Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Cheltuielile cu începerea anului școlar stagnează în 2024, mulți părinți fiind îngrijorați cu privire la situația financiară personală, dar și în legătură cu mersul economiei
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Cultură și Educație

Cheltuielile cu începerea anului școlar stagnează în 2024, mulți părinți fiind îngrijorați cu privire la situația financiară personală, dar și în legătură cu mersul economiei

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 22 august 2024
Distribuie
Raluca Baldea, Deloitte Romania

Studiu Deloitte

Cheltuielile cu începerea anului școlar stagnează anul acesta, în condițiile în care 73% dintre părinți sunt îngrijorați cu privire la creșterea prețurilor pentru cumpărăturile zilnice, astfel că cei cu venituri reduse și medii spun că vor cheltui mai puțin în acest scop în 2024, cu 4%, respectiv 9%, din cauza faptului că au mai puțini bani disponibili pentru cumpărături (47%) sau pe fondul temerilor cu privire la evoluția economiei (44%), reiese din studiul Deloitte back-to-school 2024. Doar cei cu venituri ridicate estimează că vor cheltui mai mult anul acesta (+5%), însă doar pentru că și produsele destinate revenirii la școală s-au scumpit (67%).

În aceste condiții, bugetul estimat pentru astfel de cumpărături rămâne apropiat de cel de anul trecut (echivalentul a 586 de dolari/copil, cu 11 dolari mai puțin decât în 2023), iar piața totală se menține în jurul a 32 de miliarde de dolari. Vânzările de haine, accesorii și rechizite școlare rămân constante, dar cele de produse de tehnologie (computere, hardware, terminale electronice sau abonamente digitale) scad cu 11% față de 2023. În situația în care intervin presiuni pe buget și trebuie reduse costurile, părinții spun că vor reduce sumele alocate pentru rechizite școlare (40%) și pentru îmbrăcăminte (28%).

Pe de altă parte, însă, 86% dintre părinți și-au înscris copiii la activități extrașcolare, pentru care estimează că vor cheltui aproximativ 582 de dolari pentru fiecare copil pe an. Aceștia susțin că astfel de activități sunt importante pentru că reprezintă o investiție în viitorul copiilor (73%), sunt benefice pentru sănătatea mintală a acestora (58%) și le ocupă timpul când ei sunt la muncă (56%).

Pentru realizarea cumpărăturilor, 70% dintre părinți preferă comercianții localizați în proximitatea lor, care oferă opțiuni de livrare și de retur favorabile. Majoritatea aleg magazinele generaliste – mass merchants – (77%) și pe cele online (65%), atractive din perspectiva prețurilor și a confortului oferit. Dintre cumpărătorii online, 33% plănuiesc să utilizeze metoda „cumpără online – ridică din magazin”, în urcare de la 21% în 2023. În plus, 33% dintre participanții la studiu intenționează să utilizeze social media (față de 21% în 2023), iar 18% spun că vor folosi inteligența artificială generativă, pentru că le poate furniza recenzii pentru produse și astfel economisesc timp și bani.

Totodată, conform studiului, pentru cumpărători, prețul este mai important decât loialitatea – 67% vor schimba brandul dacă cel preferat devine scump, 62% vor face cumpărăturile la magazine accesibile în locul celor preferate, iar 50% vor alege mărcile proprii ale retailerilor în defavoarea celor cu notorietate.

„Rezultatele studiului evidențiază faptul că părinții sunt preocupați de reducerea cheltuielilor, în general, și acordă o importanță tor mai mare economisirii. Comportamentul se regăsește și în țările europene, unde consumatorii încă nu sunt suficient de încrezători în procesul de reducere a inflației și rămân prudenți în privința cheltuielilor. Conform Eurostat, în primul trimestru din acest an, consumul populației a crescut cu 0,2% în zona euro, în timp ce rata de economisire a avansat cu 1,4% comparativ cu trimestrul anterior. În aceste condiții, comercianții trebuie să își adapteze gama de produse pentru a satisface cerințele de preț ale cumpărătorilor, să își diversifice canalele de vânzare și modul în care interacționează cu clienții, atât fizic, cât și în online”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.

În contextul creșterii interesului pentru protecția mediului, tot mai mulți părinți susțin economia circulară, astfel că 43% (față de 40% în 2023) spun că vor cumpăra produse la mâna a doua pentru începerea școlii. Însă aceștia cheltuiesc doar cu 7% mai puțin decât ceilalți.

Studiul Deloitte back-to-school 2024, ajuns la cea de-a 17-a ediție, este realizat pe baza unui sondaj derulat în rândul a circa 1.200 de părinți din Statele Unite ale Americii cu copii de școală.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior A doua lună de activitate a Comandamentului Sezon Estival 2024: Amenzi de peste 1 milion de lei
Articolul următor Interesul pentru piața locală de terenuri rămâne moderat, dezvoltatorii de retail și cei din sectorul rezidențial fiind cei mai activi cumpărători 
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Consiliul Concurenței a câștigat procesul cu CLAAS Regional Center Europe și CLAAS Global Sales
Actualitate Companii
Downton Abbey BRCC Garden Party 2025: un eveniment dedicat mediului de business și culturii
Actualitate
Ceres Pharma anunță finalizarea procesului de integrare dintre Dacia Plant și Viva Pharma în România
Companii Sănătate

RSS Știri Fotbal

  • PENIBIL! FC FCSB se face de râs și este prima echipă românească învinsă vreodată de Andorra
  • Thriller la Miercurea Ciuc: Csíkszereda – Dinamo 2‑2 în prima etapă a Superligii
  • CFR Cluj începe cu emoții: victorie chinuită în prelungiri cu Unirea Slobozia
  • Start în trombă pentru „Șepcile Roșii”: 4-1 în deplasare cu Metaloglobus
  • Victorie la scor pentru Steaua în primul meci din Bulgaria. Transfer în defensivă!

Citește și

Cultură și Educație

O mare și imposibilă poveste de dragoste, în regia lui Andrei Șerban: Oedip, premiera începutului de an la Bulandra

6 minute
Cultură și Educație

În 54,7% dintre școlile unde învață și elevi cu cerințe educaționale speciale (CES), consilierul școlar vine doar săptămânal sau ocazional

7 minute
Cultură și Educație

”Melancolia” – sau triumful bucuriei de a scrie

5 minute
Cultură și Educație

Filmul care dorește să redea studiourilor Buftea strălucirea de altădată

3 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?