În luna iunie 2024, exporturile FOB au însumat 7750,4 milioane euro, iar importurile CIF au însumat 10529,2 milioane euro, rezultând un deficit de 2778,8 milioane euro, potrivit INS.
-Faţă de luna iunie 2023, exporturile din luna iunie 2024 au crescut cu 0,1%, iar importurile au crescut cu 5,2%.
-În perioada 1.I-30.VI 2024, exporturile FOB au însumat 46268,9 milioane euro, iar importurile CIF au însumat 61359,0 milioane euro.
-În perioada 1.I-30.VI 2024, exporturile au scăzut cu 2,4%, iar importurile au crescut cu 1,0%, comparativ cu perioada 1.I-30.VI 2023.
-Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) în perioada 1.I-30.VI 2024 a fost de 15090,1 milioane euro, mai mare cu 1764,5 milioane euro (+13,2%) decât cel înregistrat în perioada 1.I-30.VI 2023.
În perioada 1.I-30.VI 2024, ponderi importante în structura exporturilor şi importurilor sunt deţinute de grupele de produse: maşini şi echipamente de transport (47,5% la export şi 36,5% la import) şi alte produse manufacturate1) (29,3% la export şi 28,4% la import).
Valoarea schimburilor intra-UE27 de bunuri în perioada 1.I-30.VI 2024 a fost de 33649,9 milioane euro la expedieri şi de 45008,9 milioane euro la introduceri, reprezentând 72,7% din total exporturi şi 73,4% din total importuri.
Valoarea schimburilor extra-UE27 de bunuri în perioada 1.I-30.VI 2024 a fost de 12619,0 milioane euro la exporturi şi de 16350,1 milioane euro la importuri, reprezentând 27,3% din total exporturi şi 26,6% din total importuri.
Informaţii suplimentare:
Soldul balanţei comerciale FOB/CIF se calculează pe baza valorii exportului FOB şi a importului CIF, ca diferenţă între acestea. Soldul negativ al balanţei comerciale se numeşte deficit, iar cel pozitiv se numeşte excedent.
Preţul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă preţul la frontiera ţării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum şi toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord.
Preţul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă preţul la frontiera ţării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale preţului FOB, cât şi costul asigurării şi transportului internaţional.
Daca pe la hotelurile românești sau restaurante te îmbolnăvești când mănânci o ciorba , ce vrei să facă bietul român ? Execrabilă politică în materie de turism este pentru șefii de sala care au privatizat hotelele sindicatelor și acum fac legea , așa cum făceau când erau doar angajați , trafic de salam bun pe vremuri iar astăzi trafic de alimente expirate și mizerie la dușuri. In rest doar locație de gestiune și tehnici de înșelare a românilor prinși în plasă.