67% dintre respondenții celui mai recent sondaj de opinie realizat la solicitarea UNSAR de către IRES declară că știu ce ar trebui să facă pentru a se proteja în cazul unei catastrofe.
Totodată, deși 55% dintre aceștia știu de existența unor kituri de prim ajutor pentru cazuri de catastrofă (care conțin alimente, apă, medicamente, fluier, lanternă etc.), doar 32% dintre aceștia le și dețin.
Același sondaj relevă și că 35% dintre români intenționează ca anul viitor să își protejeze casele, încheind ambele polițe de asigurare a locuințelor – atât cea obligatorie, cât și cea facultativă, cu 4 puncte procentuale mai mult față de 2019.
În contextul în care un număr important de locuințe nu sunt încă protejate, UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România vine în sprijinul consumatorilor cu o nouă campanie de informare, #ANTIGHINIONpentruAcasă, care abordează tematica superstițiilor legate de locuințele românilor – campania fiind lansată chiar marți, 13.

“Suntem țara cu cea mai ridicată rată de proprietari de imobile din Europa. Totuși, locuințele noastre sunt printre cele mai puțin protejate. Dacă tot muncim o viață pentru o casă, ar fi important să ne asigurăm că visul acesta nu se poate nărui într-o secundă. În plus, ar trebui să ne aducem aminte de câte ori în viețile noastre ‚paza bună a trecut primejdia rea”, spune sociologul Gelu Duminică, care s-a implicat în noua campanie UNSAR.
Inițiativa UNSAR aduce în prim-plan importanța asigurărilor de locuințe, în condițiile în care mai puțin de 20% dintre locuințele românilor sunt protejate printr-o poliță de asigurare.
“Spre deosebire de superstiții, asigurările sunt o protecție concretă de care cu toții avem nevoie în fața numeroaselor riscuri la care locuințele noastre sunt expuse – de la incendii, cutremure, vijelii, furtuni, inundații până la explozii ori furturi. Mai ales acum, într-un context pandemic, oamenii au nevoie de mai multă protecție împotriva neprevăzutului care le-ar putea afecta viețile”, au declarat reprezentanții UNSAR.
Luna octombrie, dedicată asigurărilor de locuințe, vine cu o serie de activități de educare și informare a consumatorilor cu privire la acest tip de asigurări. De altfel, data de 13 octombrie coincide cu “Ziua internațională pentru reducerea dezastrelor naturale” a ONU.
Prin #ANTIGHINIONpentruAcasă, UNSAR continuă seria campaniilor de educare și conștientizare cu privire la rolul și utilitatea asigurărilor. De asemenea, Uniunea pune la dispoziția publicului informații și ghiduri cu informații utile pe Asiguropedia.ro, portal dedicat informării consumatorilor.
De cand cu ciocoflenderul de la … „ASTRA S.A.” , la ce v-ati fi asteptat ?!