- Fiecare model al gamei este lider în segmentul său de piață.
- Vânzările Dacia pe piețele externe au depășit 681.000 unități
Pe piața românească Dacia a încheiat anul 2019 cu vânzări în creștere și cu o consolidare a prezenței sale în toate segmentele în care este prezentă. Astfel, marca a livrat în total 55.463 de vehicule, față de 54.593 în 2018.
Aproape 45% din totalul vehiculelor noi cumpărate în anul 2019 prin acest program, numit generic „Rabla”, au purtat marca Dacia.
Podiumul celor mai populare autoturisme noi din România a fost ocupat, și în 2019, de trio-ul Logan, Duster, Sandero. Disponibil, de la sfârșitul anului, și într-o versiune Stepway, Logan berlină rămâne cel mai bine vândut autoturism pe piața autohtonă, cu 20.433 vehicule livrate în 2019.
Un succes completat de cel al modelului Logan MCV care, cu 4.096 unități vândute, rămâne break-ul preferat al românilor.
Duster și-a menținut poziția de lider detașat în segmentul SUV, cu 12.795 unități vândute, din care 70% în configurație 4×4. Modelul a beneficiat în cursul anului trecut de introducerea unei noi motorizări pe benzină, de 1.0 litri și 100 CP.
O performanță foarte bună a înregistrat și modelul Sandero, ale cărui vânzări au ajuns la 11.799 unități, față de 10.218 în anul precedent. Versiunea cea mai accesorizată, Stepway, a reprezentat aproape 80% din volumele livrate.
Cu 2.523 unități vândute, Dokker a reușit în 2019 cele mai bune vânzări de la lansarea sa pe piața din România, în timp ce Lodgy (1.056 unități), a rămas lider în segmentul monovolumelor.
Vânzări Dacia pe piețele externe
Vânzările totale ale mărcii Dacia (România, plus piețele internaționale) au atins, anul trecut, 736.570 unități. În Europa (statele UE + EFTA), Dacia a comercializat 581.543 de autoturisme, și figurează pe locul al 13-lea în clasamentul celor mai vândute mărci.