Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: COTAR: CJ Prahova sprijină pirateria în transporturi și anulează contractele câștigate corect
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Transporturi

COTAR: CJ Prahova sprijină pirateria în transporturi și anulează contractele câștigate corect

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 7 august 2024
Distribuie
Foto: www.freepik.com

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) a cerut Consiliului Județean Prahova să oprească pirateria din transportul rutier de persoane și să respecte legea. Din luna martie au fost observate mai multe mașini care operează ilegal pe anumite rute. CJ Prahova nu a retras licența de transport a firmei care operează ilegal, dar a reziliat contractul altui transportator, când acesta a înlocuit parcul auto cu mașini nou-nouțe, fabricate în 2024!

COTAR a transmis o adresă către CJ Prahova, pentru a semnala practici ilegale ale unor firme de transport care operează pe unele rute, fără să fie câștigătoare ale licitațiilor. Unii transportatori încalcă Regulamentul de efectuare a transportului public județean de persoane, efectuând curse regulate, fără a avea acest drept, dar sunt lăsați să opereze ilegal. Unele firme câștigătoare ale licitațiilor au subcontractat ilegal rutele câștigate, dar Consiliul Județean nu ia măsurile prevăzute în propriul regulament.

La Terminalul Nord Ploiești, membrii COTAR au constatat mai multe nereguli și au adunat dovezi care au fost transmise către CJ Prahova, cu o săptămână în urmă, însă CJ nu a făcut nici un demers pentru a opri transportul ilegal și nu a oferit nici un răspuns. Din partea COTAR, CJ Prahova a primit inclusiv fotografii cu numărul de înmatriculare al fiecărui mijloc de transport identificat pe Grupa 3 / Lot 3 Județul Prahova.

În perioada Iunie – Iulie 2024 a mai fost identificat în trafic și un microb deținut de societatea OLLTRANS SRL care nu face parte din asocierea declarată câștigatoare pe lotul 3 (asocierea UNIMIGU), de unde reiese că traseul 524 Ploiesti – Plopeni – Slanic este subcontractat ilegal unui alt operator de transport.

Conform capitol 2, sectiunea 2, art. 13 (9) din regulamentul de efectuare a transportului public județean de persoane prin curse regulate, în Județul Prahova- „Licența de traseu este nominală și nu este transmisibilă.”

De asemenea, conform secțiunii 2, art 13 pct. 13, din regulamentul de efectuare a transportului public județean de persoane prin curse regulate, în Județul Prahova, se menționează că: „Retragerea licenței de traseu se face de Consiliul Județean Prahova în următoarele cazuri: „când operatorul de transport rutier, deținător al licenței de traseu, a încredințat spre efectuare altui operator de transport rutier curse prevăzute în graficul de circulație aferent licenței de traseu;”

COTAR a solicitat CJ Prahova să retragă licența operatorului OLLTRANS, eliberată pentru asocierea UNIMIGU. Societățile incluse în asocierea declarată câștigătoare pentru lotul 3 nu au efectuat nicio cursă pe traseele licitate, de la data ordinului de începere, până la data de astăzi. Cursele din grupa 3 au fost efectuate în totalitate de societățile PIDES TRANS SI OLLTRANS SRL.

A existat și o adresă înregistrată cu nr. P104/5449/VI/B/13 – semnată de domnul vicepreședinte al Consiliului Județean, Cristian Apostol, în care acesta menționează și admite că mașinile de pe traseele grupei 3 nu sunt cele utilizate în licitație, iar asocierea de firme a primit o amendă contravențională. Cu toate acestea, din 25 martie 2024, când a fost transmis răspunsul CJ către COTAR, până astăzi, mașinile nu s-au schimbat, fapt pentru care COTAR solicită rezilierea deîdată a contractului pentru câștigătorul licitației care nu respectă nicio regulă.

În cazul acestui operator, la înlocuirea mașinilor licitate cu cele actuale nu s-au îndeplinit condițiile din regulamentul de efetuare a transportului județean în Prahova (2 tipuri de înlocuiri – 1. înlocuire permenentă și 2. înlocuire provizorie).

