Afacerile online au devenit foarte bănoase. Vânzările din mediul online le-au atins pe cele din magazinele fizice. Dacă vrei să intri pe această piață uriașă, e timpul să te grăbești. Gândește-te numai la faptul că, în România, de Black Friday, s-au făcut cumpărături electronice de peste 40 de milioane de euro. Poate că ești un programator talentat și creativ. Sau poate un antreprenor în căutarea unei afaceri bune. Și unde altundeva ai putea găsi mai multe oportunități? Din 2018, românii au cheltuit pe Internet aproape 10 milioane de euro, în fiecare zi! Te-am convins?
Iată, în continuare, câteva sfaturi care te vor ajuta să îți faci un magazin online:
1. Partea tehnică
La prima vedere, un magazin online este cea mai la îndemână cale de a te îmbogăți. Totuși, în spatele unui astfel de proiect stă foarte multă muncă. Nu este ca și cum ai apăsa o tastă și, gata, ai pornit business-ul.
În primul rând, ai nevoie de un programator foarte bun, cu experiență. Chiar dacă ai tot auzit că platformele pentru comerțul electronic sunt intuitive, lucrurile nu stau deloc așa. Sunt foarte complicate și implică foarte multe aspecte: de la stabilirea bancnotei pe care o vei folosi la taxe (inclusiv TVA) și la multitudinea de modalități de plată, pe care trebuie să le integrezi.
Dacă partea tehnică este bine pusă la punct, intervine layout-ul, adică grafica întregului site. Web design-ul nu este atât de simplu, pentru că o pagină este, în general, automatizată. Așadar, acest domeniu trebuie să respecte multe dintre elementele specifice și să fie unic.
2. Produsele
Ai crezut că s-a terminat? Nu, pentru că magazinului tău îi lipsesc produsele. Introducerea acestora în baza de date este o activitate foarte minuțioasă. Fiecare produs trebuie să aibă minimum o poză. Pentru un scor SEO cât mai bun, va trebui să conțină și o descriere de cel puțin 600 de caractere. Este posibil să ai variații de prețuri, în funcție de culori sau dimensiuni. Atunci, programatorul tău va trebui să definească fiecare atribut în parte, pentru a face combinațiile de preț variabil.
De asemenea, pentru ca Google să te ia în seamă, sunt obligatorii cuvintele cheie la fiecare produs în parte.
3. Serverul
După ce ai închiriat domeniul și ți-ai luat un vps ieftin, este timpul să afli mai multe despre server. Practic, este un fel de calculator dotat cu hard disk-uri puternice, așezate în RAID, pe care sunt stocate datele magazinului tău. Acolo, se află tabelele care conțin numele produsului și celelalte specificații. De asemenea, serverul stochează toate tranzacțiile și datele clienților care îl vizitează. Tot acolo este și serverul de e-mail.
4. Cum atragi clienți?
Urmează publicitatea. Ca să atragi potențialii clienți, ai nevoie de reclamă. Distribuirile de pe Facebook nu te vor ajuta foarte mult. Nici măcar cele plătite. Așa că, cea mai bună metodă rămâne promovarea pe Google. Anunțurile plătite pot ajunge pe prima pagină a motorului de căutare, lucru care îți va garanta un anumit număr de vizitatori. Iar, din acest moment, vânzările depind doar de calitatea produselor pe care le oferi.
În concluzie, un magazin online se pune pe picioare cu multă muncă și atenție. Dar atunci când o să primești e-mailul care te va anunța ca ai făcut prima vânzare, satisfacția va fi foarte mare.