Dacă situația pe care o resimțim cu toții te-a forțat să te muți cu munca de la birou acasă ori dacă ești freelancer și preferi să îți respecți deadlineurile lucrând din fața unui laptop în intimitatea propriului cămin, informațiile pe care ți le-am pregătit în rândurile de mai jos sunt foarte importante pentru tine. Am strâns pentru tine cele mai bune sfaturi de organizare a unui birou chiar și atunci când spațiul pe care îl ai la dispoziție pentru acesta este unul foarte înghesuit. Iată care sunt ponturile pe care ar trebui să le aplici, pentru ca eficiența ta să nu scadă câtuși de puțin.
Folosește un suport pentru laptop sau monitor
Indiferent dacă lucrezi de pe un laptop sau dacă sarcinile tale pot fi realizate doar folosindu-te de un monitor, urcă-le pe oricare dintre acestea la câțiva centimetri mai sus de suprafața biroului. Asta nu te va ajuta doar să păstrezi o poziție ideală pentru coloană la birou, pentru că nu vei mai ține capul aplecat pentru a urmări imaginile proiectate de monitoare, dar îți va fi de folos și atunci când cauți să eliberezi și o suprafață considerabilă de pe birou. Ne referim la acele suporturi cu picioare, care vor permite utilizarea spațiului de sub laptop sau monitor pentru accesorii de birou pentru organizarea documentelor, pentru suporturi de pixuri și creioane sau pentru agendele fără de care nu ai reuși să fii atât de organizat.
Profită de spațiul de pe perete
Peretele din fața biroului tău este un loc perfect pentru depozitarea diferitelor instrumente de care ai nevoie sau pentru așezarea ornamentelor sau a decorațiunilor care te inspiră să devii mai creativ în munca ta. Dacă nu vrei să apelezi la un panou din plută sau la un whiteboard pe care să prinzi sau să scrii tot felul de informații care îți sunt utile într-o zi obișnuită de lucru, poți monta un raft sau chiar mai multe dacă vrei să ai loc pentru toate accesoriile. Tot pe perete poți prinde și ramele foto cu persoanele dragi ție, astfel încât micul tău birou să rămână, pe cât se poate, mereu aerisit.
Păstrează în permanență ordinea
Un cadru aglomerat va avea rolul unui vortex pentru toată energia și inspirația de care ai avea nevoie pentru a duce la bun sfârșit taskurile de zi cu zi. Dacă tot vorbim de organizare și ordine, care se vor reflecta și în mintea ta, poate ar fi bine să afli că poți comanda online bibliorafturi de la 6.59 lei în care toate actele sau dosarele tale își pot găsi locul. Secretul unui birou organizat este, până la urmă, ordinea păstrată, așa că nu lăsa niciodată hârtiile să se adune în teancuri, până să le așezi la locul lor.
Alege un birou cu sertare
Spațiile de depozitare ale unui birou te vor ajuta să găsești mai ușor accesoriile sau foile cu informații de care ai nevoie, asta, desigur, dacă le așezi pe categorii. Dacă nu ai un birou cu sertare, poate poți face rost măcar de unul cu poliță rabatabilă, pe care să așezi tastatura sau să ții agenda. În acest fel, o mare parte din birou rămâne aerisită pentru ca tu să ai suficient loc pentru a lucra în tihnă, inspirat de idei clare.
Sperăm că sfaturile noastre te vor ajuta să îți creezi un spațiu de lucru acasă ideal, chiar dacă ai la dispoziție un spațiu limitat. Succes!