Cum reușești să te diferențiezi de concurență? 5 metode la îndemâna oricărui frizer

 

Cine nu adoră să pășească într-un salon sau într-o frizerie unde mereu găsește persoane competente, atente și amabile? Oricine dorește să fie tratat la cel mai înalt nivel, de aceea cei care prestează acest gen de servicii și doresc să puncteze mereu mai mult, acordă atenție la îmbunătățirea permanentă a calității și performanței.

În atenția oricărui frizer se situează dorința de a nu primi reclamații din partea clienților și respectiv, de a crește numărul celor care pășesc în unitate.

Care sunt cele mai importante aspecte ce necesită a fi îndeplinite de orice frizer pentru a descoperi noi căi spre succes în carieră, de a beneficia de atenția clienților și pentru a plasa calitatea serviciilor mai presus de concurență vom relata în rândurile următoare.

  • Cât de importante sunt elementele ce țin de noutate?

Trenduri, modă, stil de viață, toate acestea reprezintă puncte de interes pentru societatea din care ne desprindem, iar specializarea profesională reprezintă un pas important în dezvoltare, întrucât înțelegerea noilor tendințe ține mai presus de toate, de a privi mereu cu alți ochi tehnicile deja cunoscute.  

Pentru a nu rămâne la un nivel mediocru, crucial este ca pasionații să urmeze constant cursuri de perfecționare în tainele frizeriei, cu scopul de a fi la curent cu cele mai noi tendințe în materie de hairstyle.

Vorbim de un domeniu într-o continuă expansiune care propune constant idei inovative, dar și instrumentar de ultimă generație. Acest aspect nu mai resprezintă un impediment, întrucât pe piață există producători și distribuitori de produse profesionale care practică prețuri special concepute pentru frizeri.

De asemenea, utilizarea de produse profesionale de styling este un aspect important, deoarece diversitatea socială propune modele diferite care dispun de tipuri de păr deosebite, ceea ce determină procurarea celor mai calitative și neinvazive produse.

Într-o altă ordine de idei, putem spune că reinventarea este un pas important care te poate propulsa mai aproape de idealul propus. Este extrem de important să cunoaștem cerințele pieței pentru a putea îndeplini cu rigurozitate cele mai neobișnuite cerințe. Știm foarte bine că preferințele clienților se schimbă constant, iar fiecare specialist este nevoit sa se plize după schimbări pentru a face față pe piața de profil.

Cu siguranță această înfățișare a subiectului ajută atât pe cel care efectuează, cât și pe cel ce beneficiază. Există un rezultat profitabil pentru ambele părți, și, în special, toate aceste decizii și fapte au ca scop îndeplinirea cu succes a muncii.

De asemenea, tot în cadrul unei frizerii este importantă forța de muncă calificată. Este un aspect extrem de important, însă și specializarea pe parcurs și menținerea motivației frizerilor este un criteriu ce contribuie la progres.

  • Importanța întreținerii instrumentarului prin măsuri corespunzătoare de igienă

Dacă dorești să activezi în domeniul frizeriei sau chiar dacă te afli deja într-o postură avansată, există o serie de aspecte ce pot transforma radical un serviciu din calitativ în deplorabil.

De ce trebuie să ții cont?

  • Dezinfectarea instrumentarului și a prosoapelor pentru a elimina riscul de transmitere a factorilor patogeni;
  • Murdăria se înlătură rapid de pe instrumetele de lucru;
  • Întreținerea corectă este pas important ce determină și durata de viață a instrumentelor profesionale utilizate.

Pentru a-și desfășura munca într-o manieră profesională, este de preferat ca fiecare frizer să dețină cunoștințe elaborate despre dezinfecție, categorii de dezinfectanți, metode fizice și chimice de dezinfecție, atât pentru mâini, aparate, cât și pentru suprafețe.

De asemenea, tot în acest capitol se prezintă importanța cunoștințelor referitoare la prevederile legale privind epidemiile, dar și efectele și pericolele ce urmează sau pot urma după folosirea agenților de dezinfectare.

Întreținerea mașinilor de tuns

Fapt ce pare a fi unul destul de simplu, se întâmplă de multe ori ca persoanele aflate la început de carieră să nu cunoască aspecte importante legate de igiena instrumentarului pentru salonul de frizerie.

Pentru început, este nevoie de o perie specială pentru a îndepărta părul din spațiile plăcuței tăietoare a mașinii de tuns. Ulterior, cu precizie se adaugă o picătură de ulei între lamele mașinii de tuns. Este neapărat nevoie ca după ce este efectuat acest pas, motorul mașinii de tuns să fie pornit cu scopul de a difuza uleiul.

Fiecare pas este indispensabil, atunci când acorzi atenție deosebită unei mașini de tuns te bucuri de utilitatea acesteia pentru o perioadă îndelungată. De asemenea, locul unde este așezată mașina de tuns profesională este vital, în special pentru a proteja vârfurile ascuțite ale lamelor.

