Conținutul de calitate reprezintă cheia succesului în mediul online. Devenit noua formă de promovare a brandurilor, acesta este inclus de tot mai multe companii în strategiile lor de marketing și comunicare. Indiferent dacă este vorba de content marketing, respectiv conținut ce are rolul de a atrage clienții prin informații de calitate, sau copywriting, adică conținut creat pentru a determina cititorii să realizeze o anumită acțiune, este esențial ca textul să fie original și adaptat nevoilor audienței. Evoluția mediului online e uluitoare, așa că dacă vrei să pui la punct campanii și strategii ample de conținut, descoperă mai departe cum poți crea texte cu care să ieși în evidență și să adaugi relevanță pe termen lung produselor sau serviciilor tale.
Oferă informații valoroase pentru utilizatori
“Conținutul este rege” – auzim foarte des această expresie, în general de la specialiștii în marketing. Textele relevante, interesante, originale și atrăgătoare ar trebui să fie piatra de temelie a oricărei strategii de promovare online. Conținutul este unul dintre elementele importante pe care e necesar să le iei în considerare pentru mixul de marketing, adică combinația de factori care pot fi controlați de o companie ca să influențeze consumatorii să cumpere produsele sau serviciile oferite. Totuși, orice text trebuie să le ofere utilizatorilor informații valoroase, răspunsuri la întrebări sau soluții pentru anumite probleme ca să fie considerat de calitate. Oamenii au nevoie de sfaturi și păreri așadar, evită să copiezi conținutul de pe alte site-uri sau să scrii texte care nu au nicio șansă de a fi redistribuite și recomandate de către cititori.
Identifică publicul țintă
Ca să te asiguri că poți să creezi conținut de calitate în mediul online trebuie să afli ce gândește, cum își petrece timpul, ce nevoi are sau ce anume caută clientul ideal. În general, conținutul se adresează oricărei persoane din mediul online, însă companiile vizează în mod exclusiv clienții și potențialii clienți ai organizației. Însă, pentru a putea proiecta și transmite mesaje de calitate trebuie să ai o imagine de ansamblu completă asupra cititorilor deoarece audiența ta va rezona mai bine cu tipul de conținut pe care îl vei oferi.
Creează titluri interesante
În majoritatea cazurilor, titlul este elementul care îi face pe utilizatorii din online să citească textul mai departe sau să părăsească pagina. Prin urmare, ca să creezi conținut de calitate trebuie să începi cu un titlu atractiv, interesant și cât mai sugestiv. Este recomandat ca acesta să nu aibă mai mult de 60 de caractere, să conțină cuvinte cheie și să fie intrigant, dar fără să includă cuvinte înșelătoare, folosite doar pentru a atrage mai multe click-uri. Titlul trebuie să fie corelat cu restul conținutului pentru a nu deruta utilizatorii.
Spune o poveste prin textul tău
De regulă, pentru crearea de conținut se folosesc două concepte diferite, și anume piramida inversată și storytelling. Primul se concentrează pe redarea celor mai importante detalii la începutul articolului pentru ca mai apoi ele să fie reluate și dezvoltate. Cel de-al doilea concept – storytelling, face referire la o metodă interesantă și ușor de citit, tehnica narațiunii încurajând cititorul să continue lectura pentru a explora toate informațiile din text. Stilul de scriere depinde de subiect și de grupul țintă, însă publicul va înțelege și va aprecia o poveste atrăgătoare, scrisă într-un mod dinamic.
Ai grijă să oferi conținut organizat
Calitate înseamnă și decență în limbaj, corectitudine sau lipsa greșelilor de orice fel. Totodată, un conținut relevant și ușor de înțeles trebuie să includă subtitluri expresive, liste numerotate, citate sau fraze evidențiate care să-i ajută pe cititori să fie atenți la informații. Dacă textul este dificil de parcurs, utilizatorii renunță și caută răspunsurile în altă parte.
Conținutul din mediul online reprezintă o abordare permisivă, care îți poate crește notorietatea într-un timp foarte scurt. În mod clar, dacă vrei să-ți depășești concurența, scopul tău trebuie să fie crearea de texte calitative, care să empatizeze cu cititorii, să-i capteze și să le ofere informații valoroase.