Conform regulamentului de efectuare a transportului public județean de persoane prin curse regulate, în Județul Prahova, Art 24: (4) „În situația prevăzută la alin.1 lit.b), înlocuirea provizorie a autobuzului se poate face pentru o perioadă de maximum 60 zile consecutiv și maximum 120 de zile pe an calendaristic cu un alt autobuz denumit rezervă, în baza documentelor eliberate de service-ul auto”. Operatorul nu respectă nici prevederile legate de vechimea maximă a autobuzelor de rezervă care nu poate fi mai mare de 9 ani, pe toată perioada delegării serviciului. Vehiculele actuale sunt fabricate în 2008, 2012 și 2013 – deci înlocuirea provizorie nu a respectat condițiile din regulamentul de transport, ceea ce înseamnă că licența trebuia să-i fie retrasă operatorului PIDES TRANS SRL, pentru asocierea UNIMIGU (Leader), ROTRANS DANI SRL, VIO SI DANI TRANS, SC PIDES TRANS SRL, GANEA TRANSCOM.

COTAR a transmis CJ Prahova că asigurarea de bună execuție pentru grupa 3 / lot 3 este falsă, cerând să se ia măsurile prevăzute de lege. CJ Prahova nu a răspuns solicitărilor COTAR.

În același timp, tot CJ Prahova a reziliat contractul altui transportator care a câștigat corect licitația, a făcut toate demersurile pentru a oferi transport de cea mai bună calitate, dar pentru o cerere de înlocuire provizorie a mașinilor cu unele de fabricație 2024 s-a considerat imediat că firma a încălcat regulamentul și i s-a reziliat contractul.

- Publicitate -

Firma de transport C&I, membru COTAR, avea dreptul să ceară înlocuirea mașinilor pentru a efectua reparații. A transmis solicitarea către CJ Prahova, dar instituția nu a dat nici un răspuns, depășind termenul în care ar fi trebuit să accepte sau să refuze înlocuirea provizorie, pentru 60 de zile – conform prevederilor din propriul regulament. Pentru a nu pune viața călătorilor în pericol, firma a făcut înlocuirea, iar acesta a fost pretextul cel mai bun pentru a i se rezilia imediat contractul.

COTAR cere CJ Prahova să reanalizeze situația operatorilor de transport rutier de persoane din județ și să rezolve problemele pe care le-a creat prin dublă măsură. Avem informații și despre firma care urmează să intre în locul celei eliminate pentru că a adus mașini din 2024, iar respectiva firmă aparține unei membre a CJ Prahova care a participat ilegal la procedura de licitație, fiind în conflict de interese. Cazul este deja analizat de ANI și DNA. (Biroul de Presă COTAR)

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior România se menține pe locul al treilea în topul țărilor europene cu cele mai ieftine locuințe noi
Articolul următor Analiză The Times: România transformă baza aeriană „Mihail Kogălniceanu” în cel mai mare obiectiv militar NATO din Europa
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Johnson&Johnson, obligată să plătească 40 de milioane $ despăgubiri la două femei care au spus că pudra de talc le-a cauzat cancer ovarian
Extern
UGIR – invitat la ședința Comisiei de dialog social din cadrul Instituției Prefectului, Județul Maramureș
Actualitate
Donald Trump, dat în judecată pentru că a demolat o aripă a Casei Albe ca să construiască o sală de bal
Extern

RSS Știri Financiare

  • Largest office occupiers spend under 5% of turnover on modern workspaces
  • Romania’s coworking market expands by 20% this year
  • Piața de coworking din România a crescut cu 20% anul acesta
  • MedLife a devenit cea mai valoroasă companie a sectorului de sănătate din România

Citește și

Transporturi

PMB a aprobat protestul: 700 de persoane și 500 de autocare, în fața Ministerului Transporturilor

2 minute
mt-4
Transporturi

CFR Calatori trafic ingreunat in perioada vizitei Papei

3 minute
Transporturi

Oferta tehnică depusă pentru proiectarea și execuția secțiunii E și finalizarea secțiunii D ale lotului 2 din autostrada Lugoj – Deva este neconformă

1 minute
Asigurări

ASF vrea plafonarea prețurilor RCA, la prețul cel mai mare de anul trecut

4 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?