Secretarul de stat al SUA, Anthony Blinken, a ajuns, marți, la Shanghai, începându-și a doua vizită în China din mandatul său.
Înainte de vizita sa, SUA au exagerat continuu teoria „supracapacității industriei Chinei” prin intermediul mass-media, în special în domeniul vehiculelor electrice. În 2023, după ce Uniunea Europeană a planificat să importe înainte de anul 2030 peste 1,2 milioane de mașini electrice chinezești, această speculație a atins apogeul. Adică, atenția acordată de mass-media americană așa-numitei „supracapacități din China” este anxietate față de dezvoltarea economiei chineze. Europa a devenit, în mod firesc, principala țintă la adresa „amenințării” industriei chineze.
Acest lucru indică faptul că scopul Statelor Unite este de a încerca să „răpească” aliați europeni și de a transforma așa-numita teorie a supracapacității într-o armă comercială împotriva Chinei.
Potrivit studiilor, pentru ca piața să aibă motivația de a utiliza energie curată, costul energiei curate trebuie să fie mai mic decât cel al combustibililor fosili. Cheia este de a mobiliza efectul economiei la scară largă.
În primul rând, în ramura noii energii, investițiile în echipamente reprezintă o proporție ridicată. În al doilea rând, investițiile în cercetare și dezvoltare tehnologică sunt semnificative. În cele din urmă, dezvoltarea acestei ramuri constă în nivelul infrastructurii publice. Până azi, doar China a făcut cele trei lucruri bine.
Nu este greu de înțeles de ce administrația Joe Biden a efectuat în acest an „investigații” asupra mașinilor inteligente chinezești, cu scopul de a folosi aceste „trucuri” pentru oprirea și suprimarea dezvoltării industriilor avansate chineze, chiar în condițiile în care competitivitatea lor este departe de a ține pasul cu cererea pieței.
Acţiunile SUA nu vor submina încrederea Chinei. Dimpotrivă, acest lucru nu dovedește oare că direcția dezvoltării Chinei este corectă?
Articol realizat de Radio China Internațional și CCTV