Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Comunitatea bancară salută progresul legislativ din sfera digitalizării
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Finanțe și Bănci

Comunitatea bancară salută progresul legislativ din sfera digitalizării

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 26 noiembrie 2021
Distribuie
Foto: Pexels, Mikael-Blomkvist

Asociația Română a Băncilor (ARB) și Consiliul Patronatelor Bancare din România (CPBR) salută decizia Autorităţii pentru Digitalizarea României de aprobare a normelor privind reglementarea, recunoașterea, aprobarea sau acceptarea procedurii de identificare a persoanei la distanță utilizând mijloace video. Decizia Președintelui Autorității pentru Digitalizarea României prin care sunt aprobate normele privind reglementarea, recunoașterea, aprobarea sau acceptarea procedurii de identificare a persoanei la distanță utilizând mijloace video a fost publicată săptămâna aceasta în Monitorul Oficial. Decizia reglementează cadrul juridic pentru identificarea persoanelor la distanță utilizând mijloace video, în interacțiunea cetățenilor la distanță cu instituțiile publice sau cu companiile private.

Această decizie reprezintă un progres notabil în procesul de debirocratizare la nivel național, atât în zona publică, cât și privată, clienții băncilor fiind beneficiarii direcți ai acestor modificări.

O astfel de normă era necesară și așteptată de către actorii din piață de mult timp, iar în numele membrilor noștri, membri ai Asociaţiei Române a Băncilor și ai Consiliului Patronatelor Bancare din România deopotrivă, salutăm deschiderea de care au dat dovadă reprezentanții Autorității pentru Digitalizarea României și dialogul consistent care a dus la elaborarea acestui act normativ.

Discuțiile purtate au arătat că Autoritatea a înțeles importanța identificării de soluții care să ajute România să se dezvolte și să permită folosirea de tehnologii inovatoare pe măsură ce acestea sunt disponibile. Dialogul duce la reglementări mai bune, iar îndemnul nostru este de a acorda importanță deosebită acestor procese democratice de deliberare. Cu toții ne dorim legi mai bune, reglementări care își ating scopul, bazate pe principii clare și transparente.

Astfel, considerăm că forma în care a fost adoptată această normă reprezintă un mare pas înainte atât pentru prestatorii de servicii vizați de această normă, cât și pentru cetățeni, chiar dacă mai sunt necesare o serie de ajustări care să permită prestarea serviciilor la distanță în cele mai bune condiții, fără însă a cauza presiuni financiare și operaționale semnificative pentru prestatorii de astfel de servicii și fără a limita/îngreuna accesul pe piața românească a prestatorilor de servicii de identificare din alte state membre UE.

Procesul de digitalizare s-a accelerat în sistemul bancar pe fondul pandemiei, ceea ce a condus la intensificarea tendinței de trecere la cashless și contactless. Aproximativ 76,8% dintre românii care dețin un produs sau un serviciu bancar au declarat că au încredere foarte multă și multă în noile tehnologii (aplicații și servicii digitale moderne), potrivit studiului privind „Digitalizarea sistemului bancar în percepția românilor”, realizat de IRES în anul 2020.

Studiul „Digitalizarea sistemului bancar în percepția românilor” relevă trei portrete de români care utilizează servicii sau produse bancare în contextul pandemic. Aproximativ 47% dintre români preferă interacțiunea online cu banca și este foarte important ca serviciile bancare să poată fi accesate cu ușurință de pe Internet/ Mobil. O pondere de 19% dintre respondenți interacționează atât online, cât și offline cu banca, folosind ocazional aplicația de Mobile Banking. 34% dintre clienți preferă interacțiunea offline cu banca, de cele mai multe ori merg fizic la unitățile bancare atunci când au nevoie și nu este prea important că serviciile bancare pot fi accesate cu ușurință de pe Internet / Mobil.

Comunitatea bancară este preocupată de creșterea gradului de educație digitală în România. Acceptarea procedurii de identificare a persoanei la distanță utilizând mijloace video ar putea contribui la reducerea fraudelor.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior foto upromania.ro UGIR a prezentat propunerile oficiale privind acordarea voucherelor de vacanţă pentru bugetari
Articolul următor Varianta sud-africană a Covid-19, denumită Omicron, a ajuns în Belgia
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Johnson&Johnson, obligată să plătească 40 de milioane $ despăgubiri la două femei care au spus că pudra de talc le-a cauzat cancer ovarian
Extern
UGIR – invitat la ședința Comisiei de dialog social din cadrul Instituției Prefectului, Județul Maramureș
Actualitate
Donald Trump, dat în judecată pentru că a demolat o aripă a Casei Albe ca să construiască o sală de bal
Extern

RSS Știri Financiare

  • Largest office occupiers spend under 5% of turnover on modern workspaces
  • Romania’s coworking market expands by 20% this year
  • Piața de coworking din România a crescut cu 20% anul acesta
  • MedLife a devenit cea mai valoroasă companie a sectorului de sănătate din România

Citește și

Finanțe și Bănci

ANPC câștigă definitiv, în instanță, în fața Raiffeisen Bank, care trebuie să revizuiască dobânzile unor contracte de credit

3 minute
Companii

Reff & Asociații și Deloitte România au asistat BLIK România în obținerea autorizației de funcționare a sistemului de plăți BLIK România, o premieră pentru piața locală

5 minute
declaratie anaf
Finanțe și Bănci

Persoanele înregistrate în SPV vor putea plăti taxele direct cu cardul

4 minute
Finanțe și Bănci

Curtea de Conturi: Ministerul Finanțelor  nu  a reușit să respecte termenele pentru eliminarea dublei raportări

7 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?