China Media Group (CMG) a semnat, luni, un memorandum de cooperare cu Liga Profesionistă de Fotbal (LFP) din Franța pentru găzduirea de evenimente și dezvoltarea tinerilor.
Shen Haixiong, viceministru al Departamentului de Publicitate al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez (CPC) și președinte al CMG, și președintele LFP, Vincent Labrune, au semnat documentul în numele celor două părți.
În timpul întâlnirii sale cu Labrune, Shen a spus că fotbalul este sportul numărul 1 în lume, iar LFP are o experiență bogată în promovarea evenimentelor fotbalistice, Ligue 1 fiind foarte populară în China. Cifrele de audiență pentru jocurile din Ligue 1 au depășit 100 de milioane de vizualizări în fiecare an, atunci când organizația le-a transmis prin intermediul CMG.
În anul 2024, care marchează cea de-a 60-a aniversare a stabilirii relațiilor diplomatice dintre China și Franța, precum și anul Jocurilor Olimpice de vară de la Paris, Shen speră că acordul dintre CMG și LFP poate face din fotbal o punte pentru oamenii din cele două țări.
Labrune a spus că a fost impresionat de difuzarea de către CMG a evenimentelor sportive internaționale majore, inclusiv Jocurile Olimpice și Cupa Mondială. LFP acordă o mare importanță pieței uriașe din China și dorește menținerea cooperării pe termen lung cu CMG.
Difuzarea meciurilor din Ligă a permis fotbalului francez să obțină o mulțime de fani în China. El și-a exprimat speranța că cele două părți își vor extinde cooperarea, pentru a aduce mai multe meciuri de fotbal francez în China.