Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: De ce este primordială presiunea în anvelope?
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Advertorial

De ce este primordială presiunea în anvelope?

Limitless Agency
Autor Limitless Agency
Publicat 27 iunie 2024
Distribuie
De ce este primordială presiunea în anvelope
Poză de Albert Nunez de pe pexels.com

Mulți șoferi verifică presiunea din anvelope doar atunci când sunt probleme evidente și mașina nu poate fi condusă. Totuși, lucrurile sunt mult mai complicate: de presiune depinde cum se va comporta mașina pe drum, cât de des va trebui să repari suspensia, să îndrepți jantele și să schimbi anvelopele. Cu cât ești mai atent la presiunea din roți, cu atât vei cheltui mai puțin pe întreținerea mașinii.

Află ce presupune presiunea din anvelope și de ce este atât de fundamentală

Ce reprezintă presiunea optimă în anvelope?

Presiunea din anvelope este forța cu care aerul din interior acționează (apasă) asupra suprafeței acesteia. Se măsoară în bari și se verifică cu manometrul.

Acest indicator arată cu ce forță fiecare kilogram de aer pompat în interior acționează asupra unui centimetru pătrat de pneu, adică cât de elastice sunt roțile. Presiunea poate fi insuficientă – în acest caz, roata va fi dezumflată, sau excesivă, ceea ce poate duce la explozie, când cauciucul pur și simplu plesnește.

Presiunea poate să se schimbe de la sine din următorii factori:

  • Temperatura mediului ambiant – conform legilor fizicii, când gazul se încălzește, se dilată, adică presiunea devine excesivă și roata prea umflată;
  • Etanșeitatea roții – fisuri în cauciuc, crăpături în locurile de contact cu janta sau supapa de umflare pot lăsa aerul să iasă, reducând presiunea.

Din acest motiv, trebuie să știi care este presiunea corectă, să o verifici regulat și să intervii, în funcție de situație. Te poate ajuta în acest sens un sistem de  senzori de anvelope TPMS. Le poți găsi în magazinul janta.ro, cu livrare acasă sau la un service autorizat. 

Greșelile în alegerea presiunii duc la diverse probleme:

  • Aderență insuficientă a cauciucului cu suprafața drumului, adică influență asupra manevrabilității, comportamentului mașinii pe drum, trecerii peste obstacole – mașina poate sări pe denivelări, „țopăi” sau patina;
  • Uzură rapidă și neuniformă a pneurilor – cu cât presiunea este mai mică, cu atât roata este mai moale și mai mare suprafața de contact cu asfaltul;
  • Defecțiuni la suspensie, avarii ale elementelor șasiului.

Cum poate fi presiunea în pneurile automobilului

Presiunea poate fi normală, insuficientă și excesivă.

La o presiune normală, pneul se află în contact cu suprafața drumului prin toată suprafața profilului benzii de rulare în mod uniform. La viraje, suprafața de contact se poate schimba, dar pe o suprafață plană, la mers drept, aceasta rămâne constantă. Suprafețele de contact reprezintă partea pneului care se află în contact cu carosabilul.

Când presiunea în cauciuc este sub normă, suprafața de contact se mută pe părțile laterale ale acestuia. Roata se sprijină pe suprafețele laterale, iar partea centrală se afundă. Iată principalele consecințe ale presiunii insuficiente:

  • Pneul se uzează neuniform și prematur.
  • Crește consumul de combustibil din cauza rezistenței mai mari a pneului.
  • Scade manevrabilitatea: la viteză mare, automobilul poate devia.

La presiune prea scăzută, roata trece mai greu peste gropi și denivelări. Pe suprafețele laterale pot apărea umflături, iar la un impact există riscul de a deteriora janta sau de a desface anvelopa de pe jantă.

- Publicitate -

La presiune excesivă, suprafața de contact se mută pe partea centrală, iar suprafețele laterale nu sunt în contact cu carosabilul. Acest lucru provoacă și el uzura prematură a cauciucului. De ce este acest lucru nu este tocmai potrivit? Pentru că:

  • Mașina accelerează mai bine, dar scade semnificativ manevrabilitatea la viteză mare și în viraje;
  • Un cauciuc prea umflat poate exploda chiar și la impactul cu un obstacol minor;
  • Roata devine mai rigidă. Principala sarcină de la gropi și denivelări se transferă la suspensie;
  • Se mărește distanța de frânare, acest lucru fiind deosebit de evident pe asfalt umed sau în condiții de polei;
  • Nivelul de zgomot crește.

Presiunea diferită este o altă abatere de la normă. În acest caz, toate cele patru roți se vor uza diferit. În plus față de consecințele deja enumerate, automobilul poate devia spre roata cu presiunea cea mai mică. Conform recomandărilor producătorilor și specialiștilor, presiunea ar trebui să fie aceeași în pneurile de pe aceeași axă.

Așadar, presiunea optimă în anvelope este cheia unei exploatări sigure și confortabile a mașinii. Chiar și cele mai mici greșeli și abateri vor duce la probleme serioase cu manevrabilitatea, va crește sarcina pe suspensie, va crește consumul de combustibil și se va reduce capacitatea de trecere. Astfel, este foarte important să cunoști care este presiunea în anvelope și să intervii de fiecare data când este cazul.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior EURO 2024. Gică Hagi, după calificarea României în optimi: „E posibil orice acum”
Articolul următor scutece adulti Cum ai grijă de o persoană în vârstă, care este imobilizată?
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Johnson&Johnson, obligată să plătească 40 de milioane $ despăgubiri la două femei care au spus că pudra de talc le-a cauzat cancer ovarian
Extern
UGIR – invitat la ședința Comisiei de dialog social din cadrul Instituției Prefectului, Județul Maramureș
Actualitate
Donald Trump, dat în judecată pentru că a demolat o aripă a Casei Albe ca să construiască o sală de bal
Extern

RSS Știri Financiare

  • Largest office occupiers spend under 5% of turnover on modern workspaces
  • Romania’s coworking market expands by 20% this year
  • Piața de coworking din România a crescut cu 20% anul acesta
  • MedLife a devenit cea mai valoroasă companie a sectorului de sănătate din România

Citește și

orteza
Advertorial

Care sunt caracteristicile „celei mai bune orteze de genunchi”?

4 minute
gluten
Advertorial

Dieta fără gluten: Ce alimente sunt permise

4 minute
fizica clasa 6
Advertorial

Sfaturi utile pentru a invata mai usor la fizica

5 minute
traduceri
Advertorial

5 motive să mergi într-un cabinet autorizat de traduceri

5 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?