Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Actualitate

Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 16 mai 2025
Distribuie
Foto: Freepik

Studiu EY

Activitățile locale (48%) și live (46%) au reprezentat cele mai frecvente alegeri ale consumatorilor în materie de divertisment la nivel global în ultimul an

Generațiile mai în vârstă apreciază formatele facilitate de tehnologie într-o măsură comparabilă cu Generația Z, însă aceasta din urmă acordă o importanță mai mare sustenabilității

Deși costul și raportul calitate-preț sunt principalele criterii de achiziție ale consumatorilor, majoritatea sunt încă dispuși să plătească suplimentar pentru opțiuni premium

EY a publicat rezultatele primei ediții a sondajului Media & Entertainment (M&E) Pulse Poll, care analizează percepțiile, atitudinile și intențiile consumatorilor din întreaga lume în materie de activități de divertisment cu participare fizică, precum croaziere, parcuri de distracții tematice, activități de divertisment locale, competiții sportive, spectacole live și cazinouri și complexuri turistice. Realizat în aprilie 2025, sondajul, bazat pe un eșantion de peste 4.000 de consumatori din SUA, Marea Britanie, Europa de Vest și regiunea Asia-Pacific, oferă o perspectivă unică cu privire la atitudinea consumatorilor într-o perioadă de schimbări majore și incertitudine în economia globală.

Concluziile subliniază atracția consumatorilor la nivel global pentru activitățile de divertisment cu participare fizică . Respondenții au indicat activitățile de divertisment locale și spectacolele live drept cele mai frecvente achiziții de media și divertisment în ultimul an, cu procente de 48%, respectiv 46%. Mai mult, 21% dintre consumatorii din întreaga lume intenționează să crească cheltuielile pentru fiecare dintre aceste activități în următorul an. Există și diferențe semnificative între regiuni, americanii fiind mai predispuși să achiziționeze o vizită la un cazinou în următoarele 12 luni (66% față de 49% la nivel global), în timp ce consumatorii din regiunea Asia-Pacific preferă mai mult parcurile de distracții tematice decât cei din alte regiuni (74% față de 65% la nivel global).

Adriana Tabac, Director Marketing și Comunicare, EY România: „Domeniul media și divertisment, care oferă spectacole live, a devenit unul dintre cele mai atractive în ultimul an, iar acest trend se anunță în creștere. Într-o lume marcată de fluctuații economice, tensiuni geopolitice și progrese rapide în tehnologie, consumatorii caută refugiu în experiențele de divertisment locale și live. Această cerere robustă oferă oportunități semnificative pentru furnizorii de servicii, care trebuie să înțeleagă motivațiile și preferințele variate ale consumatorilor, inclusiv utilizarea eficientă a tehnologiei pentru a răspunde așteptărilor în creștere”.

Adriana Tabac

Studiul a evidențiat și rolul tehnologiei, pe care toți consumatorii, inclusiv cei din categoriile demografice mai în vârstă, o indică drept un factor important în îmbunătățirea activităților de divertisment. Cele trei funcționalități digitale pe care consumatorii din toată lumea le consideră cele mai utile sunt biletele digitale, hărțile și instrumentele de orientare, precum și plățile și accesul contactless. În cazul generațiilor mai tinere, dorința de rapiditate și eficiență face ca tehnologia să fie deosebit de importantă: două treimi (66%) dintre respondenții din Generația Z intenționează să achiziționeze bilete cu acces rapid și/sau prioritar în parcurile de distracții tematice în următorul an, comparativ cu 59% la nivelul tuturor consumatorilor.

În ceea ce privește criteriile de achiziție, costul total și raportul calitate-preț au reieșit ca cel mai important factor pentru consumatori (59%) în alegerea unei activități de divertisment. Așa cum era de așteptat, persoanele cu venituri mai mici sunt mai sensibile la factorul preț decât cele cu venituri mai mari. De asemenea, consumatorii au indicat prețul/costul ridicat ca fiind cel mai mare factor de descurajare (52%), înaintea aglomerației și a timpilor mari de așteptare (ambele cu 42%). În plus, apar diferențe interesante în funcție de vârstă: de exemplu, respondenții din Generația Z acordă o importanță mai mare curățeniei (27%) decât media consumatorilor de la nivel global (21%).