Deseori, aparatele de tuns profesionale vin acompaniate de accesorii precum suporturi speciale pentru susținerea în siguranță a mașinii de tuns sau de contur, însă, există și producători care comercializează suporturi speciale pentru mașini de tuns

De asemenea, când discutăm despre mașini de tuns profesionale și igienizarea acestora, este fundamental să alegi un ulei pentru cuțite calitativ, întrucât plăcuțele tăietoare trebuie să alunece ușor una peste cealaltă.

Aparatul se racordează obligatoriu numai la tensiune alternativă, corespunzătoare tensiunii de alimentare indicată de cartea tehnică.

  • Ce greșeli trebuie evitate? 

Prezența factorilor patogeni poate determina apariția infecțiilor în cazul în care procedurile de igienizare nu sunt efectuate corespunzător. Întrucât ustensilele profesionale sunt în principal curățate și apoi dezinfectate.

Transmiterea bolilor se poate săvârși cu ușurință dacă instrumentarul nu este dezinfectat conform prescripțiilor. Prin urmare, sunt încălcate prevederile legale care pot aduce neplăceri oricărui practicant.

Tratarea cu responabilitate a fiecărui client nu doar că va aduce satisfacție prestatorului, ci și celui care exercită serviciul solocitat.

  • Comunicarea cu clienții și maniere de abordare

Este foarte important să cunoaștem segmentul de clienți cărora ne adresăm. Concepțiile sunt diferite și influențate de poziția socială, cultură și sex.

Preocuparea față de nevoile clientului sunt importante și trebuie tratate cu rigurozitate de la sosire și până la plecarea acestuia. Evidențierea situației inițiale ca și a eventualelor probleme dar și dorințele clientului.

  • Nevoile clientului sunt importante, de aceea vom urmări în principal:

Starea pielii capului pentru a identificare ce produse profesionale de styling și nu numai vom putea utiliza pentru a obține cele mai bune rezultate.

Într-o altă ordine de idei, nu putem fi foarte invazivi cu clienții noștri, dar comunicând calm și deschis putem descoperi dacă la nivelul scalpului sunt probleme. Pe de altă parte, este în avantaj atât pentru client, cât și pentru specialist să examineze tactil pielea capului pentru a stabili tipul secrețiilor de sebum ale pielii, precum și dacă există sau nu mătreață.

În cel din urmă caz, nu este vorba de ceva molipsitor, ci de o atenție desăvârșită la acest detaliu, în special dacă clientul specifică prezența unor indicații medicale.

Așadar, fiecare detaliu constituie o oportunitate de a-ți crea imaginea perfectă pentru client. Este esențial ca fiecare persoană să fie tratată cum se cuvine, iar fiecare evaluare trebuie atent gestionată și rezolvată prin aparatură profesională dedicată frizerilor.

Știm că diversitatea socială este un punct critic ce poate stârni bătăi de cap pe tot parcursul unei zile, însă, adresarea clară și concisă a întrebărilor cu interes trebuie să rezulte prin așteptare cu răbdare și foarte mare atenție, cu scopul de a stabili corect în ce direcție se vor îndrepta lucrurile.

Arta conversației este un bun indice al dedicării profesionale și intenției pozitive asupra nevoilor celor ce pășesc în frizerie. Există o serie de trucuri ale frizerilor care pot aduce bucurie și un sentiment de apartenență celor ce „iau loc pe scaun”.

  • Întrebările închise – acestea conferă interlocutorului posibilitatea de a răspunde doar prin „da” sau „nu”. Această manieră de abordare este utilă în special la discuțiile terminale, mai bine spus, în faza de confirmare a clientului în legătură cu schimbarea ce va avea loc.

Modul de exprimare și limbajul folosit pot oferi încredere clientului precum că a făcut alegerea potrivită.

  • Întrebările alternative – conduc către variante de răspuns limitate. Spre exemplu: „Doriți să vă aranjez cu ceară de păr, sau cu noua formulă de pomadă profesională care conferă părului mai multă strălucire?”.

Există nenumărate modalități prin care putem intra în grațiile clientului, de a-i oferi sentimentul că serviciile frizeriei sunt ceea ce el are nevoie și, prin urmare, că se află în locul potrivit, pe mâinile potrivite.

Este remarcabil din partea unui frizer să pună în avantaj nevoile clientului și să-i ofere variante alternative, deorece nu toate persoanele care calcă într-o frizerie sau coafor știu deja ce vor sau ce schimbare ar trebui să abordeze pentru a evidenția atuurile fizionomiei.

Deopotrivă, clienții adoră „secretele” de coafură (frizerie) și recomandări de produse utile pentru tipul de păr aflat în cauză, cât și sfaturi care sunt mereu bine-venite pentru îngrijirea detaliată acasă.

Așadar, dincolo de prima impresie stă satisfacția clienților unei frizerii. Interesul față de aceștia poate schimba radical părerea și așteptările. Pentru profesioniștii care caută constant să îmbunătățească performanța cu care prestează serviciile, există mereu parteneri de încredere ce pot contribui facil în consolidarea traseului către succes prin cursuri de specializare, consultanță sau produse profesionale la prețuri decente.

- PUBLICITATE -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WWW