Cum a afectat pandemia companiile de cosmetice din Europa?

Pandemia a afectat absolut toate industriile în ultimul an, iar industria cosmeticelor nu a făcut excepție. Carantina, munca de acasă și purtarea măștilor au făcut ca interesul pentru produsele de machiaj să scadă la nivel global. Brandurile au fost nevoite să se concentreze pe mediul digital, pe măsură ce vânzările din magazinele fizice au scăzut exponențial. Cu toate acestea, unele au reușit să supraviețuiască, ba chiar să prospere.

2020 a forțat industria cosmeticelor din Europa să-și regândească strategia

Odată cu închiderea magazinelor fizice și cu scăderea vânzărilor de cosmetice din primăvara anului 2020, companiile europene din industrie au fost nevoite să-și regândească strategia. Multe s-au reorientat spre vânzarea de produse de igienă precum măști sau antibacteriene, unele devenind chiar furnizori ai instituțiilor de sănătate. Produsele pentru îngrijirea tenului, parfumurile și lumânările au devenit din ce în ce mai populare. Un studiu McKinsey arată că martie 2020 a adus creșteri de 800% pentru săpunuri de lux în Franța.

Pentru a înțelege mai bine recenta transformare a industriei de frumusețe, ne-am uitat la companiile de cosmetice din Europa, cu peste 500 de angajați. Am vrut să vedem dacă, și în ce măsură cele mai mari companii din industrie au fost afectate de pandemie, folosind date din LinkedIn Sales Navigator. Am încercat să identificăm trenduri în ceea ce privește numărul de angajați, pozițiile deschise, angajările efectuate în ultimii doi ani, ș.a.m.d., pentru a ne face o idee despre cum au depășit brandurile de cosmetice această perioadă, și dacă au reușit să se adapteze.

Wella, No7 și FMWorld înregistrează creșteri de peste 100% în numărul de angajați

Am început prin a analiza rata de angajare a companiilor cu ajutorul datelor LinkedIn. Comparând lunile mai 2021 și mai 2019, trei branduri importante s-au făcut remarcate: Wella, No7 și FM Group.

Wella, având baza în Elveția, a înregistrat cea mai mare creștere procentuală din ultimii 2 ani: 664%. Potrivit LinkedIn, compania număra 255 de angajați în mai 2019, ajungând la 1.949 în mai 2021. No7 Beauty Company, o marcă premium aparținând Walgreens Boots Alliance și lansată drept companie de sine stătătoare în aprilie 2021, a continuat să se dezvolte. Mai precis, în 2 ani a crescut cu 156%, de la 147 angajați în 2019, la 377 în luna mai a anului acesta. Compania de parfumuri și îngrijire personală FM Group din Portugalia a crescut și ea cu 124%, ajungând în luna mai la 606 angajați.

Mii de noi angajați L’Oréal, Avon, și Oriflame între 2019 și 2021

Dacă ne uităm la cifre absolute, companii precum L’Oréal, Avon sau Oriflame se fac remarcate. L’Oréal, cea mai mare companie de cosmetice din lume, a angajat nu mai puțin de 25.935 de persoane în 2 ani, ajungând la 73.259 de angajați în 2021, potrivit LinkedIn. În primul sfert al anului 2021, L’Oreal avea 3.002 poziții deschise, cele mai multe dintre ele fiind în marketing, vânzări, cercetare, și business development.

În ciuda pandemiei, și Avon s-a bucurat de 2 ani de succes, ajungând la 70.038 de angajați în mai 2021. Oriflame a ajuns la 21.189 de angajați pe LinkedIn în primăvara aceasta, compania numărând 107 poziții încă deschise în primul sfert al anului. Alte firme care au prosperat pe fundalul pandemiei au fost Rituals și Yves Rocher.

Marionnaud, L’OCCITANE, Revlon și LUSH au redus numărul angajaților în 2020

Nu toate companiile de cosmetice au reușit să se mențină la suprafață, unele optând pentru reducerea numărului de angajați sau sistarea procesului de recrutare. Multe dintre ele se bazau pe magazinele fizice sau ofereau o experiență greu de reprodus online.

