Valoarea importurilor și exporturilor de servicii s-a ridicat la un nivel record de 7,5 trilioane de yuani (aproximativ 1,05 trilioane de dolari) în 2024, în creștere cu 14,4% față de anul precedent, potrivit datelor Ministerului Comerțului din China.
Impulsionat de tendințele globale de digitalizare, avansarea tehnologiei inteligente și dezvoltarea ecologică, comerțul cu servicii al Chinei a crescut în amploare, structura sa a fost optimizată în continuare, iar competitivitatea sa internațională a fost îmbunătățită în 2024, a declarat Li Jun, directorul Institutului de Comerț Internațional și Cooperare Economică de pe lângă Ministerul Comerțului.
Li a menționat că relaxarea și optimizarea completă a politicii chineze de tranzit fără vize au jucat un rol în stimularea turismului receptor în ultimul an. Cultura chineză continuă să emane un farmec oriental unic, se așteaptă să promoveze extinderea continuă a dimensiunii comerțului cu servicii din China și să impulsioneze redresarea și dezvoltarea prosperă a serviciilor globale de turism.
Luând act de faptul că China a instituit anul trecut un sistem național de gestionare a listei negative pentru comerțul transfrontalier cu servicii, Li a sugerat că nivelul de deschidere instituțională ar trebui îmbunătățit continuu, lista negativă ar trebui scurtată treptat după caz, iar normele economice și comerciale internaționale de înaltă calitate ar trebui aliniate în mod activ.
Pentru a facilita inovarea, Li a solicitat deblocarea potențialului digitalizării industriale și al transformării digitale, sprijinirea organizațiilor profesionale care oferă servicii în domeniul finanțelor, consultanței, proiectării și certificării pentru a-și spori capacitatea de a furniza servicii internaționale și accelerarea dezvoltării serviciilor ecologice.