Site-ul web de închiriere de hoteluri și apartamente Booking.com a fost desemnat drept “Gatekeeper” în conformitate cu regulile UE de concurență pentru platforme, Digital Markets Act (DMA), a anunțat Comisia Europeană. În urma acestei noutăți, Booking este obligată să vină cu mai multe oferte și mai multă libertate de a alege pentru utilizatorii finali.
Decizia Comisiei Europene
Legea UE introduce reguli mai stricte pentru companiile de tehnologie și facilitează trecerea utilizatorilor între serviciile concurente, potrivit Euronews.
Executivul UE a mai spus că a deschis o investigație de piață pentru a evalua în continuare respingerea depusă de platforma online X, după ce a declarat că nu se califică drept “Gatekeeper”. Comisia a spus că va finaliza ancheta în termen de cinci luni.
„ Booking.com este un jucător important în ecosistemul turistic european și este acum și un gatekeeper desemnat. Vom depune eforturi pentru a ne asigura că va respecta pe deplin obligațiile DMA în termen de șase luni”, a declarat Thierry Breton, comisarul UE pentru Piața Internă.
Booking.com, lansat în 1996, spune că oferă un total de peste 28 de milioane de locuri de cazare, inclusiv peste 6,6 milioane de case și apartamente.
Un purtător de cuvânt al Booking.com a declarat pentru Euronews că lucrează de ceva timp cu Comisia Europeană în așteptarea deciziei de astăzi.
„Reexaminăm decizia lor de desemnare acum și vom continua să lucrăm constructiv cu ei pe măsură ce dezvoltăm soluții pentru a se conforma”, a adăugat purtătorul de cuvânt.
În septembrie anul trecut, executivul UE a desemnat deja șase gatekeepers în conformitate cu regulile platformei: Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta și Microsoft. Au avut până în septembrie să respecte obligațiile, asigurându-se că mediul online este echitabil pentru alte afaceri și consumatori.
Atât TikTok, cât și Meta au făcut apel la desemnarea lor. În cazul Meta, aceasta și-a contestat desemnările pentru platformele sale Messenger și Marketplace, dar nu a făcut contestație împotriva statutului pentru Facebook, Instagram și WhatsApp.
În martie, Comisia a început investigații de neconformitate cu privire la regulile Alphabet privind conducerea în Google Play și auto-preferința în Căutarea Google, regulile Apple privind conducerea în App Store și ecranul de alegere pentru Safari și „modelul de plată sau consimțământ” al companiei Meta.