În U.K., LUSH a înregistrat o scădere de 14%, în ciuda faptului că a făcut 1.134 de angajări din mai 2019 până în mai 2021. Pe LinkedIn, compania a scăzut de la 2.126 de angajați în 2019, la 1.831 în 2021.

L’OCCITANE a scăzut cu 2.2% deși a angajat 2.353 de persoane în ultimii 2 ani. De la 4,490 de angajați în 2019, compania a ajuns la 4.390 anul acesta.

Printre firmele care și-au încetinit procesul de recrutare se află Marionnaud (-2%), Clarins (2.2%), Kenzo Parfums (-5%), Jo Malone (-8%) și Revlon Professional (-8%). Cele mai drastice scăderi au fost înregistrate de Liz Earle (-21%), Ales Groupe (-26%) din Paris și Vita Group AS (-44%) din Norvegia.

Grupul Farmec, de departe cel mai prosper brand de beauty din România în 2021

Printre companiile analizate de noi se regăsește și Farmec, probabil cel mai mare și mai cunoscut brand de beauty și cosmetice din România. Compania este cunoscută și apreciată în întreaga lume, mai ales pentru produsele inovatoare de îngrijire de la Gerovital. Pe lângă acest brand îndrăgit de skincare, Farmec este popular în rândul românilor și pentru produsele Doina, Aslamed, sau Aslavital, însă compania oferă și produse sustenabile pentru curățenie.

În timpul pandemiei, Farmec a investit masiv în producția și vânzarea de produse dezinfectante. Potrivit Ziarul Financiar, compania a vândut circa 2 milioane de produse de tip dezinfectant în ultimul an. Dintre acestea, 60% au ajuns la distributori și retaileri, iar 40% au ajuns în spitale, școli, primării, precum și în alte instituții publice.

Faptul că Farmec și-a îndreptat atenția către vânzarea de produse dezinfectante pentru a acoperi cererea imensă din timpul pandemiei, a ajutat compania să prospere și să depășească această perioadă cu brio. Conform datelor din LinkedIn, Farmec a angajat 44 oameni noi în ultimii doi ani, ajungând la 251 angajați pe această platformă în iunie 2021. Astfel, compania a înregistrat o creștere de 5.9% în rândul angajaților din 2019 până în 2021.

Inovația digitală, absolut necesară pentru ca firmele să rămână relevante

Competiția este acerbă în industria de beauty. Pentru a rămâne relevante și pentru a obține loialitatea consumatorului, brandurile de azi trebuie să se concentreze pe dezvoltarea unei prezențe digitale puternice.

Deși magazinele sunt deschise acum, mulți iubitori de cosmetice vor continua să cumpere online — un mediu propice pentru produse contrafăcute. Din fericire, soluția ne este oferită de engage™, aliatul companiilor de cosmetice în asigurarea autenticității, eliminarea produselor contrafăcute și customer engagement. Cu un simplu scan pe telefon, consumatorii pot verifica autenticitatea produselor, iar brandurile se pot folosi de platforma web pentru a pune la punct campanii de marketing și pentru a primi oferte și feedback direct.

engage™ face parte din grupul Eltronis, specializat în aplicații speciale și de securitate. Eltronis are birouri în Oradea și Oxford, U.K., iar clientela lor include branduri din industrii diverse, inclusiv industria cosmeticelor. Cel mai recent, Hebe Life a adoptat tehnologia de autentificare engage™, iar cu aceasta solutie Eltronis tocmai a câștigat la categoria Security în cadrul competiției internaționale FINAT Label Competition 2021.

Metodologie

Am folosit date extrase din LinkedIn Sales Navigator începând cu luna mai 2019, până în mai 2021, cu focus pe numărul de angajați, distribuție și poziții deschise și noi angajări. Ne-am uitat la firme de cosmetice și beauty din Europa care numără cel puțin 500 de angajați.

Sursa: srd-media.ro

- PUBLICITATE -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WWW