Aproape o treime din vanzarile totale ale companiei Vascar, unul dintre cei mai importanti jucatori din industria carnii din Romania, sunt realizate prin intermediul magazinelor proprii. Producatorul vasluian de conserve si preparate din carne detine 21 de magazine proprii in regiunea Moldovei.
„In anul 2019, aproximativ 33-35% din totalul cifrei de afaceri a fost realizat prin intermediul retailului propriu. Canalele principale de vanzare raman cele standard pentru industria carnii: retailul modern, in hypermarketuri, retailul propriu, dar si comertul direct, prin forta proprie de vanzari, si comertul indirect, prin distribuitori la nivel national. De asemenea, exportam produsele Vascar la conserva, insa acestea reprezinta o pondere mica din totalul cifrei de afaceri. Iar, de curand, ne-am listat produsele din conserva pe platforma online eMag”, a declarat Vlad Ciuburciu, in cadrul unui interviu.
Directorul General Vascar a vorbit si despre schimbarile de comportament ale consumatorilor, atat in contextul evolutiei tehnologice, cat si al situatiei economice si sanitare globale.
„Comportamentul consumatorilor s-a schimbat foarte, foarte mult. Pe perioada starii de urgenta, foarte multe persoane, in special tinerii, au folosit aplicatiile de curierat si de livrari catering. La Vascar, observam o scadere a traficului in ceea ce priveste hypermarketurile. Clientul se orienteaza catre comertul de proximitate, catre magazinele din jurul casei. Este mult mai riscant pentru un cumparator sa mearga pana la hypermarket, sa stea la coada, sa stea in aglomeratie. De aceea, prefera sa isi faca rapid cumparaturile si cu o frecventa mult mai mare”, a explicat Ciuburciu (Vascar).
Directorul General Vlad Ciuburciu a vorbit si despre investitiile planuite de Vascar in decursul acestui an. „Suntem o companie care investeste permanent, in fiecare an ne-am propus un buget de investitii, mai mare sau mai mic, in functie de contextul de piata si de viziunea noastra pe termen mediu si lung. Am inceput in anul 2019 un proiect de dezvoltare, dezvoltam o noua sectie de productie in cadrul fabricii, iar in decursul lunii iulie am finalizat investitia si din punctul de vedere al implementarii si probelor tehnologice. Este vorba despre o linie de semipreparate, carne tocata, mici si alte produse, iar investitia se ridica la 1 milion de euro, atat in echipamente, cat si in infrastructura”, a precizat Ciuburciu.

De altfel, in ultimii ani, Vascar s-a remarcat prin investitii masive, acestea fiind posibile intrucat actionarii societatii au reinvestit profitul realizat. Astfel, in anul 2017, investitiile in infrastructura, echipamente tehnologice si mijloace de transport s-au cifrat la 1,45 de milioane de lei, in 2018 – 2,68 de milioane de lei, iar in 2019 – 6,9 milioane de lei. Iar anul acesta, asa cum spunea si Directorul General Vlad Ciuburciu, investitiile vor ajunge la 1 milion de euro.
Compania Vascar, condusa de doi ani si jumatate de Vlad Ciuburciu in calitate de Director General, a luat fiinta in anul 1984, sub numele de Industria Carnii Vaslui. Rebranduita sub numele de Vascar in 1991, compania a ajuns astazi la 21 de magazine proprii si peste 380 de angajati, avand o cifra de afaceri de 20,5 milioane de euro (la finalul anului 2019), o crestere cu 13% fata de anul precedent.