Studiu Reveal Marketing Research
Bunurile de consum – sectorul cel mai puțin afectat de criza actuală, din această perspectivă.
Studiul Reveal Marketing Research a analizat comportamentul consumatorilor români în perioada august – septembrie a.c în trei sectoare ale economiei: retail, bunuri de consum și bancar. Conform acestui nou studiu care a acoperit mediul urban și mediul rural, față de anul precedent, au rămas loial brandului preferat 75% dintre respondenți.
Pe pe altă parte, pentru 6% dintre români, comportamentul s-a schimbat în această perioadă declarându-se mai puțin loiali față de mărcile preferate, iar 18% chiar mai loiali comparativ cu anul trecut.
“Pentru companii, este din ce în ce mai important să își analizeze în mod recurrent atitudinile consumatorilor cu brandul pentru a identifica din timp vulnerabilități.”, Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.
Consumerismul în era Buy local
Sectorul retail este singurul cu o creștere netă a loialității în perioada 2020 – 2021 (în anul 2021 românii se declară cu 22% mai loiali comparativ cu anul 2020), în timp ce sectorul bunuri de consum a înregistrat cel mai mare procent al clienților loiali (75%). Cu alte cuvinte, consumatorii sunt atrași de mărcile care arată empatie și susțin valorilor propriilor clienți.
Tinerii sunt cei mai vocali promotori ai brandurilor preferate
Tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani sunt cei mai vocali în ceea ce priveşte loialitatea față de toate cele trei segmente analizate, după cum urmează retail (32%), servicii bancare (20%) și bunurilor de consum (26%).