Aniversarea de 25 de ani a grupului Żabka a coincis cu semnarea unui parteneriat cu unul dintre liderii din domeniul distribuției FMCG din România – DRIM Daniel Distribuție FMCG – prin preluarea unui pachet majoritar de acțiuni. Tranzacția va fi finalizată după îndeplinirea tuturor cerințelor de reglementare.
Cu peste 10.000 de magazine, livrări la domiciliu, soluții digitale si peste 3,000,000 de clienți serviți zilnic, Grupul Żabka este unul dintre liderii retailului de proximitate modern din Europa. Intrarea Grupului Żabka pe piața românească reprezintă rezultatul dezvoltării unui ecosistem de retail de proximitate, cu potențial de extindere în piețele europene, conform strategiei de dezvoltare adoptată de Grup în 2021. După obținerea aprobărilor pentru tranzacție, prioritatea Grupului va fi continuarea dezvoltării accelerate a noului partener local, beneficiind atat de poziția puternică pe care DRIM o are pe piața locală, cât și de expertiza în retail-ul de proximitate și puterea financiară a Grupului Żabka.
„Construim un parteneriat cu o firmă care se bucură de o uriașă încredere, atât din partea partenerilor de afaceri, cât și din partea clienților de pe piața românească, și care se dezvoltă respectând standardele cu care suntem obișnuiți în Żabka. Valorile comune, respectul și încrederea reciprocă reprezintă o bază solidă pentru parteneriatul nostru strategic și pentru proiectele ambițioase pe care le avem planificate. Am dedicat ultimul sfert de secol unei creșteri dinamice în Polonia, iar astăzi ne lansăm într-o nouă etapă, care implică lansarea operațiunilor pe o nouă piață europeană” – a spus Tomasz Suchański, CEO al Grupului Żabka.
Dezvoltarea din ultimii ani, perspectivele de creștere ale pieței românești și profilul consumatorului român, similar cu cel polonez, au contribuit în luarea deciziei de extindere a Grupului in Romania. Acest pas hotărâtor a fost precedat de o analiză atentă a pieței românești, inclusiv a preferințelor consumatorilor locali. Prin prezența operațională în această piață, Grupul Żabka va dobândi experiență și cunoștințe ce vor permite luarea unor decizii informate cu privire la investițiile ulterioare în România, și alegerea unor domenii adiționale de dezvoltare din portofoliul mai larg al Grupului.
„Aceasta este o investiție strategică care oferă întregului Grup o perspectivă unică pentru dezvoltarea ulterioară și accesul la o nouă piață printr-un parteneriat cu unul dintre cei mai mari distribuitori locali de produse FMCG. Parteneriatul cu DRIM va contribui, fără îndoială, la creșterea potențialului nostru de a oferi soluții inovatoare clienților și partenerilor noștri, va permite diversificarea în continuare a operațiunilor noastre și va oferi o creștere suplimentară” – comentează Tomasz Blicharski, Vicepreședintele Consiliului de Administrație, Directorul Executiv al Żabka Future/EVP.
„Eu și familia mea suntem foarte entuziasmați de parteneriatul cu Grupul Żabką și credem că este pasul care va împinge organizația noastră la un nivel superior. Fundamentul pe care se bazează acest parteneriat este solid, deoarece împărtășim valori asemănătoare, suntem aliniați în privința oportunităților de pe piața românească și avem entuziasmul necesar pentru a fructifica aceste oportunități. Ceea ce a cântărit foarte mult în decizia noastră de a intra în parteneriat cu Żabka sunt posibilitățile imense disponibile pentru clienții, angajații și furnizorii noștri” – a afirmat Radu Trandafir, Manager Strategie DRIM Daniel Distributie FMCG.
DRIM Daniel Distributie FMCG este o afacere de familie cu o vastă experiență în domeniu, bucurându-se de un respect semnificativ în România, fiind administrată în prezent de a doua generație de antreprenori. În decursul celor aproape 30 de ani de activitate, DRIM a construit o infrastructură logistică extinsă și și-a consolidat poziția de partener solid pentru furnizorii săi și proprietarii magazinelor tradiționale. Datorită acestui fapt, DRIM a devenit una dintre cele mai mari rețele de distribuție a produselor de tipul FMCG de pe piața locală, angajând peste 800 de persoane și aprovizionând circa 12 000 de magazine comerciale tradiționale.
Grupul Żabka a fost înființat la începutul anului 2021. Este compus din trei unități principale de biznes: Żabka Polska, Żabka Digital și Żabka Future, sprijinite de către Conducerea Strategică, care definește strategia legată de consumatori, personală și financiară. Żabka Polska se concentrează asupra activității de retail și este responsabilă în principal de aspectele operaționale și comerciale ale activității Grupului, inclusiv gestionarea și dezvoltarea rețelei moderne de unități staționare de tipul modern convenience și de rețeaua logistică națională a Grupului. Żabka Future are ca scop crearea de noi afaceri, care sprijină dezvoltarea grupului. În schimb Żabka Digital răspunde de accelerarea construirii celui mai modern ecosistem convenience digital și găsirea sinergiei dintre afacerile digitale deja mature din portofoliul nostru grație tehnologiei. Acțiunile din domeniul responsabilității sunt dezvoltate de către Grup în mod strategic, integrând factorii de mediu, sociali și din domeniul guvernanței corporative. (eng. ESG) cu strategia de biznes. În cadrul strategiei responsabilității Grupul Żabka și-a asumat angajamente printre altele în domeniul bunei alimentații, a serviciilor care facilitează o viață sustenabilă, dezvoltarea antreprenoriatului, consolidarea culturii organizaționale, a guvernanței corporative cât și circularitatea și decarbonizarea.