Cu toate că Google nu a specificat dacă reţelele sociale sunt sau nu un factor care contribuie la optimizarea SEO şi la clasarea într-o poziţie mai bună, acestea pot schimba jocul. Există o corelaţie puternică între rangul unui site şi activitatea de pe reţele sociale, însă, pentru că efectele nu sunt directe, impactul este greu de măsurat. Totuşi, înțelegând modul în care reţelele sociale pot afecta clasamentul în căutările Google va fi mai uşor să optimizezi strategiile SEO.
În continuare vom prezenta câteva moduri şi tehnici SEO în care poţi folosi reţelele sociale pentru a îmbunătăţi poziţia în căutări a unui site.
Distribuie regulat conţinut relevant pe reţelele sociale
Cheia unei strategii eficiente pe reţele sociale pentru a îmbunătăţi SEO este să partajezi regulat conţinut adecvat. Informaţiile relevante şi interesante vor influenţa în mod direct clasamentul paginilor unui site pentru că generează trafic şi cresc numărul de backlink-uri.
Însă, pentru a avea succes, nu posta pe reţelele sociale doar pentru a bifa un task, ci alege să oferi conţinut atractiv, util şi interesant care să placă publicului tău şi să îl motiveze să partajeze informaţiile şi să te urmărească şi pe viitor. Evită postările axate pe publicitate sau pe datele companiei pentru că pot părea agresive şi seamănă a spam.
Asigură-te că ai conţinut uşor de partajat
Cu cât va fi mai uşor de partajat, cu atât va ajunge la mai mulți utilizatori. Prin urmare, asigură-te că ceea ce postezi pe site sau pe blog este uşor de partaj, că există butoanele de distribuire pe reţelele sociale şi că sunt vizibile. De asemenea, foloseşte CTA-uri convingătoare pe site şi nu uita să oferi conţinut suficient de convingător şi interesant pentru a fi partajat.
Dacă postările tale de pe reţelele sociale conţin informaţii noi, captivante şi relevante pentru industria ta de activitate, sunt şanse mari să fie distribuite de mai mulţi utilizatori.
Ţine la zi paginile de social media
Sigur ai observat că în rezultatele căutărilor de pe Google apar şi profiluri sau informaţii de pe reţelele sociale, mai ales dacă sunt redactate după cuvinte cheie de interes. Mai mult, reţelele sociale oferă şi posibilitatea de căutare!
În prezent, când vor să afle informaţii despre o companie, utilizatorii caută deseori pagina acesteia de pe reţele sociale precum Facebook sau LinkedIn. Paginile sociale sunt mai personale decât paginile web şi pot oferi o perspectivă mai clară asupra firmelor, a valorilor, a modului în care îşi tratează clienţii sau angajaţii. De aceea, dacă paginile sociale nu sunt actualizate şi relevante, firmele pot avea mult de pierdut, acestea fiind semnale negative pentru utilizatori.
Este important să te asiguri că pagina firmei este uşor de de găsit şi de identificat de utilizatori pe orice platformă socială folosită. Nu trebuie să existe conturi duplicat, paginile trebuie să fie la zi şi concentrate pe marcă şi să creeze o experienţă pozitivă care să genereze mai multă implicare. Acest lucru va fi un semnal pozitiv pentru motoarele de căutare care te vor clasa mai bine.
Colaborează cu influenceri din industria ta
Parteneriatele cu influencerii pot ajuta la creşterea gradului de cunoaştere a mărcii pe reţelele sociale şi pot genera mai mult trafic către site-ul tău, ajutând la îmbunătăţirea poziţiei în rezultatele căutărilor. De asemenea, sunt o modalitate eficientă pentru a construi backlink-uri.
Pentru a găsi influencerii din nişa ta de activitate foloseşte hashtag-uri relevante în postările de pe reţelele sociale. Îi mai poţi găsi şi printre urmăritorii pe care îi ai. Aceştia pot fi utilizatori care au un număr mare de urmăritori. Ei sigur deja cunosc marca ta şi o apreciază şi sunt cei mai buni influenceri pentru tine.
O altă modalitate ar putea fi să soliciţi recenzii şi mărturii de la cei mai fideli clienţi. Acest lucru creşte autenticitatea mărcii şi, totodată, îţi oferă beneficiile conţinutului generat de utilizatori.
Foloseşte imagini optimizate şi de calitate superioară
Când vine vorba despre SEO, optimizarea conţinutului după cuvintele cheie este esenţială, dar şi a imaginilor şi ar trebui să ţii cont de acest lucru şi pe reţelele sociale. Dacă nu vei reuşi să optimizezi adecvat imaginile pentru reţelele sociale şi SEO, poţi rata oportunităţi de clasare mai bună şi pierzi implicarea utilizatorilor în postările tale sociale.
Pentru a optimiza o imagine pentru SEO ar trebui să optimizezi numele fişierului, chiar dacă postarea este pe reţelele sociale. Foloseşte cuvinte cheie relevante şi separă-le prin liniuţe. Dacă vei ignora acest lucru şi vei lăsa numele implicit, faci o mare greşeală.
De asemenea, trebuie să selectezi formatul de imagine potrivit. Ia în considerare alegerea fişierelor WebP care reduc cu până la 85.87% dimensiunile imaginii faţă de JPG sau PNG. Cu cât imaginile sunt mai mici, cu atât creşte viteza de încărcare şi implicarea pe reţelele sociale.
Foloseşte text alternativ şi pentru titlu şi asigură-te că ai inclus în descrieri cuvinte cheie relevante şi, deloc în ultimul rând, alege numai imagini de calitate superioară, atrăgătoare şi captivante.
Cu toate că activitatea de pe reţelele sociale nu influenţează direct optimizarea SEO, este clar că are un anumit impact. Având strategii inteligente şi optimizând postările, cu siguranţă îmbunătăţeşti gradul de cunoaştere a mărcii, implicarea utilizatorilor şi, în consecinţă, rangul paginii în motoarele de căutare.
Foloseşte informaţiile de mai sus pentru a dezvolta strategii inteligente pentru reţelele sociale care să îţi îmbunătăţească prezenţa online şi apoi măsoară rezultatele. Astfel, poţi începe să descoperi modalităţi noi de a folosi optimizarea SEO simultan cu reţelele sociale pentru a genera mai mult trafic şi a obţine mai multe conversii.
Foto: https://www.freepik.com/photos/internet-service’>Internet service photo created by creativeart – www.freepik.com