Alte concluzii importante reieșite din studiul EY:

  • Produsele și serviciile premium rămân populare și, în majoritatea cazurilor, corespund așteptărilor

Dintre cei care au achiziționat bilete la mari parcuri de distracții tematice sau croaziere în ultimul an, aproximativ jumătate (49%) au ales opțiuni suplimentare sau servicii premium, la fel ca peste o treime dintre cei care au achiziționat sejururi la cazinouri/complexuri turistice sau bilete la evenimente sportive. În majoritatea cazurilor, consumatorii consideră că acele cheltuieli suplimentare au meritat: 56% dintre cei care au cumpărat opțiuni suplimentare pentru vizitele la parcuri de distracții tematice afirmă că acestea le-au îndeplinit așteptările, ceea ce reflectă dorința pentru o mai mare eficiență. Persoanele din regiunea Asia-Pacific sunt semnificativ mai predispuse decât media globală să achiziționeze pachete premium pentru activități de divertisment, precum mari parcuri de distracții tematice (59% față de 49% la nivel global), evenimentele sportive (42% față de 37%) și spectacole live (37% față de 26%).

- Publicitate -
  • Motivele de achiziție diferă de la o generație la alta, consumatorii mai tineri punând un accent mai mare pe sănătatea mintală

Întrebați care sunt principalele motivații emoționale pentru achiziționarea unei activități de divertisment, majoritatea consumatorilor la nivel global afirmă că își doresc momente de bucurie și entuziasm (62%) și să petreacă momente memorabile alături de cei dragi (55%). Însă persoanele mai tinere (din Generația Z și milenialii), sunt mai înclinate să menționeze „îmbunătățirea sănătății mintale” comparativ cu generațiile mai în vârstă (32% Generația Z și 27% milenialii față de 23% la nivel global).

  • Consumatorii mai tineri sunt mai dispuși să plătească mai mult pentru atribute sustenabile

Când achiziționează activități de divertisment, atributele sustenabile pentru care consumatorii la nivel global sunt cel mai dispuși să plătească în plus sunt alimentele provenite din surse locale (69%) și susținerea comunităților locale (67%). Nu este deloc surprinzător faptul că generațiile mai tinere sunt semnificativ mai receptive la ideea de a plăti un preț mai mare cu cel puțin 26% pentru toate atributele sustenabile, printre care compensarea emisiilor de carbon (28% Generația Z și 16% milenialii față de 12% la nivel global), reducerea amprentei de carbon (25% Generația Z și 15% milenialii, față de media globală de 11%) și practicile de conservare a apei (23% Generația Z și 15% milenialii, față de media globală de 11%). Faptul că tinerii sunt dispuși să plătească în plus pentru atribute sustenabile este remarcabil, având în vedere că, în general, se încadrează în categoria cu cel mai scăzut nivel socio-economic.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior ANCOM prelungește consultarea publică privind piața serviciilor de acces local la puncte fixe
Articolul următor Implicarea Filialei Județene Maramureș a UGIR în procesul de evaluare ARACIS pentru specializarea „Informatică Economică” la Universitatea de Vest „Vasile Goldiș” – o premieră la nivel național în domeniul Științe Economice
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

FPTR nu poate înțelege de ce se dorește eliminarea de pe piața concurențială a întreprinderilor mici și mijlocii, cu capital autohton
Economie
125.000 de spectatori la TIFF.24: care au fost cele mai vizionate filme
Cultură și Educație
România se află la cel mai scăzut nivel de rating de credit din categoria investițională
Economie

RSS Știri Fotbal

  • Vis frânt în Giulești. „Tricolorii” mici se opresc în fața unei Olande impecabile!
  • La ce echipe de club evoluează tinerii de la Naționala U19? Patru au trecut pe la Steaua
  • Scoruri fluviu în manșa tur a barajului de promovare în Liga 3. Surpriză la Beiuș!
  • Remiză spectaculoasă pentru Rapid în primul amical din Slovenia
  • Victorie la limită pentru Dinamo în amicalul cu CS Afumați. Gol Caragea

Citește și

Actualitate

Tranziție instituțională, reacție juridică: Ce pot face companiile în fața unui climat legislativ în schimbare

4 minute

Calendar

1 minute
112-min
Actualitate

Numărul apelurilor non-urgente la 112, în scădere

2 minute
parchetul general
Actualitate

Parchetul General, explicație incredibilă în cazul tragediei de la Caracal

2 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?