Caută pe site
Publică anunț în ziar
Logo-Curierul-National-Wht Logo-Curierul-National-Blck
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: De la Opera Națională la Sala Palatului: “Lacul Lebedelor” se joacă în premieră pe scena Sălii Palatului, cu Iana Salenko și Marian Walter ca protagoniști
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Cultură și Educație

De la Opera Națională la Sala Palatului: “Lacul Lebedelor” se joacă în premieră pe scena Sălii Palatului, cu Iana Salenko și Marian Walter ca protagoniști

Curierul Național
Autor Curierul Național Publicat 25 octombrie 2023
Distribuie
Scenă din baletul ”Lacul lebedelor” Foto: De la Школа Балета - Operă proprie, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=54478893
Distribuie

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, se joacă în premieră pe scena Sălii Palatului din București, cu participarea extraordinară a Baletului Operei Naționale București, avându-i ca invitați pe prim balerinii de talie mondială, Iana Salenko și Marian Walter. Spectacolul va avea loc la Sala Palatului pe 3 decembrie, începând cu ora 18:30, biletele fiind puse deja în vanzare în rețeaua iabilet.ro.

„Lacul lebedelor”, o poveste atemporală despre puterea iubirii care învinge răul

Titlu de referință în istoria baletului, „Lacul lebedelor” a avut premiera mondială pe 20 februarie 1877, la Teatrul Bolshoi din Moscova, unde nu a fost bine primit. Abia în 15 ianuarie 1895, cu o nouă coregrafie realizată de Marius Petipa și Lev Ivanov a avut un succes enorm la Teatrul Mariinsky din Sankt Petersburg.

Povestea din spatele celei mai celebre dintre compozițiile de balet este una cât se poate de captivantă și a reprezentat, de-a lungul timpului, subiectul de discuție al multor critici. Unul dintre fondatorii baletului rusesc, Fyodor Lopukhov, a numit „Lacul lebedelor” drept o operă națională, având în vedere simbolistica centrală – lebăda, simbolul acesteia fiind foarte des întâlnit în lirica populară; atât subiectul operei cât și imaginea lebedelor reprezintă ideea dragostei veșnice în cultura Rusiei.

Atât pentru cunoscători, cât și pentru inițiati “Lacul Lebedelor” este reprezentarea definiției baletului clasic. Indiferent cum se schimbă lumea acest “clasic” este nemuritor. Compoziția muzicală, fragilitatea balerinei care interpretează lebăda, liniile clasice, toate sunt purtătoare de emoții. În contextul în care limbajul dansului clasic este unul criptat, abstract, cu gesturi care sunt cunoscute și înțelese doar de către cunoscatori, modalitatea de expresie oferită de baletul clasic, ne emoționează, fără să știi cum și de ce. Te cucerește și te emotionează până la lacrimi. Această conexiune între actul artistic și public este o întâlnire unică, nerepetabilă și nemuritoare.

Una dintre cele mai frumoase povestiri folclorice rusești, „Rața albă”, a influențat într-o mare măsură „Lacul lebedelor”. Contemporanii lui Ceaikovski au afirmat că acesta a prezentat de-a lungul vieții un mare interes pentru viața lui Ludwig II al Bavariei, a cărui tragica poveste este simbolizată prin lebăda din opera compozitorului.

Legenda despre prințese transformate în lebede de un vrăjitor rău, în care vraja lui poate fi spulberată numai prin iubirea unui prinț, rămâne și în zilele de astăzi poate cea mai frumoasă poveste de balet ce a fost lăsată posterității.

Iana Salenko, un talent artistic desăvârșit într-o carieră de peste 20 de ani în lumea baletului

Iana Salenko a fost aplaudată minute în șir pe scena Operei Naționale din București în 2010 cu ocazia galei de balet prilejuită de “Ziua Internaţională a Dansului”, de această dată, publicul o va putea urmări pe balerină în rolul personajului principal Odette/Odile, din “Lacul Lebedelor”.

Născută la Kiev, Iana Salenko a devenit solistă a Operei din Donetsk în 2000, iar doi ani mai târziu, la vârsta de 19 ani, a devenit prim-balerină la Opera Naţională din Kiev. În prezent, Iana Salenko este prim-balerină a Baletului de Stat din Berlin. 

