duminică, 23 februarie, 2020
2.7 C
București

Deloitte: europenii vor cheltui mai mult de sărbători decât anul trecut

Fiecare european va cheltui în medie 461 de euro în perioada sărbătorilor de iarnă, cu 3,4% mai mult față de 2018, ceea ce face ca piața totală estimată a cheltuielilor din această perioadă în Europa să ajungă la 189,5 miliarde de euro, potrivit studiului Deloitte 2019 Holiday Shopping Trends.

Sondajul a fost realizat în șapte țări europene care acoperă diferite regiuni ale continentului – Germania, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, Rusia și Spania – și analizează patru categorii de cheltuieli, și anume cadouri, alimente, activități de socializare și călătorii.

Dintre țările analizate, britanicii intenționează să cheltuiască cea mai mare sumă (639 de euro), în timp ce olandezii, cea mai mică sumă (341 de euro).

Europenii nu numai că și-au planificat cu atenție bugetul, dar 88% dintre ei au și decis deja ce cadouri să cumpere, subliniază studiul.

Cele mai multe cumpărături de sărbători se fac în noiembrie sau în prima jumătate a lunii decembrie, menționează raportul, iar cea mai mare parte a bugetului de sărbători va fi cheltuită pe cadouri (43%), apoi pe alimente (29%), călătorii (17%) și activități de socializare (11%).

Majoritatea cheltuielilor se face în magazinele fizice

Mai mult, studiul relevă faptul că, în ciuda înregistrării unei creșteri a cheltuielilor în mediul online, magazinele fizice încă joacă un rol important în această perioadă a anului.

Din suma totală de 461 de euro, europenii vor cheltui 310 euro în magazine fizice, ceea ce reprezintă mai mult de două treimi (67%) din bugetul estimat de sărbători. Offline-ul este foarte important în trei din cele patru categorii de cheltuieli analizate – alimente și băuturi (89%), activități de socializare (76%) și cadouri (55%). Pe de altă parte, sumele cheltuite online în Europa vor fi cu 4,9% mai mari în acest an comparativ cu 2018.

Principalele trei metode preferate de plată ale europenilor pentru cheltuielile online sunt cardul de debit, portofelul digital și cardul de credit, în timp ce, pentru cumpărăturile în magazinele fizice, aceștia preferă cardul de debit, urmat de numerar și de cardul de credit.

Printre primele trei tipuri de cadouri pe care adulții le așteaptă se numără ciocolata, cărțile și produsele cosmetice/parfumurile, arată studiul.

Clasamentul cadourilor preferate de femei este identic, în timp ce bărbații preferă cărțile, bomboanele, urmate de alimente și băuturi. În ceea ce privește copiii sub 12 ani, majoritatea respondenților (46%) susțin că vor să primească jucării, urmate de articole educaționale și cărți. În rândul adolescenților, pe primul loc se află ciocolata, urmată de cărți și jocuri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

ULTIMA ORĂ

Extindere geografică a focarelor de contaminare cu coronavirus

Agențiile internaționale de presă transmit tot mai multe informații ce confirmă o creștere a numărului cazurilor de contaminare și decese...

Angela Merkel: “Deosebirile de poziții, încă prea mari pentru a se ajunge la un acord privind bugetul plurianual al UE”

Vineri seară, șefii de stat și de guvern ai țărilor membre ale UE, reuniți la Bruxelles pentru a ajunge...

IMGB a devenit istorie

Doosan a decis prin Consiliului de Administrație suspendarea producției IMGB; Aproximativ 400 de persoane vor rămâne fără...

Primaria Bucuresti a modernizat si dotat 23 de biblioteci

Primaria Bucuresti a demarat, incepand cu anul 2017, un amplu proces de revitalizare a celor 30 de...

TRENDING

Locuri de muncă vacante la nivel naţional şi în reţeaua EURES

Potrivit datelor furnizate de agenţii economici privind...

Lansări volume de carte scrise de autori romi

Luni,  17. 12. 2018, începând cu ora...