În contextul economic actual, în care sectorul auto cunoaște o dezvoltare continuă și în care mulți proprietari de mașini preferă să își întrețină autovehiculele la service-uri autorizate, deschiderea unui atelier auto poate fi o afacere profitabilă. Totuși, această decizie trebuie luată cu toată seriozitatea – dacă te gândești să începi o astfel de afacere, e important să fii cât mai pregătit și cât mai informat.
Lucrurile de bază rămân, într-adevăr, aceleași de la an la an. La fel ca în trecut, vei avea nevoie de aparate și echipamente de specialitate, cum ar fi un elevator auto 2 coloane și un aparat geometrie roți, ca să ai un atelier de succes. Totuși, unele lucruri se schimbă pe măsură ce trece timpul, iar adaptarea la situația actuală este esențială ca să deschizi o afacere care să treacă testul timpului. Iată ce e recomandat să știi înainte să deschizi un atelier auto în 2023:
- Cercetarea de piață
Ca să ai succes în orice afacere, trebuie să îți înțelegi clienții, în special nevoile și dorințele lor. Înainte să iei orice decizii cu privire la viitoarea ta firmă, petrece ceva timp ca să studiezi aspecte precum: care sunt atelierele auto care activează în zonă; ce servicii oferă și ce prețuri practică; care sunt părerile clienților. Dacă identifici nevoi care nu sunt deservite, acestea pot reprezenta oportunități pentru afacerea ta. Spre exemplu, poți afla că atelierele auto din zonă nu prestează anumite servicii, de care oamenii au nevoie, sau că multe persoane sunt nemulțumite de distanța pe care trebuie să o parcurgă până la cel mai apropiat atelier auto.
- Propunerea de valoare
Încearcă să fii cât mai precis atunci când stabilești propunerea de valoare. Orice atelier auto își propune să ofere servicii de reparații pentru mașini. Evită generalitățile și caută să te diferențiezi de concurență. Atunci când stabilești propunerea de valoare, este ideal să exprimi totodată motivul pentru care clienții să opteze pentru service-ul tău auto, nu pentru cel al competitorilor tăi.
- Comunică modern
Una din cele mai mari schimbări de care trebuie să țină cont antreprenorii este modul în care își promovează afacerile, dar și modul în care țin legătura cu clienții lor. Canalele de marketing din 2023 sunt diferite de cele din trecut. E important ca afacerea ta să apară pe Google Maps, iar în ceea ce privește mixul de promovare, ar putea fi un avantaj să folosești marketingul pe rețelele sociale. Cu cât adaptezi mai mult forma mesajului la mediul său, cu atât mai bine. În caz contrar, afacerea ta va părea demodată, iar reclamele vor avea o performanță scăzută.
- Opțiuni de finanțare
Un service auto este o idee bună pentru persoanele care doresc să investească într-o afacere mică sau mijlocie. Chiar dacă ai la dispoziție sumele necesare pentru deschiderea atelierului auto, e bine să te informezi cu privire la posibilitatea de accesa fonduri nerambursabile, fie ele europene sau naționale. În anii trecuți, numeroase afaceri din domeniul auto au avut un început bun datorită finanțărilor guvernamentale. Mai exact, prin fondurile Start Up Nation, service-uri auto nou înființate și-au putut achiziționa elevatoare auto 2 coloane, aparate geometrie roți, standuri de frâne, aparate de diagnoză auto, truse de scule, echipamente IT și au putut plăti salarii și servicii de consultanță. Încă nu a existat un anunț cu privire la ediția Start Up Nation din acest an, însă apar periodic opțiuni de accesare a fondurilor europene.
- Legislația și autorizațiile necesare
Reglementarea domeniului poate fi volatilă. De la an la an, anumite prevederi legislative se pot schimba, iar necunoașterea acestora poate duce la amenzi serioase. Este important să cunoști toate reglementările legale referitoare la deschiderea și funcționarea unui service auto și să obții autorizațiile necesare înainte de a începe afacerea. Printre acestea se numără autorizația de funcționare, autorizația de mediu, autorizația de construcție și alte autorizații specifice zonei în care vrei să deschizi service-ul.