Astăzi, sustenabilitatea a devenit mai mult decât un concept, fiind o acțiune de sine stătătoare, pe care companiile trebuie să o implementeze în structura organizațională. De ce este important ca organizațiile să se implice în protecția mediului și cum această implicare vine ca un răspuns pozitiv pentru angajați și companie, descoperă în acest articol.
1. Adaptabilitate ușoară față de noile nevoi ale pieței
Piața muncii este într-o continuă schimbare, iar companiile trebuie să se adapteze constant noilor trenduri, pentru a-i mulțumi pe angajați, dar și pentru a avea un business profitabil. În această nouă eră a muncii, sustenabilitatea joacă un rol important în cadrul companiilor, atât la nivel micro, cât și raportat la imaginea de business.
Peste 50% dintre angajați doresc ca angajatorul să fie implicat în protecția mediului, iar 48% ar prioritiza lucrul într-o companie activă în acțiuni pentru comunitate, arată un studiu efectuat de Genesis Property, companie fondată de antreprenorul Liviu Tudor.
Date fiind aceste așteptări ale angajaților, sustenabilitatea devine un criteriu definitoriu în piața muncii. Prin urmare, orice companie trebuie să se implice în desfășurarea unor acțiuni care au la bază atât grija și protejarea mediului, cât și sustenabilitatea în spațiile de muncă. Astfel, angajatorii fac față mai ușor nevoilor pieței și vor clădi o imagine de brand puternică.
2. Angajații devin mai implicați
Locul de muncă nu mai este doar un criteriu ce oferă un anumit statut social. Acum este asemănat cu un mod de dezvoltare personală, dar în timpul programului de muncă, prin implicarea companiilor în proiecte de mediu.
Implicarea în protecția mediului poate crește satisfacția și devotamentul angajaților, deoarece aceștia se simt mândri de contribuția lor la nivel înalt. Angajatorii trebuie să mizeze pe adoptarea unui sistem de management bazat pe un set de valori general acceptate la nivel global, în ceea ce privește grija pentru mediul înconjurător.
Tinerii sunt cei mai implicați în protejarea planetei, de aceea este și o tendință actuală de a alege companiile care împart aceleași valori. Fără a adapta normele actuale legate de sustenabilitate, companiile nu vor mai putea rămâne atractive pe piața muncii, iar angajații își vor pierde, în timp, devotamentul.
3. Au un avantaj competitiv
Companiile care investesc în tehnologii ecologice și practici de afaceri sustenabile pot câștiga un avantaj competitiv, într-o piață tot mai conștientă de mediu. Este nevoie ca metodele de implicare să fie obiective și transparente, astfel încât companiile să se diferențieze în piață, pentru a câștiga notorietate de brand.
Există pași simpli și eficienți pe care angajatorii îi pot urma pentru a reduce impactul mediului înconjurător și a transforma spațiile de muncă într-un mediu sustenabil. Odată implementate aceste schimbări, beneficiile se vor vedea în construirea unei culturi organizaționale solide, care va contribui la atragerea noilor talente și la retenția angajaților vechi. În plus, brandul de angajator va fi recunoscut cu ușurință în piață și va fi ales în fața competiției.
4. Pot atrage clienți sau investitori mai ușor
Pe lângă angajați implicați, sustenabilitatea atrage mai ușor clienți sau investitori. În zona afacerilor B2B, grija față de mediul înconjurător poate fi un factor diferențiator în semnarea contractelor.
Din ce în ce mai mulți consumatori aleg produse și servicii care se angajează să fie ecologice, ceea ce poate duce la creșterea vânzărilor. Când consumatorii vor vedea că astfel de acțiuni sunt realizabile, vor avea și mai multă încredere în brandurile sustenabile și vor fi prima opțiune pentru satisfacerea nevoilor. Standardele vor rămâne la un nivel înalt timp îndelungat. Astfel, companiile trebuie să vină cu noi idei și acțiuni prin care sustenabilitatea poate fi implementată intern și extern.
Așadar, după cum am văzut, sustenabilitatea nu mai este un concept greu de atins, ci devine normă pentru organizațiile prezentului. Angajatorii și clienții vor alege întotdeauna acele companii care sunt în strânsă legătură cu protejarea naturii. Pentru antreprenori, este un prim pas de integrare și adaptabilitate într-o piață dinamică, pentru a-și atinge obiectivele de business.