, în centrul atenției în versiunea My Ami Pop, cu un stil sportiv și amuzant. Accesibil, electric, ultra-compact și agil, Ami răspunde noilor nevoi de micromobilitate și completează gama Citroën de vehicule electrice pentru persoane fizice și profesioniști.
Conceptul Citroën Autonomous Mobility Vision și Citroën Ami vor fi prezentate la CES din Las Vegas pentru a surprinde și uimi vizitatorii. Cele două inovații întruchipează expertiza mărcii Citroën în ceea ce privește provocările actuale și viitoare de mobilitate.
Mobilitatea urbană se schimbă. Pentru a-și reduce amprenta de carbon, marile orașe restricționează accesul celor mai poluante vehicule. Acest lucru impune crearea unor soluții de mobilitate durabilă, adaptate nevoilor utilizatorilor, care caută vehicule mai ecologice, mai sigure și mai accesibile.
Pentru marca Citroën, mobilitatea viitorului poate fi ecologică, partajată, autonomă și conectată. Conceptul Citroën Autonomous Mobility Vision întruchipează perfect această filozofie, oferind utilizatorilor un transport personalizat, cu experiențele și serviciile asociate. Cu Citroën, utilizatorii nu mai trebuie să se concentreze asupra condusului; aceștia beneficiază în schimb de timp liber și se bucură de experiența lor de călătorie.
Ami este parte integrantă a strategiei de electrificare a mărcii Citroën. A devenit o nișă pe piața micromobilității prin crearea unui nou segment, cvadriciclul electric cu două locuri, ultra-compact, accesibil (în materie de vârstă și preț) și sigur. Este o alternativă la vehiculele cu două roți și transportul public. Ami oferă o multitudine de utilizări și poate fi partajat în cadrul familiei, atunci când adolescenții sunt de acord să îl împrumute părinților.
„Deplasarea face parte din viața noastră socială și profesională, în măsura în care întregul nostru mediu este structurat pe baza transportului. Este vital să anticipăm nevoile de mobilitate de mâine. Ca atare, mobilitatea electrică și mobilitatea autonomă sunt esențiale pentru gândirea și progresele noastre tehnologice. Noul concept Citroën Autonomous Mobility Vision ar putea redefini cadrul deplasărilor urbane, acestea devenind partajate, electrice, autonome și conectate. În ceea ce privește Ami, acest fenomen al mobilității electrice a sedus deja peste 14.000 de consumatori din Europa de la lansarea sa la jumătatea anului 2020 și a creat un nou segment, între mașinile cu două roți și autovehicule. Ami răspunde noilor nevoi și satisface o nouă generație de clienți aflați în căutarea mobilității și libertății individuale, în special adolescenții și tinerii adulții.” – Vincent Cobée, Director General marca Citroën.
CONCEPTUL CITROËN AUTONOMOUS MOBILITY VISION PREFIGUREAZĂ MOBILITATEA URBANĂ AUTONOMĂ ȘI PARTAJATĂ DE MÂINE
Cu conceptul Citroën Autonomous Mobility Vision, Citroën anticipează nevoile mobilității urbane de mâine și valorifică savoir-faire-ul tehnologic al Mărcii în serviciul stării de bine al utilizatorilor, respectând în același timp mediul și optimizând fluxurile de trafic în orașe.
Conceptul autonom open-source îți propune să fluidizeze traficul urban într-un mod inventiv și să ofere utilizatorilor o experiență originală și relaxantă. Pentru a optimiza traficul urban, o flotă de roboți autonomi și interconectați, „Citroën Skates”, disociați de capsulele (pods) care îi transportă, va circula pe benzi speciale perfect integrate în peisajul urban. Skate-urile sunt vectori de mobilitate care permit capsulelor (pods), create de diverse companii de servicii, să se poziționeze pe platforma lor. Utilizatorii se bucură astfel de acces non-stop la serviciul ales de ei. De exemplu, ei pot beneficia de un mediu relaxat pentru a citi o carte, a viziona un videoclip, a asculta muzică în timp ce savurează o băutură sau pentru a practica sporturi în timp ce se deplasează.
Această soluție partajată și autonomă are o serie de avantaje. Decongestionează traficul în marile orașe și, ca vehicul electric, reduce amprenta de carbon. De asemenea, propune utilizări multiple și este mult mai puțin costisitoare decât un vehicul autonom individual.
Diseminarea acestei abordări se bazează pe utilizarea optimă a resurselor, în timp ce se lucrează la întregul ecosistem: capsule, Citroën Skates, benzi speciale și managementul flotei.
CITROËN AMI, UN OBIECT DE MOBILITATE DURABIL INEDIT, CU UN SUCCES TOT MAI MARE ÎN EUROPA
Ami întruchipează perfect valorile mărcii Citroën: inovare, angajamentul față de provocările societale și determinarea de a oferi o mobilitate fără emisii de CO2.
Acest obiect de micro-mobilitate a creat un nou segment pe piață prin: accesibilitatea (de la vârsta de 14 ani în Franța) și prețul său; dimensiunile compacte, care facilitează conducerea și parcarea sa și permite transportul a două persoane așezate una lângă alta; încărcarea simplificată, în doar trei ore de la o priză clasică de 220 V; aspectul său protector (împotriva impacturilor și intemperiilor) și personalitatea sa atrăgătoare.
Citroën Ami este un adevărat fenomen popular. Acest lucru se reflectă în comunitatea mare de fani ce s-a format în doar câteva luni, compusă din clienți care își exprimă opiniile pe rețelele sociale, fac schimb de bune practici și sfaturi cu privire la personalizarea modelului Ami. În Europa, succesul Ami a depășit așteptările Mărcii: de la lansarea sa au fost deja plasate peste 14.000 de comenzi și 80% dintre clienți sunt clienți noi ai mărcii Citroën.
Acest succes se datorează și unui întreg ecosistem dezvoltat special pentru Ami, care include un parcurs în totalitate digital, de la descoperire și achiziții online, și până la livrări și test drive la domiciliu, împreună cu noi canale de distribuție care completează cele 200 de reprezentanțe Citroën participante, printre care cele 40 de magazine Fnac și Darty autorizate și clienții „ambasador” care conduc Ami în fiecare zi – cei 50 de „My Ami Superfans”.