În repertoriul său întâlnim roluri principale din baletele Spărgătorul de nuci, Lacul Lebedelor și Frumoasa din pădurea adormită de Piotr Ilici Ceaikovski, Don Quijote şi Baiadera de Ludwig Minkus, Romeo şi Julieta şi Cenuşăreasa de Serghei Prokofiev.A dansat în coregrafii celebre, semnate de creatori precum Vladimir Malakhov, Patrice Bart, Boris Eifman, George Balanchine, August Bournonville, Frederick Ashton, Giorgio Madia, John Cranko şi a participat la numeroase gale de balet din Japonia, Rusia, Italia, Marea Britanie, Elveţia, Germania, Croaţia.

Salenko va dansa pe scena Sălii Palatului din București alături de soțul său, balerinul Marian Walter, cu care are trei copii. Marian Walter a urmat școala de Balet de Stat din Berlin pe care a absolvit-o în 2000. Artistul dansează părți importante ale repertoriului clasic și contemporan, acesta cântănd de asemenea în balete de August Bournonville, George Balanchine, Frederick Ashton, Jerome Robbins, John Cranko, Pierre Lacotte , Angelin Preljocaj, Vladimir Malakhov și Patrice Bart.

“Lacul Lebedelor” la Sala Palatului, un spectacol produs de Musicals.ro alături de Asociația pentru Antreprenoriat Cultural

Musicals.ro este alcătuită dintr-o echipă de profesionişti cu experiență îndelugată, care de-a lungul ultimilor 15 ani a demarat şi a fost implicată în realizarea mai multor spectacole de mare succes precum Fantoma de la Operă, Romeo şi Julieta, Rebecca, Crai Nou, My Fair Lady şi Mamma Mia!. Echipa reunește regizori, dirijori, scenografi și producători profesionişti din teatrul muzical din România aceștia lucrând cu unele dintre cele mai mari nume din West End, Broadway şi industria de elită internaţională a muzicalurilor, precum CBE Graham Vick, Stephen Barlow și Paul Curran.

Curierul Național 25 octombrie 2023
Distribuie articolul
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Turneul în Orientul Mijlociu al lui Emmanuel Macron: În Cisiordania a deplâns suferințele civililor din Gaza, dar i-a spus lui Mahmoud Abbas că „o viață palestiniană are aceeași valoare ca o viață franceză sau israeliană”
Articolul următor CITR asigură continuitatea activității Fabricii de Cultură din Sibiu prin vânzarea spațiului către Primăria Sibiu
Lăsați un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

400 de milioane euro pentru digitalizarea sistemului de sănătate din România
Sănătate
Ministrul Muncii la EPSCO: Este nevoie de o definire mai clară a investițiilor sociale
HR
IRI Travel: creștere semnificativă a vânzărilor din noiembrie față de aceeași perioadă a anului trecut
Turism

RSS Stiri Fotbal

  • Scor de tenis cu Progresul Spartac și Steaua e pe loc de play-off
  • Atac decisiv la frăția Dinamo-FC FCSB! „Steaua este Steaua!”

Trebuie să citești

Cultură și Educație

”Ecouri”, o călătorie lirică subtilă și rafinată, redare a unui univers interior ardent

Volumul de sonete ”Ecouri”, semnat Eva Constantinescu, ediție bilingvă româno-engleză (traducerea este asigurată de Vasile Poenaru, poet, traducător, lexicograf și…

4 minute
Cultură și Educație

O voce de aur

În timp ce scriam acest articol, aveam ca fond sonor un suvenir primit, la încheierea mandatului meu ambasadorial în Georgia,…

10 minute
Cultură și Educație

Cinema Together: filmul “De ce mă cheamă Nora, când cerul meu e senin” devine accesibil pentru nevăzători în proiecții simultane în cinci orașe din România

De Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități,duminică, 3 decembrie, unul dintre cele mai iubite documentare ale anului, proaspăt lansat la…

3 minute
Cultură și Educație

Mestia – Paradisul din Caucaz

Pot afirma de la bun început că - deşi nu am nicio pasiune în materie de alpinism - am ajuns…

10 minute
Logo-Curierul-National-Icon Logo-Curierul-National-Icon-Blck
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
  • Fonduri Europene
  • Redacția

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

TEMATICE

  • Cultură și Educație
  • Eveniment
  • Opinii
  • Sănătate
  • Caricatură

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?