În luna iunie 2022, exporturile FOB au însumat 7864,7 milioane euro, iar importurile CIF au însumat 10554,0 milioane euro, rezultând un deficit de 2689,3 milioane euro, potrivit INS.
Faţă de luna iunie 2021, exporturile din luna iunie 2022 au crescut cu 25,9%, iar importurile au crescut cu 30,4%.
În perioada 1.I-30.VI 2022, exporturile FOB au însumat 44782,1 milioane euro, iar importurile CIF au însumat 60219,8 milioane euro.
În perioada 1.I-30.VI 2022, exporturile au crescut cu 23,9%, iar importurile au crescut cu 28,5%, comparativ cu perioada 1.I-30.VI 2021.
Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) în perioada 1.I-30.VI 2022 a fost de 15437,7 milioane euro, mai mare cu 4740,4 milioane euro decât cel înregistrat în perioada 1.I-30.VI 2021.
În perioada 1.I-30.VI 2022, ponderi importante în structura exporturilor şi importurilor sunt deţinute de grupele de produse: maşini şi echipamente de transport (42,2% la export şi 32,6% la import) şi alte produse manufacturate) (31,1% la export şi 29,4% la import).
Valoarea schimburilor intra-UE27 de bunuri în perioada 1.I-30.VI 2022 a fost de 32556,0 milioane euro la expedieri şi de 42639,7 milioane euro la introduceri, reprezentând 72,7% din total exporturi şi 70,8% din total importuri.
Valoarea schimburilor extra-UE27 de bunuri în perioada 1.I-30.VI 2022 a fost de 12226,1 milioane euro la exporturi şi de 17580,1 milioane euro la importuri, reprezentând 27,3% din total exporturi şi 29,2% din total importuri.
Informaţii suplimentare:
Soldul balanţei comerciale FOB/CIF se calculează pe baza valorii exportului FOB şi a importului CIF, ca diferenţă între acestea. Soldul negativ al balanţei comerciale se numeşte deficit, iar cel pozitiv se numeşte excedent.
Preţul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă preţul la frontiera ţării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum şi toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord.
Preţul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă preţul la frontiera ţării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale preţului FOB, cât şi costul asigurării şi transportului internaţional.
Din cauza de … mare ciordeala , nu va faceti … kk !