Instrumentele pe care ți le pune la dispoziție un sistem de CRM propriu îți crește vânzările, într-un timp scurt.
Încă din 2012, Tech News World a publicat un studiu prin care arăta că mai mult de jumătate din companii se așteptau să-și crească vânzările folosind un sistem propriu de CRM.
De altfel, asta s-a și întâmplat doi ani mai târziu, când utilizarea CRM-ului propriu a crescut la 87%, în special de către oamenii de vânzări, care foloseau și CRM-ul disponibil pentru smartphone-uri, ideal pentru ei deoarece sunt continuu pe drum.
În același timp, conform The Tas Group, în medie două treimi din oamenii de vânzări (67%) își ratează obiectivele de vânzare. Innopl Technologies a arătat că 65% dintre reprezentanții de vânzării care foloseau un CRM propriu, al companiei, își atingeau obiectivele de vânzări, iar 78% dintre agenții de vânzări care nu folosesc un CRM propriu își ratează obiectivele.
De ce este atât de important un sistem propriu de CRM pentru oamenii de vânzări?
Reprezentanții de vânzări se confruntă, în general, cu două probleme majore: cum să califice lead-urile și să facă follow-up și cum să prioritizeze activitățile de vânzare.
Un sistem propriu de CRM dezvoltat de o echipă cu experiență te va ajuta să rezolvi o multitudine de probleme, astfel încât oamenii tăi de vânzări să aibă la dispoziție toate resursele necesare pentru a vinde mai mult, mai repede și către mai mulți oameni.
- Un spațiu de stocare sigur
Un sistem propriu de CRM le oferă oamenilor de vânzări un loc sigur în care să srângă toate contactele, oportunitățile de vânzare, activitățile planificate și să aibă acces neîntrerupt (sau greoi) la baza de date prin mai multe metode (calculator, laptop, telefon mobil).
- Își pot planifica activitățile mult mai bine
Un sistem de CRM propriu îți va ajuta oamenii de vânzări să-și optimizezei activitățile în fiecare zi și să prioritizeze task-urile, astfel încât clienții nu vor fi ignorați, iar cei mai importanți sunt contactați în timp util. Un sistem de CRM propriu le permite oamenilor de vânzări să aibă mult mai mult timp la dispoziție pe care-l pot investi în relația cu clienții, ceea ce duce la un grad de loializare mai mare și la o bază de clienți mai puternică.
- Targetare directă, în funcție de nevoi
Oamenii de vânzări au nevoie să știe informații despre clienții pe care-i sună. Printr-un CRM propriu, aceștia vor identifica rapid oportunitățile de vânzare în funcție de criteriile prestabilite intern. Astfel, nu mai trebuie să piardă timp încercând să găsească clienți, ci doar să ordoneze baza de date în funcție de cuvinte cheie.
- Fii în permanență la curent
Propriul CRM îți poate oferi un calendar disponibil întregii echipe (management și echipă de vânzări), documente șablon pentru contracte (astfel încât să nu mai trebuiască să redacteze un contract nou de fiecare dată) și altele. Prin faptul că există o comunicare constantă între management și echipă, poți optimiza procesele de vânzare și să crești valoarea clienților tăi.
- Vei ști ce își doresc clienții tăi
Toate datele despre clienții tăi sunt păstrate în CRM, astfel oamenii de vânzări vor ști care sunt nevoile lor, dar mai ales le vor putea anticipa problemele. Astfel, crește satisfacția clienților și loialitatea față de companie.
- Salvează bani
Datorită propriul sistem de CRM, oamenii tăi de vânzări vor putea găsi clienții care își doresc produsele sau serviciile tale, mult mai repede. Astfel, nu vor mai exista acele ore și zile pe care agenții de vânzări le pierd cu clienții sau încercând să aducă clienți noi. Vor ști exact ce nevoi există în piață și îți poți adapta strategia astfel încât să îți aducă cât mai mult profit.