Cancelarul german, Olaf Scholz, a exprimat dorința ca în urma negocierilor să fie soluționat litigiul între Uniunea Europeană (UE) și China legat de impunerea de către UE a taxelor provizorii anti-subvenție asupra autovehiculelor electrice chinezești. Acesta a subliniat că UE nu ar trebui să își aducă singură prejudicii.
La rândul său, ministrul german de Finanțe, Christian Lindner, s-a pronunțat pentru respingerea taxelor anti-subvenție pentru autovehiculele electrice chinezești, la votul programat pentru 4 octombrie, în cadrul UE, precizând că propunerea Comisiei Europene în „această manieră periculoasă” este eronată. Un război comercial cu China aduce mai mult rău decât bine industriei auto europene, a subliniat Lindner.
Marii producători auto din Germania au exprimat, de asemenea, opoziția în fața inițiativei Comisiei Europene.
Directorul general al Grupului BMW, Oliver Zipse, a declarat că guvernul federal german trebuie să voteze împotriva aplicării de taxe vamale suplimentare, deoarece prosperitatea economică a Germaniei depinde în mare măsură de o piață deschisă și de comerțul liber, în timp ce programatele tarife vamale instituite de UE „ar genera conflicte comerciale în care nu vor fi decât pierzători”.
Articol realizat de Radio China Internațional și CCTV
Nu in ultimul rand pierzatorii unui razboi vamal UE- China ar fi insisi cetatenii europeni carora lu se interzice sa cumpere masini electrice ieftine.
Obiectivul decarbonizarii Europei se dovedeste un obiectiv politicianist pentru ca impunetea taxelor vamale nu face decat sa se cumpere in continuare masini poluante, dar produse de marii producatori europeni. China, cu preturile ei mici, fie ele chiar subventionate, ar ajuta la decarbonuzare daca i s-ar da voie…