Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Companiile care accelerează tranzițiile digitale își vor reveni mai repede
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
CompaniiIT

Companiile care accelerează tranzițiile digitale își vor reveni mai repede

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 28 ianuarie 2021
Distribuie
Jean-Marc Ollagnier

Studiu Accenture

Liderii de afaceri europeni se așteaptă să revină la valorile de dinainte de criză în aproximativ 18 luni și doar o treime (32%) dintre companiile europene estimează o creștere a profitabilității în următoarele 12 luni, conform unui nou raport Accenture (NYSE: ACN).

Raportul “The European Double Up: A twin strategy that will strengthen competitiveness,” lansat în contextul Forumului Economic Mondial (WEF) de la Davos, arată că firmele care adoptă tehnologiile digitale și pun accent pe dezvoltarea durabilă își vor reveni mai repede și vor ieși mai puternice din criza COVID-19.

Potrivit raportului, criza COVID-19 a dus la o contradicție în ceea ce privește reziliența și perspectivele de creștere ale companiilor europene:

  • Jumătate (49%) dintre companiile europene au raportat scăderea veniturilor sau a profitului în ultimul an și nu așteaptă nicio îmbunătățire în următoarele 12 luni.
  • O cincime (19%) din companiile europene au avut performanțe financiare bune înainte de pandemie, dar se așteaptă la venituri negative în următoarele 12 luni. Raportul definește aceste companii drept “falling angels” (îngeri decăzuți). Este vorba de companiile din turism, retail și industria auto care au fost printre cele mai grav afectate de pandemie.
  • O treime (32%) dintre companiile europene se așteaptă să înregistreze profit în următoarele 12 luni. Raportul definește aceste companii drept „liderii de mâine”. Printre acestea se numără companiile mai puțin afectate de pandemie cum ar fi cele din industria farma, comunicații, software, bunuri de consum și servicii.

Conform raportului, companiile care au accelerat ritmul de ​​adoptare a soluțiilor digitale și a practicilor durabile au de trei ori mai multe șanse să fie printre „liderii de mâine”, redresându-se astfel mai repede și ieșind mai puternice din criză.

„Transformarea digitală a definit peisajul afacerilor în deceniul trecut, iar companiile care au realizat această transformare rapid și la scară au câștigat cel mai mult”, a declarat Jean-Marc Ollagnier, CEO Accenture în Europa. „Intrăm într-un deceniu care deschide un nou val de schimbare definit de tranziția durabilității. Modul în care companiile europene gestionează această „transformare dublă” va determina cât de repede se vor recupera din criză și cât de bine vor fi poziționate pentru a susține creșterea în lumea post-pandemică.”

Potrivit cercetării Accenture, aproape jumătate (45%) dintre companiile europene acordă prioritate investițiilor, atât în transformarea digitală, cât și în dezvoltarea durabilă. Mai exact, 40% dintre respondenții europeni intenționează să facă investiții mari în inteligență artificială, 37% intenționează să facă investiții mari în cloud, iar 31% își reechilibrează investițiile pentru a se concentra mai mult pe modele de afaceri durabile.

Companiile europene sunt nesigure cu privire la atingerea obiectivelor în 2021

Raportul menționează că mai puțin de jumătate (45%) dintre companiile europene se așteaptă să își atingă obiectivele în 2021. Cele din Marea Britanie, Franța și Germania sunt printre cele mai optimiste, cu 59%, 52% și 51%. Respondenții din Italia și Spania sunt printre cei mai pesimiști. Doar 34% și, respectiv, 31% dintre aceștia se așteaptă să își atingă obiectivele în 2021.

„Chiar și companiile care recunosc oportunitatea adoptării soluțiilor digitale se confruntă cu bariere în diferite etape ale acestei duble transformări”, a spus Ollagnier. „Aceste provocări includ definirea unui model de afaceri viabil în jurul practicilor și produselor durabile, alocarea resurselor pentru a mobiliza mai bine organizația și trecerea rapidă de la proiecte pilot separate la inițiative la scară largă, la nivel de companie”.

Raportul identifică mai mulți pași strategici pe care o companie trebuie să îi urmeze pentru a depăși aceste obstacole și pentru a executa cu succes o dublă transformare. Acestea includ:

  • Promovarea modelelor de afaceri bazate pe ecosisteme, determinate de durabilitate și activate de tehnologie: cei care au adoptat dubla transformare generează deja mai mult de 10% din veniturile lor în acest fel.
  • Combinarea resurselor pentru extinderea aplicațiilor tehnologice la practici durabile: liderii investesc mai mult în inovare la nivel general, alocând peste 10% din veniturile lor anuale cercetării și dezvoltării. Ei recunosc, de asemenea, că durabilitatea și tehnologia nu sunt priorități separate.
  • Îndrumarea, responsabilizarea și cultivarea talentelor: liderii dublei transformării își asumă responsabilitatea pentru recalificarea profesională continuă a oamenilor lor. Aceștia nu scutesc niciun efort în perfecționarea forței de muncă, înțelegând că dezvoltarea și cultivarea talentelor sunt esențiale pentru generarea de valoare de afaceri tangibilă.

„Există un motiv pentru care ADN-ul este un dublu helix”, a spus Ollagnier. „Structura în spirală a moleculei care stă la baza vieții este esențială pentru replicare, adaptare – și înflorire. Este o metaforă puternică pentru afaceri pe fondul a două tranziții paralele care răsucesc legile evoluției în moduri dinamice, dar de neoprit: transformarea digitală și durabilitatea. Companiile europene care continuă pe o cale bine trasată vor urmări obținerea de către alții a unui avantaj competitiv prin exploatarea interacțiunilor dinamice din centrul ADN-ului lor. Sau se pot alătura acestora deblocând valoarea care constă în îmbinarea tehnologiei inovatoare cu atuurile tradiționale ale Europei în materie de durabilitate, solidaritate și scop”.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Jumătate dintre șoferii din România consideră ridicat riscul de a fi implicați într-un accident auto
Articolul următor Integratorul IT&C Datacor pregătește lansarea internațională a echipamentelor produse la Bistrița
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Nicușor Dan: Corectarea deficitului bugetar este prioritatea principală în această perioadă
Economie
Preşedinta Parlamentului European, Roberta Metsola, se va afla în vizită în România în perioada 21 – 22 mai 2025
Extern
Fundația Creștină Părintele Arsenie Boca organizează evenimentul „Renașterea Neamului Românesc”
Cultură și Educație

RSS Știri Fotbal

  • VIDEO | Ce salarii au sportivii de la secția de fotbal a Stelei
  • Reșițenii strică sărbătoarea Stelei, dar roș-albaștrii termină pe loc de Superliga
  • CFR Cluj, regina Cupei! Victorie cu 3-2 într-o finală dramatică cu Hermannstadt
  • Steaua urcă pe primul loc în Liga 2! Roș-albaștrii au trecut lejer de Metaloglobus
  • Farul câștigă la limită și o trimite pe Gloria Buzău înapoi în liga secundă!

Citește și

Companii

Consiliul Concurenței analizează preluarea Dataware Consulting de către Bittnet Systems

1 minute
Companii

SPACES DESCHIDE AL TREILEA CENTRU ÎN BUCUREȘTI

3 minute
Companii

250.000 euro finanțare pentru soluția de automatizare e-commerce a startup-ului Ecap

5 minute
IT

Subiectul plăţilor digitale domină conversaţiile din social media

5 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?