După succesul cu modelul „Zoe”, anunță postul de radio francez Europe1, gigantul Renault se lansează în producerea automobilului „low cost” electric cu Dacia Spring. Este un model nou, bazat pe pilonul mărcii: un preț atractiv.
Epidemia de coronavirus a impus anularea Salonului auto de la Geneva, dar Renault a ținut să-și prezinte ultima creație: o Dacie 100% electrică. Botezată Spring, acest model de automobil, spun unii specialiști, oferă constructorului garanția creșterii vânzărilor de automobile electrice. Este adevărat că motorizarea se schimbă, dar principiul rămâne același: Spring preia elementele-cheie de la Dacia, respectiv ” un raport între calitate și preț fără concurență pe piaţă”, a explicat la microfonul postului de radio Europe1 directorul pentru marketing al grupului Renault, Xavier Martinet.
Un preț atractiv
Argumentul numărul unu al automobilelor Dacia rămâne înainte de toate prețul, subliniază Xavier Martinet. Deși în privința prețului modelului Spring nu a răzbit până acum nicio informație, se pare că el ar putea costa în jur de 15.000 euro, cu bonus ecologic de 6.000 euro inclus. „Noi vom reduce costul bateriilor cu circa 30% și cel al motoarelor cu 20%”, estimează Bruno Vanel, directorul programului vehicule electrice al Renault. Potrivit oficialilor Renault, la volanul automobilelor Dacia Spring nu se va putea ajunge deocamdată, întrucât micul SUV citadin nu va fi comercializat decât în 2021.
Acest nou model nu va fi produs în Franța, spun surse apropiate sindicatelor de la Renault, care susțin că este vorba de o versiune electrică a automobilului Kwid, o mașină low-cost fabricată în China și care există deja pe piețele indiană și braziliană. După cum se vede, spune comentatorul postului Europe1, după succesul automobilului Zoe, al doilea automobil electric cel mai vândut în Europa în 2019, Renault își diversifică „gama verde” . Modelul Twingo va suferi modernizări, iar modelele Clio, Captur și Megane ar putea evolua spre versiuni hibride.