Plecarea dintre noi a unei persoane apropiate este un moment de durere nemarginita, care ne poate afecta profund emotional. Cu toate acestea, nu ne putem lasa cuprinsi de tristete in aceste clipe, ci trebuie sa fim aproape de cei indurerati, pentru a-i ajuta sa organizeze o inmormantare demna de amintirea celui trecut in nefiinta.
Pentru aceasta, cel mai indicat este sa facem apel la o firma de servicii funerare din sectorul in care locuim. De exemplu, daca locuim in Colentina sau in Pantelimon, trebuie sa apelam la o firma de servicii funerare din sectorul 2, care ne va fi alaturi cu promptitudine si seriozitate.
Aceasta se va ocupa de toate detaliile ce tin de buna organizare a unei inmormantari, inclusiv de obtinerea ajutorului de deces, atat de important in acest caz.
Iata ce trebuie sa stiti despre obtinerea acestuia:
Ajutorul de deces se acorda in cazul in care decedatul se incadreaza la urmatoarele categorii:
– Pensionar;
– Angajat (functionar public);
– Somer;
– Militar;
– Daca unul din membrii familiei este asigurat.
Indiferent de suma cheltuita, ajutorul pentru deces este de 4.162 de lei, stabilit prin legea 3/2018, pentru pensionari si persoanele asigurate, si de 2.081, pentru persoanele care nu sunt asigurate sau pensionare, dar in familie exista pensionari sau alte persoane asigurate.
Astfel, pentru a obtine acest ajutor, trebuie sa va prezentati cu talonul de pensie la firma de servicii funerare sector 2, care va face cu promptitudine toate demersurile necesare pentru ca dumneavoastra sa beneficiati de ajutorul de deces/inmormantare in cel mai scurt timp. Iata care sunt documentele necesare, pentru ca firma de servicii funerare sa se poata ingriji cat mai rapid de acest aspect:
– cerere scrisa;
– actul de identitate al solicitantului;
– certificatul de deces;
– acte de stare civila ale solicitantului din care sa rezulte relatia de rudenie cu decedatul sau, dupa caz, acte care atesta calitatea de mostenitor, tutore sau curator;
– dovezi privind suportarea cheltuielilor cu inmormantarea (factura de la firma de servicii funerare sector 2 sau de transport funerar international, factura de la preotul care a sustinut slujba de inmormantare).
Primul pas care se face in cazul unui deces este constatarea acestuia. Aceasta procedura poate fi dusa la bun sfarsit doar de un cadru medical specializat, care va constata decesul si va elibera certificatul atestator. Acest document este necesar pentru obtinerea ajutorul de deces.
In cazul in care nu faceti apel la o firma de servicii funerare, este important sa stiti ca dosarul pentru acordarea ajutorului de deces poate fi depus doar insotit de o factura obtinuta la achizitionarea unui sicriu. In lipsa acesteia, se poate depune dosarul care contine o declaratie pe proprie raspundere de suportare a cheltuielilor, autentificata la un notariat.
Ajutor inmormantare sau ajutor deces?
Cu toate ca ambele au aceeasi semnificatie, anume o suma de bani pentru ajutorarea familiei celui trecut in nefiinta, sursa este cea care difera. Astfel, in cazul in cazul ajutorul de deces, banii sunt acordati de catre stat, iar in cazul ajutorului de inmormantare, banii sunt acordati de catre persoana sau compania/institutia angajatoare, daca decedatul era activ in campul muncii la momentul decesului.
Spre exemplu, in Bucuresti, sectorul 2, dosarele se vor depune la Casa de pensii ( CNPAS ). De aceea, va recomandam sa faceti apel cu incredere la o firma de servicii funerare din sectorul 2, care se va ingriji ca dumneavoastra sa beneficiati rapid de aceasta suma de bani si care se va ocupa cu profesionalism si empatie de toate cele necesare unei bune organizari a inmormantarii.